تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شيرهاي پرچرب بهترند

شيرهاي پرچرب بهترند

خبرگزاري آريا – مديرکل نظارت بر فرآورده هاي غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو گفت: هرچند همواره توصيه به مصرف شيرهاي کم چرب مي شود اما اخيرا برخي مقالات و مستندات معتبر بين المللي نشان داده اند که ويژگي هاي تغذيه اي شيرهاي پرچرب بهتر است و مزيت هاي خاص خود را دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايرنا، وحيد مفيد افزود: شيرهاي کم چرب به دليل داشتن پروتئين، فسفر و ويتامين D به شيرهاي پرچرب ترجيح داده شده اند اما در يک بررسي جامع در جمعيت آماري مطلوب نشان داده شده که مصرف شيرهاي پرچرب نه تنها مخاطره و ضرري براي سلامت بدن ندارد بلکه موجب افزايش کلسترول خوب (HDL) نيز در بدن مي شود.
وي اضافه کرد: اکنون توصيه به مصرف لبنيات پرچرب مي شود اما اين به آن معنا نيست که محصولات خيلي پرچرب مانند ماست خامه اي با هفت درصد چربي مصرف شود.منظور از مصرف شيرپرچرب، شير کامل گاو با ۳٫۲ درصد چربي و در مجموع لبنياتي است که ميزان چربي آنها معادل چربي کامل گاو باشد، البته شير کامل گاو در اروپا، ۴ تا ۴٫۲ درصد چربي دارد.
مديرکل نظارت بر فرآورده هاي غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو تاکيد کرد: لبنيات با چربي ۳٫۲ درصد خطري براي سلامت ندارد.
مفيد تصريح کرد: زماني ميزان توليد شيرهاي کم چرب از ميزان مجموع کل شيرها، ۲۰ تا ۳۰ درصد بود اما با تبليغات و توصيه هاي وزارت بهداشت نسبت ميزان توليد لبنيات کم چرب در کارخانه ها ۳۰ تا ۴۰ درصد افزوده شد و ميزان توليد لبنيات پرچرب ۶۰ تا ۷۰ درصد کل بازار لبنيات است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شيرهاي پرچرب بهترند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..