تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه‌های کتاب استانی فرصتی برای کتابخوانی و فروش کتاب

نمایشگاه های استانی در کدام سکوی اقتصاد نشر ایستادند/ فضای مجازی دوست کتاب یا دشمن آن

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال شاهد هستیم علاوه بر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب در استان های مختلف هم برگزار می شود.

علاقه‌مندان به کتاب به این نمایشگاه‌ها می‌آیند و کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. این نمایشگاه‌ها در این چند سال از نظر میزان بازدیدکننده و نحوه‌ برگزاری چه تغییری کرده اند. میزان استقبال از این نمایشگاه‌ها کاهش یافته یا افزایش پیدا کرده است؟ نحوه برگزاری آن تغییر کرده است یا مانند سابق به کار خود ادامه می‌دهد؟

برای اطلاع از این امر با یکی از ناشرانی گفتگو کردیم که در این چند ساله‌ اخیر در نمایشگاه‌های استانی کتاب حضور داشته است.

محمود دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگار تابان، در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نمایشگاه‌های استانی کتاب گفت: نمایشگاه‌های استانی کتاب که امسال برگزار می‌شود، نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است. شبکه‌های مجازی روی میزان فروش کتاب در این نمایشگاه‌ها تاثیر داشته و این شبکه‌ها مردم را بیشتر با کتاب آشنا کرده اند.

وی با اشاره به تأثیر شبکه‌های اجتماعی در معرفی کتاب به مردم بیان کرد: مردم با شرایط اقتصادی که در جامعه وجود دارد،  دوست دارند با بن کتابی که دریافت می‌کنند، برای تمام اعضای خانواده شان در نمایشگاه‌های استانی کتاب بخرند، اما چنین کاری برایشان امکان ندارد. مردم ما از کتاب استقبال می‌کنند، اما قدرت خریدشان نسبت به قبل کمتر شده است. اکثر آن‌ها نسبت به گذشته بیشتر با کتاب آشنا هستند.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان با اشاره به اینکه امروز مردم ما بهتر از قبل به سمت کتاب می‌روند، اظهار داشت: علاقه مردم به کتاب بیشتر شده است. الان فضای مجازی به یکی از منابع معرفی کتاب تبدیل شده و مردم ما با وجود مشکلاتی که دارند، سعی می‌کنند کتابخوان باشند. در این میان افرادی که کتابخوان حرفه‌ای هستند همچنان کتاب کاغذی می‌خوانند.

دولت آبادی با اشاره به شرایط برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب تصریح کرد: شرایط برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب در سال جاری نسبت به گذشته تفاوت زیادی نکرده است. بن‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق بانک‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌دهد، خوب است و در میزان فروش کتاب تاثیر می‌گذارد. مردم در شهرستان‌ها از نمایشگاه‌های استانی کتاب استقبال می‌کنند. در این میان لازم است شهرداری‌ شهر‌های مختلف با موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در زمینه تبلیغات نمایشگاه‌های استانی کتاب بیشتر همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های استانی خوب است و مردم از این نمایشگاه‌ها راضی هستند، افزود: نمایشگاه‌های استانی کتاب در میزان فروش و معرفی کتاب تاثیر زیادی داشته است. در این نمایشگاه‌ها می‌بینم کتابی در یک انتشاراتی به خوبی ترجمه و پس از انتشار مشهور می‌شود. اما ناشر دیگری با همان اسم کتاب را ترجمه و منتشر می‌کند. این کار زحمت ناشر اولی را به باد می‌دهد. این کار، کار خوبی نیست. می‌بینیم کتابی را ۳۰ تا ۵۰ ناشر ترجمه و با یک اسم منتشر می‌کنند؛ در این شرایط تکلیف ناشر اولیه‌ کتاب چه می‌شود. باید کار ناشر اولیه کتاب را بی حاصل نکنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه‌های کتاب استانی فرصتی برای کتابخوانی و فروش کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..