تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبک های نوظهور سفر در سال ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹ درحالی آغاز شده که بررسی ها نشان می دهد الگوی سفر در این سال با تغییراتی همراه خواهد بود. با توجه به تغییر شیوه های زندگی، امروزه گردشگران از روش های متنوع و جدیدی برای سفرهای تفریحی و کاری خود بهره می برند که به آنها اجازه می دهد سبک جدیدی از سفرها را در نقاط مختلف جهان تجربه کنند.

نشریه «فوربس» در گزارشی پیرامون سبک های نوین در صنعت گردشگری نوشته است که برنامه ریزی برای سفرهای طولانی در تعطیلات می تواند به یک موضوع استرس زا بدل شود. به باور لوئیس دنیل، یک کارشناس صنعت گردشگری، به همین دلیل است که اکنون مسافران با نادیده گرفتن مسافرت های یک هفته ای در طول تابستان به انجام سفرهای تفریحی کوتاه تر و متعدد روی آورده اند.

در سال جاری میلادی گردشگران بیشتر به سفرهای یک روزه خواهند رفت. همچنین اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی به اثرگذاری بیشتر در توسعه مقاصد گردشگری ادامه خواهند داد. گردشگران در سال جاری، بیشتر به سفرهای سلامتی و تندرستی اهمیت خواهند داد و در نهایت، به تدریج مرزهای بین گردشگری تجاری و تفریحی از بین خواهد رفت.

گردشگران یک روزه
طبق گزارش مذکور، افزایش مسافرانی که به دنبال انجام سفرهای کوتاه هستند را می توان به معنای افزایش رونق کسب و کارهای محلی دانست؛ به ویژه در زمان هایی که افراد سفرهای کوتاه داخلی و محلی در فضاهای غیرمعمول نظیر چادر و فضای باز را ترجیح می دهند. بر اساس آمار کلوک، یک شرکت ثبت اطلاعات سفر با ۸۰۰ کارشناس در ۱۶ کشور، راهکارهایی برای افزایش هدفمندی مسافرت های محلی وجود دارد. در همین راستا می توان به یک تور پیاده روی برای دیدار از بازارهای خیابانی پر زرق و برق در منطقه «مونگ کوک» هنگ کنگ رفت یا آنکه پارک پرندگان و باغ های پروانه در یک تور چند ساعته در کوالالامپور می تواند مقصد جذابی برای افراد باشد.

تعطیلات اینستاگرامی
از سوی دیگر، این یک واقعیت است که امروزه اینستاگرام به طور فزاینده ای در زمینه انتخاب مقصد گردشگران نقش آفرینی می کند. بیش از ۴۰ درصد افرادی که در یک نظرسنجی شرکت کردند، اینستاگرام را مهم ترین عامل در انتخاب مقصد تعطیلات خود عنوان کردند. انتظار می رود در سال ۲۰۱۹، شبکه های اجتماعی تاثیر قابل توجهی در صنعت گردشگری برجای بگذارد. در سال ۲۰۱۹ یکی از مقاصد جالب برای گردشگران حضور در نمایشگاه هنری است که هر سه سال یک بار در بیش از ۱۰ جزیره واقع در منطقه دریایی ستو در ژاپن برگزار می شود. سفر به جنگل های کینتامانی در منطقه بالی در اندونزی یا تجربه عکاسی در پوکت تایلند از دیگر مقاصد تفریحی برای سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

بهبود سلامتی
براساس گزارش «فوربس»، انتظار می رود گردشگری با هدف بهبود تندرستی در طول سال های آتی به سرعت رشد داشته باشد. از همین رو موسسه جهانی تندرستی پیش بینی کرده که سرعت رشد این نوع گردشگری تا دو برابر نسبت به سال های گذشته افزایش یابد. بر اساس آمار این موسسه ارزش این نوع از گردشگری در سال ۲۰۲۲ به ۹۱۹ میلیارد دلار می رسد؛ این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۷ معادل ۶۳۹ میلیارد دلار بوده است. اقامتگاه های دارای مراکز تندرستی، هتل های همراه با استخر و سونا و جکوزی، از این دست مراکز هستند.

این چنین تجربه هایی مجالی را برای مسافرت همراه با روش های سبک زندگی بهتر میسر می کنند. برای مثال، این سبک از گردشگری را می توان در جزیره میامی تجربه کرد. در این مکان افراد می توانند در فستیوال های موسیقی، مسابقات حیوانات خانگی و سایر برنامه های تفریحی شرکت کنند. در سفر به منطقه «آلایا بلیز» نیز می توان تجربه به یادماندنی از غواصی و ماهیگیری روی صخره ها را کسب کرد. همچنین در منطقه «فیتزرویا» لندن می توان به برنامه های سلامت روح و جشن های شگفت انگیز آتش بازی پیوست.

تفریح در کنار تجارت
طبق این گزارش، یکی از مهم ترین سبک های جدید سفر برای گردشگران در سال ۲۰۱۹ که به طور فزاینده ای در حال افزایش است، مسافرت هایی است که در آن افراد علاوه بر انجام امور تجاری، به تفریح نیز می پردازند. بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه کرایه خودرو آویس، ۸۷ درصد از گردشگرانی که با هدف انجام کار مشخصی به سفر رفته اند، تاکید کرده اند که مایل هستند در همین زمان به سفر خود رنگ و بویی تفریحی بدهند. با توجه به اینکه ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تایید کردند که در سفرهای تفریحی خود به انجام برخی از امور کاری نیز می پردازند این آمار تعجب برانگیز نیست؛ این در حالی است که ۵۶ درصد از گردشگرانی که فرزندان خود را به همراه داشتند نیز اعلام کرده اند که در سفرهای کاری خانواده را نیز با خود همراه می کنند.

در چنین شرایطی مرز میان سفرهای تفریحی و کاری به طور روزافزونی در حال محو شدن است. در این نوع مسافرت ها می توان از هتل هایی که در نزدیکی مراکز تجاری اداری و همچنین تفریحی قرار دارند استفاده کرد. حالا سال ۲۰۱۹ قرار است با سبک های جدیدی از سفر همراه باشد؛ سبک هایی که هر کدام می توانند به ایجاد روندهای جدیدی در گردشگری منجر شوند. گردشگران ایرانی نیز به احتمال زیاد از این فرآیند جا نخواهند ماند. مرور این سبک ها شاید بتواند به سیاست گذاری ها در امر سفر کمک کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبک های نوظهور سفر در سال ۲۰۱۹»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..