تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر حجاب بر روح و روان؛ خط قرمزی که ما را از هر آسیبی دور نگه می‌دارد

مریم فرضی روانشناس بالینی و دکتری سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر حجاب بر روح و روان، اظهار کرد: انسان همیشه به دنبال امنیت می‌گردد و دوست دارد در آرامش زندگی کند؛ با از بین رفتن امنیت اضطراب جایگزین آن خواهد شد و افرادی که اضطراب زیادی را در دوران کودکی و نوجوانی تجربه می‌کنند در بزرگسالی تبدیل به انسان‌هایی روان آزارده می‌شوند.

این روانشناس بالینی ادامه داد: پدر و مادرها همیشه باید چارچوبی منظم و منطقی در محیط خانه برای بچه‌ها در نظر بگیرند تا بچه‌ها در این چارچوب احساس امنیت و آرامش کنند؛ زمانی که کودکان را راحت می‌گذاریم و چارچوبی برایشان در نظر نمی‌گیریم آنها اضطرابی بالا را تجربه می‌کنند، این موضوع نشان دهنده این است که انسان همیشه دوست دارد در یک چارچوب امن زندگی کند و در این فضا احساس آرامش کند.

بیشتر بخوانید: حجاب چه تاثیراتی بر روح و روان دارد؟

/// با حجاب از آسیب‌های روانی دور بمانید

فرضی بیان کرد: همه ما دوست داریم داخل خانه‌ای زندگی کنیم، خانه با چارچوب خود ما را ایمن می‌کند و احساس می‌کنیم که کسی نمی‌تواند به ما آسیب و صدمه بزند، اگر غیر از این بود یک زیرانداز در خیابان می‌انداختیم و صبح و شب را سپری می‌کردیم، اما مایل هستیم خانه‌ای هر چند کوچک داشته باشیم تا ما را محفوظ نگه دارد؛ این حس که کسی نمی‌تواند به ما آسیب برساند برای ما آرامش‌بخش است.

وی درباره احساس امنیت در حجاب، گفت: در ارتباط با بحث حجاب نیز همین‌طور است؛ هر کدام از ما به هر شکلی دوست داریم آرامش را  ارمغان بیاوریم، وقتی ما برای خودمان حجاب می‌گیریم و پوششی را لحاظ می‌کنیم به واسطه آن پوشش به آرامش می‌رسیم و احساس می‌کنیم با آن پوشش امنیت داریم؛ خط قرمزی را برای خودمان معین کرده‌ایم و کسی نمی‌تواند از آن خط قرمز عبور کرده و به من آسیب برساند.

///

با داشتن حجاب اضطراب افراد کم می‌شود

این روانشناس بالینی تشریح کرد: افراد به واسطه حجاب به امنیتی جهانی دست پیدا می‌کنند، فرد حس می‌کند اگر این پوشش را انتخاب نکرده بود دچار اضطراب شده و با شدت یافتن اضطراب به او صدمه وارد خواهد کرد.

فرضی افزود: اگر اضطراب زیاد فلج کننده شود و به مرز بی‌قراری برسد طبیعتا فرد دچار عجله شده و تمرکزش را از دست می‌دهد؛ اضطراب زیاد حافظه را ضعیف می‌کند و قدرت تصمیم گیری و اعتماد به نفس را پایین آمده و نمی‌تواند درست زندگی کند، پس فرد به واسطه انتخاب این پوشش اعتماد به نفس کسب کرده است، حجاب اضطراب را پایین می‌آرود، حافظه را قوی می‌کند و قدرت تصمیم گیری و قدرت فکر را بالا می‌آورد در نتیجه فرد می‌تواند بهتر زندگی و بتواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: حجاب، سنگر اول جنگ نرم برای زیر سوال بردن ارزش‌های اسلامی

///

وی بیان کرد: فرد می‌داند به واسطه حجاب می‌تواند به یک هویت اعتقادی، هویت فرهنگی، هویت سیاسی و هویت مذهبی دست پیدا کند چرا که از نوجوانی به دنبال کسب این هویت است؛ ما به واسطه این هویت‌ها می‌توانیم خودمان را بشناسیم و بتوانیم دوست یابی کرده و زندگی شادتری داشته باشیم،همچنین شبکه اجتماعی‌مان را گسترش می‌دهیم.

این روانشناس بالینی یادآوری کرد: پوشش شاید در یک کلمه ساده به نطر بیاید، اما به فرد کمک می‌کند دیگران نتوانند به او آسیب برسانند، چرا که به واسطه این پوشش خط قرمزی را برای خود مشخص کرده است و از آسیب‌ جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر حجاب بر روح و روان؛ خط قرمزی که ما را از هر آسیبی دور نگه می‌دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..