تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجازه ندهید در گزینش‌ها اعمال نفوذ شود

ساعت: 15:55 منتشر شده در مورخ: 1397/10/15 شناسه خبر: 1445702

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای هسته گزینش استان با بیان اینکه سلامت اداری به عملکرد هسته گزینش وابسته است، گفت: اجازه ندهید در گزینش‌ها اعمال نفوذ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی  صبح امروز در دیدار اعضای هسته گزینش استان قزوین که به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) در امر تشکیل نهاد گزینش کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر با رویکرد گزینش قرآن را مطالعه کنیم می‌توانیم معیارهای قرآنی در این حوزه را مشاهده کنیم که راهنمای ما در این عرصه مهم و خطیر خواهند بود. 


وی با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران تصریح کرد: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، «اى کسانى که ایمان آورده‌اید صبر کنید و ایستادگى ورزید و مرزها را نگهبانى کنید و از خدا پروا نمایید امید است که رستگار شوید». 

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه صبر و ایستادگی در کار گزینش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: شما مانند سربازانی هستید که از مرزها دفاع می‌کنند. عده‌ای می‌خواهند به روحیه انقلابی‌گری شما آسیب وارد کنند و ضروری است صبر و ایستادگی داشته باشید و در مقابل نفوذ چنین افرادی بایستید. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مرزها باید به گونه‌ای حراست شوند که تروریست‌ها نتوانند به کشور نفوذ کنند و به کارهای خرابکارانه دست بزنند، در حیطه کاری خودمان نیز موظف هستیم اجازه ندهیم تا آدم‌های طمع‌کار و خائن وارد سیستم شوند و نظام اداری را ناکارآمد کنند. 

سلامت اداری به عملکرد هسته گزینش وابسته است
وی توجه به قرآن را در حیطه کاری مسئولان بسیار ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: هر چه مسئولیت‌ها سنگین‌تر و مهم‌تر می‌شود، به همان نسبت نیاز به توجه به قرآن نیز بیشتر می‌شود و می‌باید تلاش کنیم تا مراجعه و مطالعه قرآنی را افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخگوی جامعه باشیم. 

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند در آیه 153 سوره بقره می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِین»، «اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید از شکیبایى و نماز یارى جویید زیرا خدا با شکیبایان است». 

امام جمعه قزوین بیان کرد: همانگونه که خداوند می‌فرماید محکم شدنتان را از قرآن بگیرید نشان می‌دهد اگر مایه‌های قرآنی را در خودمان تقویت نکنیم، در کارها دچار لغزش می‌شویم، اگر بصیرت را از قرآن دریافت نکنیم نمی‌توانیم به خوبی مسائل را ببینیم و اگر فرقان را از قرآن دریافت نکنیم در تشخیص حق و باطل دچار مشکل خواهیم شد. 

وی در ادامه به اهمیت هسته گزینش اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم که رکن اساسی سلامت اداری به هسته گزینش وابسته است و اگر بخواهیم جامعه اداری سالم داشته باشیم باید گزینش را جدی بگیریم تا نیروهای شایسته و لایق وارد نظام اداری شوند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: وزر و وبال عملکرد افرادی که شایسته و لایق نیستند و جذب نظام اداری می‌شوند، بر عهده کسانی است که مجوز جذب آنها را صادر می‌کنند و در هر کار خلافی که آنها مرتکب می‌شوند شریک هستند و در قیامت نیز وزر و وبالشان می‌شود. 

عابدینی ابراز کرد: اگر بدانیم کسی صلاحیت و شایستگی بیشتری نسبت به دیگران برای جذب در نظام اداری را دارد اما به جای او فردی که شایستگی ندارد و یا نسبت به او شایستگی کمتری دارد را جذب کنیم، برای خود وزر و وبال درست کرده‌ایم و در دنیا پشیمان و در قیامت دچار عذاب الهی خواهیم شد. 

وی اظهار کرد: آنهایی که اعتنایی به گزینش ندارند و گزیش را دور می‌زنند، در واقع در حیطه کار شما دخالت می‌کنند و در حریم شما اعمال نفوذ می‌کنند و نباید اجازه دهید تا این دخالت‌ها و اعمال نفوذ‌ها در حریم کاری شما صورت بگیرد. 

در دفاع از حق از کسی هراسی نداشته باشید 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: تحت نفوذی دیگران بودن عواقب شومی دارد و خداوند می‌فرماید آنهایی که بر اساس رفاقت‌ها و بدون توجه به معیارهای دینی و الهی عمل می‌کنند، در قیامت به جان یکدیگر می‌افتند و آرزو می‌کنند ای کاش مسیر پیامبر (ص) را بر می‌گزیدند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین امر به معروف و نهی از منکر را یکی از رسالت‌های جدی هسته گزینش برشمرد و بیان کرد: وقتی شما کسی که شایستگی و لیاقت احراز شغلی را دارد، انتخاب می‌کنید در واقع از معروف حمایت کرده‌اید و خداوند می‌فرماید هر کسی از امر به معروف و نهی از منکر حمایت کند، عزت می‌یابد. 

وی خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینید کاری حق و درست است، آن را انجام دهید و در دفاع از حق از کسی هراسی نداشته باشید و آن را انجام دهید چرا که در روایات آمده است کسانی که از حق دفاع می‌کنند عزت پیدا می‌کنند و کسانی که آن را نادیده می‌گیرند به ذلت کشیده می‌شوند. 

عابدینی بصیرت و توجه به روح قانون را بسیار مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: گاهی برخی‌ها از نظر قانونی خود را اتوکشیده نشان می‌دهند تا وارد سیستم شوند و اینجا بصیرت و روح قانون شناسی بسیار به کار مسئولان گزینش می‌آید تا با بصیرت در مقابل آنها ایستادگی کنند. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجازه ندهید در گزینش‌ها اعمال نفوذ شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..