تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانه کودکی ابتهاج تخریب نمی‌شود

۸۱۵۸۷۲

۲۹ بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : در پی ثبت اضطراری خانه کودکی امیرهوشنگ ابتهاج شاعر معاصر در رشت هستیم و با مالک فعلی خانه صحبت شده تا طی یک فرصت ، این خانه از سوی شهرداری خریداری و توسط این اداره کل ثبت ملی شود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : در پی ثبت اضطراری خانه کودکی امیرهوشنگ ابتهاج شاعر معاصر در رشت هستیم و با مالک فعلی خانه صحبت شده تا طی یک فرصت ، این خانه از سوی شهرداری خریداری و توسط این اداره کل ثبت ملی شود.

شهرود امیر انتخابی صبح جمعه افزود: متاسفانه از اخذ حکم قضایی مالک فعلی مبنی بر تخریب خانه بی اطلاع بودیم و در حال حاضر با توجه به اهمیت موضوع و تمهیدات صورت گرفته در صدد ثبت اضطراری این ملک هستیم تا بتوانیم به سهم خود مانع از تخریب این خانه شویم.

خانه کودکی ابتهاج تخریب نمی‌شود

وی با بیان اینکه ثبت این اثر خواسته مردمی ، فعالان حوزه فرهنگی و این اداره کل است گفت : اینکه این خانه با قدمت چندین ساله اش و همراهی نام استاد امیرهوشنگ ابتهاج به عنوان محل تولد و منزل دوران کودکیشان، طی ادوار گذشته به ثبت نرسیده خود جای تامل دارد.

امیر انتخابی تصریح کرد: همچنین استاندار گیلان باتوجه به نگاه فرهنگی و توجه به آثار تاریخی ، تاکیدات لازم را نسبت به حفظ ، ثبت و نگهداری این اثر تاریخی داشته است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با اعضای شورای شهر رشت برگزار شده و پیگیر تسریع در روند ثبت ملی خانه یادشده از سوی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هستیم.

به گفته امیر انتخابی ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان خانه‌های دست چندمی را که صاحبان آنها جزو مفاخر هم نبودند فقط بدلیل قدمتی که داشتند حفظ کرده و اینک به یقین حفظ خانه کودکی استاد امیر هوشنگ ابتهاج در اولویت است و سعی می‌کنیم آن را برای نسل آینده حفظ کنیم و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نخواهیم بود .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانه کودکی ابتهاج تخریب نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..