تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جراحان ایرانی در ۱۰ رشته در زمره برترین‌های جهان/ایران بر فراز بام تخصص‌های مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه

جراحان ایرانی در رشته مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه رتبه نخست را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، روزی در ایران مردم از نبود پزشک جان خود را از دست می‌دادند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها مشکل کمبود پزشک حل  شد، بلکه در برخی رشته‌ها در رتبه نخست منطقه و جایگاه برتر در دنیا قرار داریم و بسیاری از جراحان ایرانی در دنیا مشهور هستند.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، از افزایش ۱۰ برابری پزشکان کشور در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تعداد پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشکان فارغ التحصیل داخل و خارج و دارای شماره نظام پزشکی در سال ۱۳۵۶ برابر ۱۳۴۲۸ نفر بوده و افراد فعال در حدود ۱۰هزار نفر بوده است و اکنون شاهد رشد ۱۰ برابری این تعداد هستیم.

جراحان ایرانی در ۱۰ رشته در زمره برترین‌های جهان/ایران بر فراز بام تخصص‌های مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه

جایگاه برتر ایران در جراحی فک و صورت در غرب آسیا

رضا تبریزی دبیر بین المللی شانزدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بل بیان اینکه خوشبختانه ایران در این زمینه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، گفت: در جراحی‌های فک و صورت و بازسازی از نظر تعداد جراحی‌ها و همچنین تجربه جراحان فک و صورت در منطقه خاورمیانه رتبه اول را داریم و در آسیا نیز، ایران در کنار چین و هند جزء سه کشور مطرح آسیا شناخته می‌شود.

این فلوشیپ جراحی‌های پاک سازی صورت، درباره اعزام بیماران به خارج از کشور، گفت: در حال حاضر تنها در موارد معدودی یک یا دو مورد برخی بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند که دلیل اصلی آن نیز تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه بین از ۹۵ درصد جراحی‌های فک و صورت در داخل کشور و با کیفیت بالا انجام می‌شود، اذعان داشت: تجربه و مهارت جراحان ایرانی بسیار خوب است و در این مورد کمبودی داخل کشور احساس نمی‌شود.

ایران جزء ۱۰ کشور جراحی پلاستیک در دنیا

انجمن بین‌المللی جراحی زیبایی پلاستیک ده کشور که بیشترین تعداد جراحی پلاستیک دارند را معرفی کرد، این آمار بر مبنای تعداد جراحی پلاستیک در هر کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر مشخص شده است.

طبق این آمار ایران با ۱/۵ عمل جراحی به ازای هر هزار نفر  یا ۱۲۰٫۰۰۰ عمل در رتبه دهم قرار دارد.

جراحان ایرانی در ۱۰ رشته در زمره برترین‌های جهان/ایران بر فراز بام تخصص‌های مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه

ایران رتبه نخست جراحی مغز و اعصاب در منطقه

عبدالناصر آریان دبیر اجرایی چهارمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب ایران گفت:  ایران در زمینه جراحی مغز و اعصاب در بین کشور‌های منطقه جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است وجراحی مغز و اعصاب از سطح متوسط جهانی بالاتر است.

جز شش کشور برتر دنیا در ارتوپدی

غلامعلی عکاشه عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران و جراح ارتوپدی با اشاره به تعرفه پایین بخش جراحی ارتوپد گفت: در سطح جهانی جزو ۶ کشور بر‌تر این صنعت هستیم و رتبه نخست علم ارتوپدی در منطقه را داریم.

رتبه نخست بیشترین جراحی اندومتریوز در دست ایران

مرکز درمان ناباروری ابن سینا توانست در سال ۲۰۱۶، از نظر شمار اعمال جراحی انجام شده رتبه نخست را در میان مراکز عضو BSGE (British Society for Gynecological Endoscopy) کسب کند.

شاهین خزعلی، مدیر کلینیک اندومتریوز این مرکز، درباره­ چگونگی این انتخاب گفت: هر سال انجمن جراحی‌های کم تهاجمی انگلستان، مراکز را از نظر شمار اعمال جراحی انجام شده اندومتریوز ارزیابی می‌کند که سال گذشته مرکز فوق تخصصی ناباروری اندومتریوز ابن سینا، دارنده رتبه پنجم و امسال با ۹۷ جراحی، حائز رتبه نخست شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه رویال هالُوی لندن و از بنیانگذاران مرکز اندومتریوز و جراحی‌های کم تهاجمی زنان (CEMIG) در بیمارستان سنتپیترز انگلستان نیز است، یادآوری کرد: بیماری اندومتریوز از جمله بیماری‌های زنان است که به جز باروری، زندگی خانوادگی و اجتماعی زنان را هم تحت­ الشعاع قرار می­ دهد، شواهد نشان می­ دهد از طرفی شیوع این بیماری در جامعه رو به افزایش است و از طرف دیگر علائم گسترده ­ای از درد‌های لگنی، ناباروری و درد‌های حین مقاربت از عارضه­‌های همراه با اندومتریوز بشمار می‌رود.

ایران، رتبه نخست ایمپلنتولوژی در آسیای غربی است

علیرضا زالی رئیس اسبق سازمان نظام پزشکیبا بیان اینکه ایران در درمان‌های ایمپلنت در کل منطقه و حتی مدیترانه حرف اول را می‌زند گفت:: کشور موفق به دریافت رتبه نخست درمان‌های ایمپلنت در کل آسیای غربی و منطقه مدیترانه شرقی شده است.

رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: اکنون ایمپلنت به عنوان یک درمان مهم در دندانپزشکی، جایگزین روش‌های گذشته درمانی شده است و امروز به عنوان بحثی استراتژیک در خدمات دندانپزشکی به حمایت ویژه نیازمند است.

جراحان ایرانی در ۱۰ رشته در زمره برترین‌های جهان/ایران بر فراز بام تخصص‌های مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه

ایران رتبه اول جراحی قلب کودکان به روش ویدیویی

محمد حسن نظافتی بنیانگذار جراحی نوین قلب در ایران با اعلام اینکه ایران در رتبه اول جهان در جراحی‌های قلب کودکان به روش ویدیویی قرار دارد، گفت: این عمل بدون باز کردن قفسه سینه انجام می‌شود و  کودکان به صورت سرپایی مداوا می‌شوند.

نظافتی در ادامه بیان کرد: در اجرای نوین جراحی‌های قلب باید بازنگری شده و از روش‌های درمان کم خطر و کم تهاجم استفاده شود.

ایران رتبه اول جراحی‌های کم تهاجمی در منطقه را دارد

محمد فرهادی رئیس دوازدهمین همایش بین المللی جراحی‌ها و تکنیک‌های کم تهاجمی (MISTIC) رئیس دوازدهمین همایش بین المللی جراحی‌ها و تکنیک‌های کم تهاجمی گفت: ایران رتبه اول جراحی‌های کم تهاجمی در منطقه را دارد.

رئیس دوازدهمین همایش بین المللی جراحی‌ها و تکنیک‌های کم تهاجمی با بیان اینکه خوشبختانه روش‌های جراحی کم تهاجمی در ایران نسبت به کشور‌های منطقه پیشرفت چشمگیری داشته است و اکنون اغلب تجهیزات و وسائل مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود ،گفت: استفاده از این روش‌ها برای درمان بیماران مزیت‌های فراوانی دارد از جمله اینکه دوره نقاهت بسیار کمتر از جراحی‌های باز است و میزان جراحت کاهش پیدا می‌کند.

جراحان ایرانی در ۱۰ رشته در زمره برترین‌های جهان/ایران بر فراز بام تخصص‌های مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه

ایران دارای رتبه نخست جراحی لاپاراسکوپی در خاورمیانه

محمدحسین سلطانی دبیر دهمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی گفت: ما بزرگترین مرکز تربیت فلوشیپ اندویورولوژی خاورمیانه را دارا هستیم که مرکز تربیت فلوشیپ، تعداد اعمال جراحی و موارد درمانی دیگر، ما را در منطقه اول کرده است.

وی افزود: چندین تکنیک اندویورولوژی ما در کتاب‌های مرجع جهان به نام ایران ثبت شده است و ۱۵ مورد هم در بزرگترین کتاب مرجع آمریکایی در زمینه اندویورولوژی و لاپاراسکوپی به اسم ایرانی‌ها آمده است.

سلطانی اظهار داشت: ما یکی از مراکز معتبر دنیا هستیم که در ارایه تکنیک‌های جراحی کم تهاجمی سنگ کلیه به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده ایم.

ایران رتبه اول منطقه و هفتم دنیا را در حوزه پوست دارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما در حوزه پوست در رتبه ۱۷ دنیا و در منطقه اول هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه ایران بالاترین تولید علم را در منطقه دارد، عنوان کرد: در زمینه تولید علم نقش کشورمان پیشرفت چشمگیری کرده است و امروزه ۳۰ درصد از تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه پزشکی است.

جایگاه ایران جزو ۱۵ کشور اول جهان در حوزه چشم پزشکی

علی صادقی طاری عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران اظهار کرد: ایران جزو کشور‌های پیشرو در حوزه چشم پزشکی است و در سطح جهان وضعیت این حوزه از نظر تئوری، دانش و تجهیزات به روز است.

خسرو جدیدی عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی درباره مشکلات درمان چشم پزشکی پیش از ‏انقلاب گفت: به علت نبود متخصص و تجهیزات چشم پزشکی در جراحی قرنیه، پیوند چشم و مشکلات شبکیه ‏بسیاری از بیماران در ابتدای انقلاب اسلامی طبق کمیسیون و تشخیص پزشک به کشور‌های خارج از ایران فرستاده می‌شدند. ‎

جراحان ایرانی در ۱۰ رشته در زمره برترین‌های جهان/ایران بر فراز بام تخصص‌های مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه

ایران در جراحی قوز قرنیه در بین برترین های جهان

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات چشمی جانبازان ناشی از ترکش و پارگی ‏قرنیه بوده است، افزود: بسیاری از جانبازان جنگ تحمیلی برای درمان مشکلات چشمی به آلمان و انگلیس می‌رفتند. ‎

جدیدی با اشاره به پیشرفت روز افزون چشم پزشکی ایران پس از انقلاب افزود: امروزه تمام درمان‌های چشم پزشکی ‏به صورت ایده‌ال و مطلوب در ایران انجام می‌شود. ‎

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران ساکن حاشیه خلیج فارس برای درمان مشکلات چشمی به ایران می‌آیند، ‏گفت: این امر باعث شده است که ما هم در دنیا حرفی برای گفتن در علم چشم پزشکی داشته باشیم‎

رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به مقالات ایرانیان در انواع درمان علیه گاز‌های خردل در چشم پزشکی ‏افزود: در مورد درمان قوزقرینه چشم نیز به جایگاه برترین‌ها راه یافتیم. ‎

برخی تجهیزات جراحی چشم پزشکی ایران حتی در آمریکا وجود ندارد

محمود جباروند دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران گفت: متخصصان چشم پزشکی کشور نه تنها در ایران بلکه در دنیا زبانزد هستند، همه ساله آزمون پیشرفته بین المللی چشم پزشکی (ICO) بین فارغ التحصیلان جوان این رشته در جهان برگزار شده و پزشکان ایرانی رتبه‌های بالا را از آن خود می‌کنند و به عنوان ممتاز در دنیا شناخته می‌شوند.

دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران افزود: نکته جالب توجه و حائز اهمیت این است که برخی از تجهیزات چشم پزشکی مراکز درمانی ما در دنیا بسیار نادر بوده و حتی نمونه آن در آمریکا نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جراحان ایرانی در ۱۰ رشته در زمره برترین‌های جهان/ایران بر فراز بام تخصص‌های مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی در منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..