تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رویدادهای مهم ورزشی در هفته ای که گذشت

مسابقه هفته: ایران و قطر

تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم فوتبال قطر رفت. این دیدار پشت درهای بسته برگزار شد و تیم ملی ایران توانست با نتیجه دو بر یک پیروز میدان شود. دیدار ایران و قطر به شکل مستقیم در هیچ رسانه‌ای پخش نشد و حتی خبرنگاران هم حضور نداشتند اما این دیدار به صورت زنده برای امیر قطر پخش شد. پیش از این دیدار تیم ملی کشورمان در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی فلسطین رفت که با تساوی یک-یک به پایان رسید.

دیدار+دوستانه+تیم+ملی+فوتبال+ایران+-+ترینیدادو+توباگو

 

پیشنهاد هفته: ایران و یمن

تیم ملی کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام ملت های آسیا به مصاف تیم فوتبال یمن می‌رود. تیم ملی کشورمان در شرایطی به مصاف یمن می‌رود که بعد از 43 سال به دنبال رسیدن به عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است. شاگردان کی‌روش بعد از اردو در کمپ حرفه‌ای قطر راهی امارات شدند تا بعد از نتایج قابل قبود در جام جهانی روسیه اینبار به انتظارات پاسخ مثبت بدهند و قهرمان جام ملت‌های آسیا شوند.

 

photo_۲۰۱۹-۰۱-۰۲_۰۸-۵۹-۴۱

 

معرفی رشته: بدمینتون

رشته بازی بدمینتون از کشور هندوستان آغاز شده‌است، از بازی‌ای که آن‌ها به نام «Poona» انجام می‌دادند. این بازی که رقابتی زیبا در هند بود توسط افسران ارتش انگلستان، از هندوستان به کشورشان انتقال داده شد.

در قرن پنجم در چین بازی به نام (Ti jian zi) وجود داشت که در آن به توپی در هوا ضربه می‌زدند. در حدود سال ۱۶۰۰ مردم در اروپا بازی به نام «jeu de Volant» را با استفاده از یک راکت انجام می‌دادند. زمانی که افسران انگلیسی در هندوستان مستقر شدند این بازی را با انجام تغییراتی در بازی انگلیسی battledore and shuttlecock ابداع کردند و چون به‌طور عمده توسط افسران مستقر در شهر Poona بازی می‌شد، به این نام شهرت پیدا کرد و خیلی زود از آن یک رقابت ورزشی ساخته شد و آن‌ها در اوایل سال ۱۸۷۰ آن را همراه با وسایل و تجهیزات لازم به کشورشان معرفی کردند.

یک «دوک انگلیسی» رسماً این بازی را به انگلستان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۳، بابرگزاری یک مهمانی در محل زندگی خود  ترتیب برگزاری بازی «پونا» را داد و این بازی از همان‌جا توجه سایرین را جلب کرد ومیان طبقه مرفه جامعه انگلستان شناخته شد و از آنجا گسترش یافت. آن‌ها بازی جدید را به نام محل زندگی دوک «بدمینتون» نامیدند.

شخصیت هفته: سارا خادم الشریعه

رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان به میزبانى روسیه، سارا خادم‌الشریعه توانست با کسب 9 امتیاز از 12 امتیاز کل، به مدال نایب قهرمانی این مسابقات برسد و جایزه 25 هزار دلارى را مال خود کند.

خادم‌الشریعه در این روز در دور نهم مقابل استفانوا بلغارستانی، قهرمان سابق بانوان جهان با ریتینگ 2466 و در دور دهم مقابل ماریا موزیچوک اوکراینی با ریتینگ 2493 به برتری رسید. او در دور یازدهم مقابل ونجون جو چینی با ریتینگ 2584 و در دور دوازدهم و پایانی برابر شونگیی تان چینی با ریتینگ 2442 به تساوی رسید.

 

حضور+شطرنج+بازان+ملی+در++برنا+

 

برنده هفته: فدراسیون اسکی

این پیست اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات رسمی تایید و عنوان بین المللی به خود گرفت. در همین راستا قرار است امسال مسابقات اسکی جوانان آسیا و همچنین رقابت های پارااسکی آسیا در این پیست برگزار شود.

 

افتتاح+پیست+بین+المللی+دیزین

بازنده هفته: سید حسین حسینی

حسینی، دروازه بان جوان استقلال به دلیل درخشش در بازی‌های لیگ برتر توانست در لیست کی‌روش در رقابت‌های جام جهانی روسیه قرار گیرد اما در آستانه این بازی‌ها بود که حسینی خط خورد. این سنگربان جوان برای حضور موفق در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قرار گرفت اما در اردو قطر بازهم حسینی از لیست تیم ملی خط خورد. شاید یکی از دلایل خط خوردن سید حسین حسینی نیمکت نشینی در استقلال باشد. البته حسینی در صفحه مجازی پست بحث برانگیزی منتشر کرد که امکان دارد این دروازه‌بان از جمع آبی‌ها در نیم فصل دوم جدا شود.

نقد هفته:  محمدرضا ساکت

محمدرضا ساکت، دبیر سابق فدراسیون فوتبال که به دلیل منع قانون بازنشستگی از این سمت استعفا کرد و اکنون هیچ سمتی در فدراسیون فوتبال ندارد اما به همراه تیم ملی کشورمان در اردو قطر حضور پیدا کرد و باتیم راهی جام ملت‌های آسیا شد. با فرض اینکه اسم ساکت از قبل برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم به ثبت برسد علی‌رغم مشکلات اقتصادی انتظار می‌رفت با انصراف ساکت از این سفر در پرداخت هزینه صرفه جویی کند.

photo_۲۰۱۹-۰۱-۰۱_۱۵-۴۱-۱۰

 

 

منبع:برنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رویدادهای مهم ورزشی در هفته ای که گذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..