تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفسیر قرآن محجور مانده است/ ارتباط با دانش آموزان باید دوستانه باشد

تفسیر قرآن محجور مانده است/ ارتباط با دانش آموزان باید دوستانه باشدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاس اسلامی نماز ویژه ائمه جماعات مدارس شهر تهران که در سالن کوثر منطقه ۱۴ برگزار شد، ‌اظهار کرد: هر روحانی برای اقامه نماز باید مطالعه کند و با تفسیر قرآن آشنا باشد.

وی ادامه داد: امروز دست ما خالی است و این موضوع به مدرک تحصیلی بستگی ندارد اما همین که با قرآن آشنا باشیم تا در آن مسلط شویم، کافی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید تفسیر قرآن را به طلبه‌ها بیاموزند، اظهار کرد: آیات قرآن مفهومی عمیق دارند که باید درباره آن مطالعه شود؛ به عنوان مثال در آیات قرآنی ۲ هزار و ۶۰۰ نکته حقوقی وجود دارد که می‌توان از آن بهره گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خیلی از مطالبی که می‌خوانیم باعث افزایش علم و آگاهی ما نمی‌شوند، گفت: باید مطالب مفید و موثر که از طریق قرآن می‌توانیم به آن دست یافت مورد توجه قرار گیرد.

وی به شرایط تدریس مباحث قرآنی به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید مطالب کوتاه و روان برای دانش آموزان در نظر گرفته شود و از طریق دوستی با بچه‌ها مطالب را بهتر و عمیق‌تر به آنها رساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد:‌ درس اخلاق در اسلام نداریم و هرچه می‌خواهیم باید از قرآن درس بگیریم و بسیاری از دروس قرآنی از شیوه رفتار معلم برای دانش آموز تبیین می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تفسیر و قرآن در جامعه محجور است، گفت: بنا بر حدیثی از امام صادق(ع) خداوند نماز را واجب اعلام کرده است تا قرآن از محجوریت خارج شود و مشکلمان این است که قرآن را نچشیده و نتوانستیم به درستی آن را بچشانیم.

وی بیان کرد: ‌نوع تفسیر ما به گونه‌ای باید باشد تا عوام را بفهمند و خواص آن را بپسندند و باید به گونه‌ای برخورد کنیم که صحت این صحبت‌ها و تفسیرها مشخص باشد، گاهی برخوردهایی از ما سر می‌زند که مردم نگاهشان به دین تغییر می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه علم آموزی به سن وابسته نیست، تصریح کرد: ائمه جماعات باید در مدارس به آموزش دانش آموزان توجهی ویژه‌ داشته باشند و درست است که مشکلات مالی و پرداختی‌ها برای این گروه از افراد با تأخیر و مشکل‌دار انجام می‌شود اما نباید از مأموریت خود سر باز بزنند و درباره حل مشکل نیز با رهبر معظم انقلاب رایزنی‌هایی داشته‌ایم.

فعالیت بیش از ۸۰۰ طلبه در مدارس تهران

در ادامه عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در حوزه معاونت پرورشی منشور نورانی قرآن، عترت و نماز مرد توجه قرار گرفته است، گفت: برای به ثمر رسیدن این سه هدف ارتباط معناداری با حوزه‌های علمیه داریم و یکی از افتخارات ما فعالیت ۸۰۰ طلبه و روحانی در مدارس تهران است.

وی با بیان اینکه طرح امین یکی از اقدامات قابل توجه در شهر تهران است که سال گذشته ۶۳ مدرسه را تحت پوشش قرار داد و از حضور روحانیت بهره‌مند شدند علاوه بر آن ۲۳۴ خواهر در مدارس مشغول به فعالیت هستند که حضور این افراد باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است.

کریمی با اشاره به اینکه دانش آموزان نسبت به نسل‌های قبل تغییر کرده‌اند، گفت: باید نیروهای روحانی و طلبه در مدارس با توجه به تجارب خود این تفاوت‌ها را بشناسند و دانش آ‌موزان را هدایت کنند و برای ارتباط گیری با آنها حسن خلق روحانیون ضروری است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین تربیت به صورت ۶ ساحتی مطرح است، اظهار کرد:‌ در مدارس تلاش می‌کنیم تا تمامی ساحت‌های تربیتی را مورد توجه قرار دهیم و حضور روحانیون برگزاری برنامه‌های احکام و آموزه‌های دینی جزو ساحت‌های اخلاقی و اعتقادی است که در مدارس بر پا کردیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفسیر قرآن محجور مانده است/ ارتباط با دانش آموزان باید دوستانه باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..