تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بورس پنجم کشور در یک قدمی تصویب

به گزارش پاشگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مرتضی بانک امروز در گفت و گو ایرنا به تشریح فرآیند طی شده برای راه اندازی بورس بین الملل پرداخت و گفت: آئین نامه این بورس ابتدا با هماهنگی سازمان بورس تدوین و به تصویب شورایعالی بورس رسید؛ پس از آن، اصلاحاتی در بانک مرکزی روی آن اعمال شد و با تصویب بانک مرکزی، تقدیم دولت شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل در کمیسیون های فرعی کمیسیون اقتصادی دولت نیز با اصلاحاتی تکمیل و سپس به کمیسیون اقتصادی تقدیم شد.

وی ادامه داد: این آئین نامه در آینده ای نزدیک در صحن کمیسیون اقتصادی دولت مطرح می شود و پیش بینی می کنیم مورد تصویب و تائید این کمیسیون قرار گیرد.

بانک اظهار داشت: پس از تائید کمیسیون اقتصادی، آئین نامه تشکیل بورس بین الملل به هیات دولت می رود و معمولا، یک آئین نامه بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی، مشکل خاصی برای تصویب در هیات دولت نخواهد داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، بورس بین الملل را ظرفیتی جدید برای جذب منابع غیرریالی - به ویژه سرمایه های خارجی - در چارچوب بورس ذکر کرد و گفت: بورس بین الملل بسیاری از پروژه ها و فعالیت های اقتصادی را از طریق عرضه سهام تامین منابع می کند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در این بورس هم داخلی و هم خارجی است و زبان آن بین المللی است؛ بانک تسویه حساب این بورس یک بانک معتبر بین المللی خواهد بود و نهاد بازرسی آن نیز نهادی بین المللی است؛ همه این موارد در آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل مشخص شده است.

بانک افزود: بورس بین الملل، پنجمین بورس کشور خواهد بود - در کنار بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا - و نهاد آن در جزیره کیش مستقر خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بورس پنجم کشور در یک قدمی تصویب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..