تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




50 درصد جمعیت استان زنجان از نظر اقتصادی غیرفعال هستند/ در بخش خدمات توفیقات چندانی نداشتیم

ساعت: 15:18 منتشر شده در مورخ: 1397/10/16 شناسه خبر: 1446077

مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زنجان گزارشی از عملکرد حوزه اشتغال استان را ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا یوسفی امروز در کارگروه اشتغال استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز امسال 4102 درصد است، اظهار کرد: بیکاری نیز در پاییز امسال 7.5 درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 40.5 درصد و نرخ بیکاری نیز 11.7 درصد است، ابراز کرد: این آمارها نشان می‌دهد که استان وضعیت مناسب تری در کشور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیان کرد: جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر شاغل استان 318 هزار و 258 نفر بوده که از این تعداد 262 هزار و 712 نفر مرد و 55 هزار و 545 نفر زن هستند.

وی سهم اشتغال در بخش عمومی را 13.3 درصد و در بخش خصوصی 86.7 درصد اعلام کرد و گفت: سهم بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در اشتغال استان به ترتیب 34.3 ، 31.9 و 33.8 درصد است.

یوسفی با اشاره به سهم پایین اشتغال استان در بخش خدمات خاطرنشان کرد: علی رغم سیاست‌گذاری‌ها اما در بخش خدمات 16 درصد از نرم کشوری پایین تر هستیم که باید تلاشمان در این زمینه بیشتر باشد.

وی با اشاره به ابلاغ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی عنوان کرد: 50 درصد این مبلغ همان ابتدا تخصیص یافت و چیزی حدود 150 میلیارد تومان عقد قرارداد داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در شاخص‌های بخش اشتغال روستایی جزو استانهای برتر کشور هستیم، اظهار کرد: در جذب تسهیلات نیز از استانهای برتر کشوریم.

محمودی مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان نیز در این جلسه گزارش کوتاهی از نحوه توزیع اعتبارات اشتغال روستایی داد و گفت: وضعیت بهتری در خصوص توزیع اعتبارات اشتغال روستایی داریم.

حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه به تفاهم نامه این سازمان با بانک کشاورزی در خصوص اجرای طرح فراز در باغات انگور اشاره کرد و گفت: این طرح برای تثبیت اشتغال و همچنین اشتغال جدید موثر خواهد بود.

وی صادرات کشمش استان اشاره کرد و خواستار توجه مدیریت استان به اجرای طرح فراز در استان شد.

انصاری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز با بیان اینکه 50 درصد جمعیت استان غیرفعال اقتصادی هستند، اظهار کرد: توسعه مشاغل خانگی می‌تواند در فعال کردن بخش از این جمعیت موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه همیشه برای محاسبه نرخ بیکاری جمعیت فعال را نظر می‌گیرند، خاطرنشان کرد: باید طرحهای برای توسعه مشاغل خدماتی در استان ارائه شود چرا که در بخش خدمات توفیقات چندانی نداشتیم.

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از اشتغال ایجاد شده برای مددجویان زنجانی ارائه کرد و گفت: مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی، خلق فرصت‌های شغلی و خروج توانمند شده جامعه هدف است.

وی تعداد طرحهای اجرا شده از محل صندوق ولایت را 434 مورد عنوان کرد و افزود: از محل بند ب تبصره 16 بودجه نیز 846 طرح اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در خصوص اشتغال پایدار روستایی نیز 65 طرح اجرا شده است، عنوان کرد: در مجموع 1364 شغل ایجاد شده است.

محمد محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات فرا رو در جذب معلولین توسط کارفرمایان گفت: عدم آگاهی و اطمینان به توانمندی معلولین، عدم تناسب ارگونومی فضاهاو تجهیزات موجود کارگاه‌ها با شرایط جسمی معلولین و عدم اعتماد به نفس برخی از معلولین در مواجهه با مسائل و مشکلات کاری از جمله مشکلات پیش رو هستند.

وی به تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال 97 اشاره و ابراز کرد: تعهد اشتغال ما برای امسال در دو بخش روستایی و شهری 537 مورد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به عملکرد پرداخت بیمه حویش فرمایی و کارفرمایی معلولین و مددجویان بهزیستی در سالهای 96 و 97 نیز اشاره کرد.

در این جلسه همچنین عملکرد بانکها در ارئه تسهیلات به مدجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «50 درصد جمعیت استان زنجان از نظر اقتصادی غیرفعال هستند/ در بخش خدمات توفیقات چندانی نداشتیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..