تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




"کلاهبردار حرفه‌ای" 100 میلیا

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پی ارجاع چند فقره شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان پرداخت وامهای چند صد میلیونی و میلیاردی، تیمی از مأموران این پایگاه، تحقیقات خود را درباره شناسایی متهم اصلی پرونده آغاز کردند.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این متهم یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای است که با تأسیس چند شرکت جعلی، در بخش نیازمندی‌های روزنامه‌های کثیرالانتشار و فضای مجازی اقدام به  انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مبنی بر تخصیص وامهای کلان کرده است.

شهروندان در زمان مراجعه به این شرکتها فقط با منشی‌های استخدام شده توسط متهم صحبت کرده و این کلاهبردار بدون انجام هرگونه ملاقات حضوری با مالباختگان به درخواست آنها برای دریافت وام رسیدگی می‌کرد و نهایتاً با تنظیم مبایعه‌نامه صوری برای سندهای ملکی چند میلیاردی، وام به متقاضیان پرداخت و به آنها اعلام می‌کرد که سال آینده برای بازپرداخت وام خود به شرکت مراجعه کنند.

متهم پس از دریافت اسناد ملکی و مالی متقاضیان وام، به بانکهای مختلف مراجعه و با وثیقه قرار دادن این اسناد به عنوان ضمانت، وامهای کلان بانکی دریافت می‌کرد اما پس از پرداخت چند قسط اولیه، نهایتاً شرکت را تعطیل و از محل متواری و اقدام به تأسیس یک شرکت دیگر با عنوانی دیگر می‌کرد.

پس از مدتی، پرونده برای پیگیری‌های تخصصی به اداره 14 پلیس آگاهی پایتخت، ارجاع شد که با ارجاع پرونده به این اداره، ردی از این متهم به نام "احسان. ع" 34 ساله، در خیابان "نلسون ماندلا"، به دست آمد و پس از تعقیب و مراقبتهای متعدد کارآگاهان اداره چهاردهم موفق شدند وی را در دستگیر کنند.

متهم در تحقیقات انجام شده به کارآگاهان گفت که با تأسیس شرکتهای مختلف صوری آگهی اعطای وام به شهروندان در نیازمندی‌های روزنامه‌ها و فضای مجازی منتشر کرده و حین مراجعه متقاضیان برای دریافت وام در قبال دریافت اسناد ملکی به آنها وامهایی با مبالغ بالا (500 میلیون تا یک میلیارد تومان) با بازپرداخت یک ساله پرداخت می‌کرده، سپس با استفاده از اسناد متقاضیان وام، به بانک مراجعه و وامهای چند میلیاردی می‌گرفته اما پس از مدتی اقساط وام دریافتی را نداده و با منحل کردن شرکت صوری‌اش، متواری می شده است.

در نهایت پس از مدتی از سوی بانک نامه‌ای مبنی بر عدم پرداخت اقساط و به حراج گذاشتن ملک مذکور که متعلق به مالباختگان بوده، برای مالکی از این متهم وام دریافت کرده بود، ارسال می‌شد.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم هر بار پس از انحلال شرکت خود، شرکتی دیگر تأسیس کرده و با استخدام منشی‌های جدید اقدام به کلاهبرداری مجدد می‌کرد که با شناسایی حسابهای مختلف بانکی متعلق به متهم  و بررسی تراکنش مالی این حسابها، برآورد اولیه درباره ارزش مالی این پرونده بالغ بر 100 میلیارد تومان محاسبه شده که با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، مبدأ اولیه ی بیش از  10 میلیارد تومان از این مبلغ  (100 میلیارد تومان) شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان در دستور کار قرا گرفته است. 

وی ضمن اشاره به فعالیت متهم در پوشش شرکت کاغذی و صوری با عناوین مختلف، تصریح کرد: متهم از شرکت کاغذی با عناوین مختلف برای کلاهبرداری‌های خود استفاده می‌کرد، یکی از شرکتهایی که متهم تحت عنوان آن اقدام به ده‌ها فقره کلاهبرداری کرده، شرکتی با عنوان "جامعه هدف‌دار" بوده، لذا از تمامی شهروندانی که به این شیوه و شگرد، مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «"کلاهبردار حرفه‌ای" 100 میلیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..