تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رابطه بين خواب کودکان و وزن مناسب در نوجواني

رابطه بين خواب کودکان و وزن مناسب در نوجواني

خبرگزاري آريا – محققان آمريکايي با مطالعه وضعيت خواب و سلامت بيش از ۲۲۰۰ کودک در ۲۰ شهر مختلف آمريکا در يافتند خوابيدن در زمان تعيين شده در سنين بين ۵ تا ۹ سالگي موجب رشد سالم و وزن مناسب آن ها در نوجواني مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايرنا، بر اساس اين تحقيقات کودکاني که در سن ۹ سالگي برنامه خواب منظمي ندارند، در ۱۵ سالگي دچار کم خوابي بوده و شاخص توده بدن آن ها در مقايسه با سايرين بالاتر است. شاخص توده بدن، معياري است که ميزان چربي بدن را بر اساس قد و وزن شخص تعيين مي کند.
به گفته محققان تعيين برنامه زماني مناسب براي خواب کودکان داراي اهميت بسياري است و موجب حفظ سلامت فيزيکي آن ها مي شود. به همين علت آموزش والدين در خصوص زمان خواب کودکان امري ضروري است.
زمان خواب بر اساس عوامل متعددي از جمله زمان رفتن به مدرسه، مدت زمان رسيدن به مدرسه و زمان آغاز کلاس ها تعيين مي شود. زمان رفتن به رختخواب بايد به گونه اي انتخاب شود که حتي اگر به خواب رفتن کودک مدتي طول بکشد، از ميزان خواب کافي در طول شب برخوردار شود.
گزارش کامل اين تحقيقات در نشريه Sleep منتشر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رابطه بين خواب کودکان و وزن مناسب در نوجواني»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..