تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا به دریای سیاه ناو فرستاد؛ تنش روسیه-اوکراین جدی شد

 به دنبال تنش جدید بین روسیه و اکراین و دستگیری سه ملوان اوکراینی در ماه نوامبر( آذر) در تنگه کرچ و از سوی روس‌ها، کشتی جنگی «یو. اس. اس. فورت مک‌هنری» آمریکا با عبور از تنگه «داردانل» در روز یکشنبه، مسیر دریای سیاه را پیش گرفت.

وبگاه «استریپس» غروب یکشنبه نوشت که مقام‌های نیروی دریایی آمریکا گفته‌اند این کشتی جنگی آبی-خاکی در حال انجام ماموریت برنامه‌ریزی معمول خود در دریای سیاه است. 

این نخستین کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکاست که از ماه اوت (مرداد) به این سو وارد دریای سیاه می‌شود.

«کیل رینیز» سخنگوی ناوگان ششم دریایی آمریکا در این زمینه از تداوم تماس با اوکراین و روسیه برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک جهت خاتمه تنش بین این دو کشور و اجرای عملیات در منطقه بر اساس قوانین بین‌المللی خبر داد.

بر اساس این گزارش، این کشتی جنگی ویژه حمل و نقل ادوات جنگی و پرسنل نظامی، مجهز به انواع مسلسل، سامانه‌های دفاع موشکی برد کوتاه و توپ‌های کوچک است.

«مایکل پترسن» مدیر موسسه مطالعات نیروی دریایی روسیه دریایی آمریکا در این باره مدعی شد که  روسیه بعد از تصرف  جزیره کریمه در سال 2014، هرگونه حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در این منطقه را «تهاجم» بر می‌شمارد، اما ادامه گشتزنی در دریای سیاه بعد از ماجرای شبه جزیره کرچ جهت نمایش تعهد به شرکای آمریکا در محافظت برابر روسیه مهم است.

وی با بیان این‌که عضو نبودن اوکراین در ناتو باعث می‌شود که اعضای این سازمان خود را مجبور به دفاع از این کشور ندانند، افزود که این امر  آسیب‌پذیری بیشتر اوکراین را به همراه دارد.

روابط روسیه و اوکراین پس از عبور غیرقانونی سه کشتی نیروی دریایی اوکراین از مرز دریایی و ورود به آب‌های منطقه‌ای روسیه وارد مرحله‌ای جدیدی از تنش شد. در جریان این اقدام نیروهای روس برای متوقف کردن این کشتی‌ها وارد عمل شده و در نتیجه سه نظامی اوکراینی بازداشت شدند. این سه نظامی اوکراینی کماکان در روسیه هستند.

60231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا به دریای سیاه ناو فرستاد؛ تنش روسیه-اوکراین جدی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..