تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطارهای پرسرعت از امروز دیگر بلیت نمی‌فروشند؛ علت: عدم حمایت!

محمد رجبی افزود: در حدود ۳۰ ماهی که در این شرکت ریلی فعالیت می‌کنیم، به طور مداوم رفع مشکلات صنعت ریلی خصوصاً تأمین و نوسازی ناوگان را دنبال می‌کردیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی با اشاره به بروز مشکلات برای صنعت ریلی گفت: برای رفع مشکلات ریلی کشور خصوصا حمل و نقل مسافری پیگیری‌ها از وزرای راه و شهرسازی و تعاون انجام شد، نامه‌های متعددی مبنی بر لزوم اختصاص یارانه به سیستم ریلی به مسئولان کشور نوشته‌ایم.

رجبی ادامه داد: در دهه هشتاد حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن و سبز یارانه دریافت می‌کرد، در سال ۸۸ دولت به ما در آن ابعاد، حدود ۵۸ میلیارد تومان سالانه پول می‌داد که در مقایسه با قیمت امروز ۶۵ میلیون دلار است که این رقم بزرگ بابت توسعه ریلی مسافری به این شرکت کمک می‌شد.

خصوصی‌سازی شرکت ریلی با رویه نادرست

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی با انتقاد از رویه نادرست خصوصی‌سازی در کشور گفت: در واقع دولت خواست با واگذاری این شرکت ریلی بخش حمل و نقل ریلی مسافری را از سر خود باز کند و این شر را کوتاه کند و درواقع از خود سلب مسئولیت کند؛ با این کار بخش مسافری ریلی یتیم شد پس از آن هم تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

هزینه سیر یک صندلی ترن‌ست در مسیر تهران-مشهد بیش از ۷۰۰ هزار تومان

وی ادامه داد: آخرین جلسه‌ای که حدود ۲ هفته پیش به همراه مدیرعامل راه‌آهن با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، به آقای نوبخت گفتیم که ضرورت دارد حمل ونقل ریلی به عنوان یک نیاز اساسی مردم و کشور ارز دولتی دریافت کند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی با اشاره به افزایش هزینه‌های تأمین قطعات ناوگان ریلی در یک سال اخیر افزود: ترن‌ست‌های این شرکت (تندر و پردیس) هزینه‌های ارزی در بخش‌های گیربکس، موتور، چرخ، ترمز، سیستم‌های کنترل و ... دارد؛ ما با وجود گازوئیل و نیروی انسانی ارزان، بابت هر ۱۰۰ کیلومتر سیر ۸ یورو هزینه داریم، یعنی در مسیر تهران - مشهد که ۹۰۰ کیلومتر است باید حدود ۷۲ یورو پول از مسافر دریافت کنیم، اما آیا دریافت این رقم امکانپذیر است؟ حتی اگر یورو دولتی هم دریافت کنیم، بیش از ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود، حال اگر یورو سامانه نیما به ما بدهند این رقم به بیش از ۷۰۰ هزار تومان خواهد رسید که اصلاً منطقی امکانپذیر نیست.

ترن‌ست‌ها از امروز از سیستم فروش حذف شد

مدیرعامل این شرکت حمل و نقلی با انتقاد از حمایت نکردن دولت از سیستم ریلی کشور گفت: در نبود حمایت دولت، قطارهای ترن‌ست (تندرو پردیس) به دلیل هزینه‌های سنگین از سیستم فروش حذف شد و گام بعدی قطارهای حومه‌ای هستند.

وی افزود: به دلیل همین مشکلات و در همین راستا از دو ماه پیش اعلام کردیم که با این ارقام نمی‌توانیم ادامه دهیم و ناوگان ما به تدریج زمین‌گیر می‌شود، زیرا قدرت پشتیبانی ناوگان وجود ندارد و به صورت رسمی ترن‌ست‌ها از ۱۵ دی‌ماه از سیستم فروش حذف شد، چون با این ارقام نمی‌توانیم آن‌ها را پشتیبانی و مدیریت کنیم.

دیگر زیان قطارهای تکلیفی را از جیب کارگران تأمین نمی‌کنیم

مدیرعامل شرکت مذکور با بیان اینکه چرا باید زیان قطارهای تکلیفی را از جیب کارگران تأمین کنیم؟، تأکید کرد: شرکت حمل و نقل ریلی بزرگترین شرکت مسافری ریلی است ضمن آنکه مدیریت و راهبری کل قطارهای حومه‌ای هم برعهده این شرکت است، سهامداران این شرکت ریلی کارگران تأمین اجتماعی هستند، همین هفته گذشته هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مرا توبیخ کرد که چرا از پول کارگران بابت زیان حمل و نقل و خسارت آن هزینه می‌کنید؟

رجبی ادامه داد: قطعاً ما حق نداریم از پول کارگر، زیان شرکتمان را جبران کنیم و به هرحال دولت باید مابه‌تفاوت قطارهای تکلیفی و حومه‌ای را پرداخت کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰۰ نامه به مسئولان و نماینده‌های مجلس بابت اعلام این مشکلات فرستاده‌ایم، اما به جایی نرسیده‌ایم و از آن طرف هم توبیخ می‌شویم چرا منافع کارگران را در بخش زیان حمل‌ونقل ریلی هزینه می‌کنیم.

ترن‌ست‌ها از امروز زمین‌گیر می‌شود

وی با تأکید مجدد براینکه هزینه ترن‌ست‌ها در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر ریلی حدود ۸ یورو است، گفت: حتی با احتساب ارز یارانه‌ای هم هزینه‌های این ترن‌ست‌ها درنمی‌آید در حالی که همین ترن‌ست‌ها زمانی افتخار ملی محسوب می‌شد و جزو بهترین ناوگان سریع و ایمن کشور بود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی ادامه داد: در مسیرهای ریلی نظیر مشهد، یزد، سمنان - قم و قزوین ما قطاری نداریم که به پای ترن‌ست‌ها برسد، در همین مسیرها دانشجویان و اساتید دانشگاه برنامه‌های خود را با ساعات حرکت ترن‌ست‌ها تنظیم می‌کردند، اما از شنبه این قطارها زمین‌گیر می‌شود و دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم.

رجبی بیان کرد: ما یک عدد چرخ ترن‌ست را حدود سه میلیون تومان خریداری می‌کردیم، اما امروز به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته و نمی‌توانیم از پول کارگر برای این هزینه‌ها اختصاص دهیم و هزینه‌های‌مان هم برنگردد.

17231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطارهای پرسرعت از امروز دیگر بلیت نمی‌فروشند؛ علت: عدم حمایت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..