تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابراز نگرانی اسراییل از تصویب لایحه مقابله با پولشویی در ایران

مونا مشهدی رجبی- رویترز یکی از اولین خبرگزاری‌هایی بود که مفصلا به این مساله پرداخت. این خبرگزاری تاکید کرد تصویب لایحه مبارزه با پولشویی در ایران  باعث می‌شود تا این کشور همسو با نرم‌های جهانی حرکت کند و فرایند تجارت خارجی ایران با دیگر کشورهای دنیا را تسهیل می کند. این رسانه در مورد احتمال افزایش ورود سرمایه های خارجی به این کشور هم سخن گفت و تاکید کرد که خارج شدن ایران از لیست سیاه FATF کمک بزرگی در جهت جذب سرمایه های خارجی است.

 این رسانه بر ضرورت اجرایی شدن این طرح در ایران به منظور اغاز به  کار ساز و کار مالی اروپا هم اشاره کرد و نوشت: اروپایی‌ها در تلاش هستند تا با سازوکار مالی جداگانه ای فعالیتهای اقتصادی خود را با ایران ادامه دهند  ولی عدم تصویب و عدم اجرای قانون مبارزه با پولشویی در کشور که باعث عدم وجود شفافیت مالی  در ایران می شود مانع بزرگی در این مسیر بود. حال که این لایحه تصویب شد، می توان انتظار داشت که تعامل اروپایی ها با ایران هم تسهیل شود و ایران بتواند از سهم بیشتری از منافعی که به دلیل توافق هسته ای  باید بدست می اورد و به دلیل خروج امریکا از ان محروم شد، بهره مند شود.

خبر گزاری رادیو ازادی اروپا هم از این خبر به عنوان یک تحول مثبت در اقتصاد ایران یاد کرد و نوشت:از زمانیکه ایران و اروپا برای امضای توافق تازه با هم مذاکره می کنند، ماه ها گذشته است ولی  هنوزهیچ کاری  در زمینه تسهیل فرایند تجارت با ایران انجام نشده است. تصویب FATF و CFT گام مهمی در جهت  از میان برداشتن موانع پیش پای اروپا و اجرایی شدن طرح هایی است که  اروپا پیشنهاد داد و با موافقت طرف ایرانی تصمیم به اجرای آن گرفته شد، خواهد بود.

خبر گزاری نیوز کشور پاکستان در گزارش اخیر خود نوشت: تصویب این لایحه باعث می شود یکی از بزرگترین موانع شرکتهای خارجی که خواهان همکاری با ایران هستند برطرف شود. ایران  و کره شمالی تنها کشورهایی هستند که در لیست سیاه FATF قرار  دارند و با تصویب این لایحه و اجرایی کردن سیاستهای مبارزه با پولشویی در کشور انتظار می رود درهای تازه ای به روی اقتصاد ایران باز شود.

 از طرف دیگر  روزنامه Haaretz رژیم صهیونیستی از  تصویب این لایحه ابراز نگرانی کرده است. این روزنامه  نوشت: با این کار یکی از موانع همکاری اقتصادی، تجاری و مالی ایران و غرب از میان برداشته می شود. در این شرایط بانک‌های کوچک و متوسط مانعی برای عدم همکاری با ایران نمی بینند و شرکتها هم می توانند با ایران کار کنند. همکاری بانک‌ها و شرکت‌هایی که منافعی در امریکا ندارند با ایران، می تواند زمینه ساز افزایش نرخ رشد اقتصادی ایران و بهبود شرایط اقتصادی کشور شود و امریکا را از هدفش که وارد کردن فشار به اقتصاد ایران بود دور کند.

۲۲۳۲۲۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابراز نگرانی اسراییل از تصویب لایحه مقابله با پولشویی در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..