تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاتالیست ساخت ایران بر بام خاورميانه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ آلودگی محیط زیست از جمله پیامدهای ناخواسته تکنولوژی است و خودروها یکی از منابع اصلی تولید آلاینده های هوا است
مهم ترین گازهای آلاینده محیط زیست منوکسید کربن؛ اکسیدهای گوگرد؛ اکسیدهای نیتروژن هستند
کاتالیست خودرو قطعه ای است که درطراحی خودرو، در مسیر خروج دود اگزوز نصب می شود و با این کار میزان آلایندگی خودرو کاهش می یابد.
 مبدل هاي  کاتالیست یکی از مهم‏ ترین اجزای خودرو است که نقش بسیار مؤثری در کاهش آلاینده ‏های تولیدی آن دارد
 کاتالیست تا ۹۰درصد گازهای سمی را بی‏اثر کرده و هیدروکربن‏ های نسوخته‏ ای را که از موتور خارج می‏ شوند به آب و دی اکسیدکربن تبدیل می کند
استاندارد مبدلهای کاتالیستی برای نخستين بار در سال 83 به ریاست شرکت ایران دلکو در ادارۀ استاندارد جمهوری اسلامی ایران تعریف شد.
پس از خریداری و انتقال ماشین آلات از کشور آلمان در سال 84 تولید انبوه مبدل های کاتالیستی با استاندارد یورو 2 آغاز شد و خط تولید مجموعۀ کامل اگزوز خودروهای سواری در سال  87 با تکیه بر دانش فنی و امکانات موجود راه اندازی و به تولید انبوه رسید.
واحد تحقیق و توسعۀ محصول در سال 87 راه اندازی و سرانجام پس از 3 سال هزینه و تلاش مداوم در سال 90 موفق به دستیابی فناوري تولید مبدلهای کاتالیستی با استاندارد آلایندگی یورو 4 و 5 شد.
از دیگر دستاوردهای ایران دلکو می توان به تولید انبوه انواع واشرهای آب بندی اگزوز خودرو (رینگ سیل) در سال 1390 اشاره کرد.
آزمایشگاه کاتالیست شرکت ایران دلکو در سال 1392 به عنوان تنها مرجع تخصصی مطالعۀ کاتالیست خودرو در کشور، موفق به دریافت گواهی استاندارد 17025 و آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران شد.
اين واحد صنعتي دانش بنيان امروز به عنوان تنها تولید کنندۀ مبدل های کاتالیستی دوستدار محيط زيست در ایران با ظرفیت تولید سالانه  5 میلیون قطعه ، علاوه بر تامین نیاز صنعت خودروی کشور و اشتغالزايي براي 400 نفر ، در حال رایزنی براي صادرات این محصول است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاتالیست ساخت ایران بر بام خاورميانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..