تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدل درب ورودی ساختمان و انواع آن و نکات انتخاب کردن درب ورودی منزل

مدل درب ورودی ساختمان را با دفت انتخاب کنید زیرا نشان دهنده مسائلی مانند سبک زندگی شما است. علاوه بر مسئله زیبایی این در باید دیگر مسائل مانند امنیت، استحکام و … را هم در هنگام خرید در نظر بگیرید.

مدل درب ورودی ساختمان

هنگامی که برای ساخت یا بازسازی یک ساختمان هزینه می کنیم بهتر است که همزمان هم به داخل و هم به نمای ساختمان رسیدگی کنیم زیرا نخستین چیزی که به چشم می آید نماس ساختمان و مهمتر از همه درب ورودی این ساختمان است. با مشاهده کردن درب ورودی ساختمان می توان چیزهای زیادی را در مورد داخل ساختمان و سلیقه ای که در دکوراسیون و معماری دارد را حدس زد، پس باید به طراحی درب ورودی بسیار اهمیت دهید.

مدل درب های ورودی ساختمان با مواد و متریال مختلف

در ساخت درب ورودی ساختمان اغلب از فایبرگلاس، چوب و هیبرید استفاده می کنند. البته فلز و شیشه هم در ترکیب این مصالح و یا به تنهایی هم کاربرد دارد.

درب چوبی

مدل درب ورودی چوبی از تمام متریال ها طرفدار بیشتری دارد و البته قیمت آن نیز بیشتر است. بهترین چوب ها برای ساخت درب ورودی ساختمان ها چوب ماهون هندوراس است، اما به دلایل مختلف جایگزین هایی مانند چوب بلوط و چوب گردو را دارد. این چوب ها مقاومت بالا و بافتی زیبا دارند.

در هنگام سفارش مدل درب و انتخاب متریال آن، باید به جهت تابش نور خورشید بسیار دفت کنید. در ساختمان هایی که قسمت ورودی آن در معرض تابش نور خورشید است، انتخاب مصالح کمی سخت تر می شود. مثلا تابش مستقیم نور خورشید می تواند به مرور زمان باعث پوسیدگی و ایجاد ترک در درب شود. در صورتی که درب ورودی ساختمان درون یک رواق یا زیر سایه بان باشد این مسئله دیگر اتفاق نمی افتد.

مدل درب ورودی ساختمان درب هیبریدی

با شنیدن نام درب هیبریدی شاید به یاد خودروی هیبریدی افتاده اید. اما کلمه هیبرید در صنعت چوب بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. به صورت کلی تکنولوژی هیبرید به ترگیب 2 چیز مانند گاز و الکتریسیته، در خودروهای هیبرید می گویند که نتیجه ترکب باعث قوی تر شدن و پرکاربرد شدن عناصر می شود. در اینجا به ترکیب چوب ام دی اف و چوب سخت هیبرید گفته می شود، در واقع ترکیب متریال سنتی و متریال مدرن می باشد.

در صورتی که برای انتخاب متریال چوب شما محدودیت دارید و نگران تابش نور خورشید هستید و دلتان می خواهد درب چوبی باشد، متریال هیبرید بسیار مناسب است. این درب ها می توانند با هر شکل و اندازه ای تولید شوند و تنها اشکال آنها این است که روکش چوبی آنها هر دو سال یک بار نیاز به تعمیر دارد.

بخوانید : اطلاعاتی درباره اصول طراحی نمای ساختمان مدل درب ورودی ساختمان درب فایبر گلاس

درب فایبرگلاس نسبت به درب چوبی و هیبرید کمتر طرفدار دارد، ولی اگر بودجه شما کم است این نوع درب گزینه مناسبی می باشد. فایبرگلاس تنوع طرح بیشتری دارد و می توان طرح چوب آن را هم تهیه کرد. البته در نهایت تفاوت آن با چوب معلوم می شود اما می توان طرح های بیشتری را سفارش داد.

مدل درب ورودی ساختمان نحوه انتخاب درب ورودی ساختمان

کل ساختمان بهتر است از خارج تا داخل از یک سبک پیروی کند. اگر هر کجای ساختمان سبک متفاوتی داشته باشد و معماری آن تفاوت داشته باشد باعث ایجاد اعتشاش در ذهن می شود و زیبایی نخواهد داشت. البته انتخاب مدل درب ورودی ساختمان به سبک زندگی شما هم ربط دارد.

اگر درب ساختمان شما رو به یک خیابان پر رفت و آمد است و شما دلتان نمی خواهد که داخل ساختمان معلوم باشد، استفاده از مدل های شیشه ای شفاف مناسب شما نیست. هر چند که امروزه شیشه هایی وجود دارند که دید شما را محدود میکنند، مانند جام های شیشه یا شیشه های بافت دار و یا مات. در این صورت شما به نور اجازه ورود می دهید و حریم شخصی خود را هم حفظ کرده اید.

مدل درب ورودی ساختمان اندازه‌ی در ورودی ساختمان چقدر باشد؟

تصمیم گیری در مورد اندازه درب ورودی ساختما کمی شاید سخت باشد و نیاز به محاسبات خاص داشته باشد. برای مثال استفاده از درب های عریض بستگی به این دارد که آیا ساختمان شما کشش دارد یا خیر؟ دیوار ورودی شما باید باربر باشد تا به شما اجازه نصب یک درب دو لنکه عریض بدهد، پس اگیر تصمیم بر این است که درب بزرگی طراحی کنید حتما با متخصص ساختمان باید مشورت کنید.

اگر قصد تعویض درب ورودی ساختمان را دارید، باید ببینید ابعاد و اندازه درب فعلی چقدر است. زیرا اگر استاندارد باشد، قدرت انتخاب بیشتری برای مدل درب ورودی ساختمان خود در اختیار دارید. در غیر این صورت، همچنان باید با کارشناس ساختمان مشورت کنید و برای تغییر اندازه درب تصمیم بگیرید.

رنگ در ورودی ساختمان چطور باشد؟

تنوع رنگی درب های موجود خیلی بالاست. باید سعی کنید برای همخوانی بیشتر رنگی را برگزینید که در گذر زمان بتوانید دکوراسیون داخلی خانه و همچنین طراحی نما را با آن هماهنگ نگه دارید. پیشنهاد می کنیم از بیش از 2 رنگ در ترکیب رنگی درب ورودی ساختمان استفاده نکنید.

مدل درب ورودی ساختمان نکاتی برای خرید درب ورودی ساختمان انتخاب یک درب ورودی با کیفیت ارزش هزینه کردن را دارد. زیرا در این صورت عملکرد نرم‌تر، استهلاک و اتلاف انرژی کمتری دارند. همچنین تاثیر بصری بهتری ایجاد می‌کنند. درب‌های باکیفیت فایبر گلاس فولادی، معمولا از عایق حرارتی بهره‌مند هستند و به این صورت فضای داخل و خارج را به طور کامل از هم جدا می‌کنند. این تکنولوژی از ورود سرمای خارج و خروج گرمای داخل و همچنین از یخ زدگی داخل درب جلوگیری می‌کند. اگر قصد خرید درب و چارچوب را دارید دقت کنید هم چارچوب و هم قسمت داخلی درب از یک تولید کننده باشند. چرا که ممکن است یک درب مونتاژ شده باشد و هر قسمت مربوط به یک کارگاه. در این صورت ممکن است بخش‌های مختلف به خوبی سرهم نشوند یا هنگام نصب دچار مشکل شوید. ببینید : زیباترین و شیک ترین نمای خانه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدل درب ورودی ساختمان و انواع آن و نکات انتخاب کردن درب ورودی منزل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..