تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور در پکن پایتخت چین، پرجمعیت‌ترین شهر جهان، گم نشویم؟

نکاتی درباره‌ی خرید و جاذبه‌های گردشگری پکن

سفر به پکن

۱. اگر به دنبال خرید سوغاتی‌های ارزان و کوچک هستید، فروشگاه‌هایی با برند «Miniso» در پکن هستند که هرچیزی که فکرش را بکنید از لوازم تزئینی تا لوازم کوچک آشپزخانه و... در آن پیدا می‌شود.

۲. پیاده‌روهای Gu Lou hutongs در نزدیکی ایستگاه مترو Shi Cha Hai چندین فروشگاه کوچک مخصوص توریست‌ها دارند که از خوراکی‌های چینی تا اشیاء عجیب و غریب را می‌توان در آنها پیدا کرد.

۳. ورود به موزه ملی با نشان دادن پاسپورت رایگان است. موزه ملی خیلی بزرگ است و اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره کل تاریخ چین کسب کنید، باید زمانی بیش از یک روز را در نظر بگیرید. بخش‌های دیگری مثل تاریخ ارز چینی، جنگ‌های بین چین و ژاپن و... در موزه جالب توجه هستند.

۴. از پارک‌های المپیک دوری کنید چون ارزش وقت گذاشتن را ندارند و درباره‌ی آنها مبالغه می‌شود.

خوردن و نوشیدن در پکن

سفر به پکن

۵. وقتی در چین هستید متوجه خواهید شد که تنوع غذاهای چینی چقدر زیاد است. حتماً غذاهای چینی محبوب را امتحان کنید و سعی نکنید به دلیل عجیب بودنشان از آنها دوری کنید.

۶. چای پنیری یا همان چای خامه‌ای را در پکن نوش جان کنید. این نوع چای به تازگی به کشورهای دیگر هم راه پیدا کرده است.

۷. برای خوردن مرغابی پکن به رستوران‌های Quanjude بروید یا Bian Yi Fang هم گزینه مناسبی است.

۸. اکثر رستوران‌های چینی، منوی غذا را به دو زبان چینی و انگلیسی به مشتریان ارائه می‌کنند و جالب است که امکان دارد قیمت‌ها هم در آن‌ها متفاوت باشند. اگر با نام چند غذای چینی قبل از سفر آشنا باشید می‌توانید از همان منوی چینی سفارش دهید و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید.

موارد عمومی

سفر به پکن

۹. دستمال توالت در اکثر دستشویی‌ها (به ویژه در مناطق دور از شهرهای بزرگ) نیست و اگر هم باشد، بیرون از دستشویی گذاشته شده است. یادتان باشد قبل از وارد شدن آن را بردارید یا در کیف دستی‌ همراه خود داشته باشید. امکان دارد دستگاه‌های دستمال توالت مجهز به فناوری تشخیص چهره باشند! این دستگاه‌ها برای جلوگیری از دزدیدن دستمال است.

۱۰. اپلیکیشن‌هایی مثل iTranslate  کمک زیادی برای ترجمه می‌کنند. فراموش نکنید که گوگل ترنسلیت و سایر اپلیکیشن‌های گوگل در چین کار نمی‌کنند.

۱۱. مسافرانی که فقط چند روز قرار است در پکن بمانند نیازی به ماسک زدن ندارند چون آلودگی هوا بیشتر به ساکنان دائمی شهر که همیشه هوای آلوده تنفس می‌کنند آسیب می‌رساند. نگران تنفس در هوای پکن نباشید.

زمان سفر و رفت و آمد در پکن

سفر به پکن

۱۲. بهتر است در اولین هفته‌ی ماه اکتبر یا ماه مه به پکن سفر نکنید، چون چینی‌ها در تعطیلات هستند و جاذبه‌های گردشگری هم شلوغ می‌شود. البته روزهای سال نوی چینی زیاد هم بد نیست چون اکثر چینی‌ها در خانه می‌مانند اما برای بلیط گرفتن برای روزهای تعطیلات چینی باید زودتر اقدام کنید.

۱۳. پکن تابستان‌های گرمی دارد و همین فصل اوج سفر گردشگران به چین است. زمستان‌ها هم سرد و گردشگر کمی دارد. بهترین زمان سفر به پکن بهار و پاییز است، البته اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، زمستان هم زمان بدی برای سفر به پکن نیست.

۱۴. تاکسی اینترنتی محبوب چینی‌ها Didi است. اپلیکیشن آن زبان انگلیسی هم دارد. حتی اگر از تاکسی‌های آن استفاده نمی‌کنید، نقشه‌اش کاربردی است چون با تایپ نام‌ انگلیسی راحت می‌توان مکان‌ها را پیدا کرد. با کارت‌های اعتباری بین‌المللی هم می‌توانید هزینه‌ی تاکسی را پرداخت کنید.

۱۵. اهالی پکن در انگلیسی ضعیف هستند. انتظار نداشته باشید راننده تاکسی جملات انگلیسی شما را متوجه شود. اگر نیاز به راهنمایی داشتید از جوان‌ها و دانشجوها بپرسید که احتمالاً کمی انگلیسی بلد هستند. معادل چینی نام جاذبه‌های گردشگری را در موبایل یا دفترچه‌ی خود داشته باشید تا راهنمایی خواستن راحت‌تر شود.

اگر شما هم تجربه سفر به پکن و چین را دارید به ما بگویید که چه نکاتی به نظر شما مهم است که بقیه باید بدانند؟ منتظر دریافت نظرات مفید شما عزیزان هستیم.

لست سکند

2121




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور در پکن پایتخت چین، پرجمعیت‌ترین شهر جهان، گم نشویم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..