تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: تحقیقات درباره قتل خاشقچی ادامه یابد

سازمان ملل متحد می‌گوید تحقیقات در ورد قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی باید انجام شود.

شبکه الجزیره قطر شامگاه پنجشنبه (۱۳ دی) گزارش داد، سخنگوی «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای گفت: «ما همچنان خواهان انجام تحقیقات شفاف، واضح و جامع در قتل خاشقچی هستیم».

این بیانیه سازمان ملل متحد ساعاتی بعد از اعلام برگزاری اولین جلسه محاکمه متهمان به قتل جمال خاشقچی در عربستان سعودی منتشر شد.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بعد از ظهر پنجشنبه به نقل از دادستانی کل عربستان سعودی گزارش داد که این جلسه پایان یافت. در این جلسه، دادستانی سعودی خواستار اجرای حکم اعدام پنج تن از بین ۱۱ فرد متهم به قتل خاشقچی شد.

دادستانی کل سعودی مدعی شد که متهمان به همراه وکلایشان در دادگاه حاضر شده‌ ‌اند و از ترکیه خواسته ادله و قرائن موجود در خصوص قتل خاشقچی شده را در در اختیار ریاض قرار دهد که بر اساس ادعای سعودی‌ها آنکارا هنوز به این درخوسات پاسخی نداده است.

قتل جمال خاشقچی، ستون نویس روزنامه‌ واشنگتن پست در کنسولگری سعودی به تاریخ دوم اکتبر گذشته موجی از اعتراض‌ها علیه حاکمان سعودی و شخص «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی راه انداخت؛ فردی که گفته می‌شود مستقیما دستور قتل این روزنامه‌نگار سعودی منتقد سیاست‌های او را صادر کرده است.

فشارها بعد از این قتل علیه سعودی‌ها، آن چنان شدید بود که شاه سعودی برای تبرئه پسرش بن سلمان، دست به تغییرات گسترده در شواری وزیر و استخبارات کل زد تا از این رهگذر وانمود کند که قتل جمال خاشقچی از سوی برخی نیروهای سعودی خودسر و بدون هماهنگی ریاض صروت گرفته است.

41231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: تحقیقات درباره قتل خاشقچی ادامه یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..