تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عنبرآباد بیمارستان و پزشک متخصص ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، مریم عباسی از شهروندان عنبرآباد می گوید: «نبود بیمارستان و پزشک متخصص از مشکلات اصلی مردم در این شهرستان است، باید مسافت‌های طولانی و هزینه‌های سنگین برای رفتن به جیرفت و یا مرکز استان را تحمل کنیم .» وی بیان کرد: «با توجه به مراجعه زیاد مردم برای دریافت خدمات پزشکی، امکانات این شهرستان در بخش پزشکی باید بیشتر شود.»

علی سالاری یکی از شهروندان عنبرآباد به خبرآنلاین می‌گوید: «هفته قبل برای شرایط بد جسمی به اورژانس مراجعه کردم اما با صف طولانی از افراد مواجه شدم که منتظر بودند نوبت‌شان شود. تعداد بیماران زیاد و تنها یک پزشک که باید همه را ویزیت می‌کرد در بیمارستان حضور داشت.» او گفت: «الان فصلی است که بیماری‌ها بیشتر شیوع پیدا می‌کند و مردم باید به دکتر بروند، اما شهرستان عنبرآباد با جمعیت زیادی که دارد انصاف نیست فقط یک پزشک عمومی داشته باشد.» حسین احمد یوسفی نیز گفت: «عنبرآباد پزشک متخصص ندارد. وقتی یک مریض با ناراحتی قلبی مراجعه می‌کند، پزشک عمومی که هیچ تخصصی ندارد او را معاینه می کند. بیشتر مواقع خانواده او مجبور هستند هر چه سریعتر بیمارشان را به جیرفت برسانند. خانواده‌هایی را سراغ دارم که عزیزشان به موقع به پزشک متخصص نرسیده و در راه جان داده ‌است. واقعا چرا با این فاصله نزدیک با شهرستان جیرفت مردم عنبرآباد باید از پزشک متخصص و مرکز درمانی مجهز و بیمارستان بی‌بهره باشند؟ بیش از یک سال است که کلنگ ساخت بیمارستان را زده‌اند و مردم از این بابت خوشحال بودند، اما عملا کار متوقف شده است و امید مردم نا امید.»

ساخت بیمارستان عنبرآباد در دستور کار است

فرماندار عنبرآباد به «خبرآنلاین» گفت: «دغدغه من در حوزه بهداشت زیاد است. بارها از مراکز درمانی شهرستان بازدید و مشکلات را بررسی کردم.» نادر ملایی افزود: «در خصوص ساخت بیمارستان نیز از طریق علوم پزشکی در حال پیگیری هستم که خوشبختانه تاکنون  حدود ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.»

وی تصریح کرد: «قبلا راه و شهرسازی کار ساخت بیمارستان را انجام می‌داد، اما اکنون ساخت بیمارستان زیر نظر وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است که قطعا در این خصوص قوی‌تر عمل می‌کند. طی جلسه‌ای که نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با دکتر نوبخت داشته اند، قرار شد ۲۰میلیارد تومان جهت ساخت بیمارستان عنبرآباد در نظر گرفته شود و اگر به قول‌شان عمل کنند این بیمارستان تا سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.» ملایی ادامه داد: «ساخت بیمارستان یک عزم ملی است نه منطقه‌ای یا استانی. کسانی که اطلاعات کافی ندارند فکر می‌کنند ساختن بیمارستان کار ساده‌ای است و با ورود استاندار و فرماندار سریعتر می‌شود این کار را انجام داد، اما این‌طور نیست. هزینه ساخت بیمارستان در بودجه ملی دیده می شود و ما هم پیگیر هستیم تا هر چه سریعتر این مشکل حل شود.»

پزشکان در عنبرآباد ماندگار نیستند

مدیر شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد به «خبرآنلاین» گفت: «در خصوص پزشک عمومی هیچ مشکلی در شهرستان نیست. در روزهای عادی یک پزشک و در روزهای تعطیل که تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر است دو پزشک عمومی به بیماران خدمات‌دهی می‌کنند.» وی با اشاره به اینکه ۹۵درصد جمعیت ۸۰هزار نفری شهرستان عنبرآباد تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، اضافه کرد: «همه مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان عنبرآباد دارای پزشک است و اگر مردم در مواقع غیر اورژانسی (خدمات سطح یک) به این مراکز مراجعه کنند بار مراجعات اورژانس کمتر می‌شود.»

علیرضا علیدادی افزود: «در مورد پزشک متخصص که نیاز شهرستان است نیز با پیگیری و رایزنی‌های لازم در طول هفته پزشکانی جهت ویزیت بیماران آورده می‌شود، ولی به‌ صورت موقت است و بعد از مدتی یا طرح‌شان تمام می‌شود و یا مطب می‌زنند و به هر دلیلی دیگری ماندگار نیستند. اما با توجه به استقبالی که از حضور پزشکان متخصص و نیازی که از سوی مردم در شهرستان احساس می‌شود امیدوار هستیم حوزه معاونت درمان دانشگاه مساعدت لازم را در این خصوص داشته باشد.»

سالاری مقدم معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به «خبرآنلاین» گفت: بیمارستان عنبرآباد با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست ساخت است. تابه حال ساخت آن به عهده وزارت مسکن و شهرسازی بوده که با پیگیری دکتر کمالی پور، دکتر مکارم وفرماندار عنبرآباد ساخت آن به دانشگاه واگذار شده و به زودی جهت شروع ساخت خبرهای خوبی در راه است. محل کار پزشک متخصص در بیمارستان است، عنبرآباد هم که بیمارستان ندارد ولی هم اکنون متخصص زنان، داخلی و روانپزشک به صورت ویزیت کلینیکی و در روزهای خاص طول هفته از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشغول خدمت هستند و درصدد هستیم که درصورت امکان متخصص اطفال هم بفرستیم.

۴۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عنبرآباد بیمارستان و پزشک متخصص ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..