تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بسیاری از صنایع دستی تربت جام به فراموشی سپرده شده است

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام:

بسیاری از صنایع دستی تربت جام به فراموشی سپرده شده استرئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام گفت: متاسفانه خیلی از صنایع دستی تربت جام به فراموشی سپرده شده و باید در موزه مردم شناسی به دنبال هویت آن باشیم. عبدالرحیم رحیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،گفت: شهرستان تربت جام را با فرهنگ غنی، صنایع دستی و آثار باستانی آن می‌شناسند و باید رشته‌های صنایع دستی مانند قالی چشمه گل، نمد مالی، آهنگری که از بین رفته و رو به زوال است احیا شود.

وی افزود : بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی در سطح شهرستان شناسایی شده که ۷۶ اثر درشورای ثبت آثار ملی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام تصریح کرد: پرونده ۱۰ اثر در حال گذراندن فرآیند اداری قرار داردکه در شورای ملی به ثبت برسد.

رحیمی با اشاره به بزرگترین مجموعه تاریخی و‌فرهنگی شرق کشور مزار شیخ احمد جامی اظهار داشت :مجموعه مزار شیخ جام دارای آثار بسیار غنی ومعماری اسلامی، فرهنگی و سنتی است که نیاز به حفظ و حراست دارد ودرحال حاضرامنیت این مجموعه به صورت سنتی اداره می‌شودکه نیاز مبرم به حفاظت ویژه از نوع انتظامی است.

انتهای پیام//ز. ج


بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی در سطح شهرستان تربت جام شناسایی شده است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بسیاری از صنایع دستی تربت جام به فراموشی سپرده شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..