تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اين ۵ ماده غذايي را بدن بيشتر آدمها کم دارند

اين 5 ماده غذايي را بدن بيشتر آدمها کم دارند

خبرگزاري آريا – دلايل بسياري وجود دارند که باعث مي‌شود بيشتر افراد به کمبود مواد مغذي حياتي و مهم دچار شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، کمبود مواد مغذي عملکرد بدن را تغيير مي‌دهد و در اين شرايط تغيير اساسي در رژيم غذايي و مصرف مکمل‌هاي خوراکي توصيه مي‌شود.
از جمله کمبود ريزمغذي‌ها که در بيشتر افراد شايع است مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
کلسيم
طبق مطالعه‌اي که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت در بدن برخي از افراد و گروه‌هاي خاص از جمله سالمندان، نوجوانان و مبتلايان به اضافه وزن سطح پاييني از کلسيم وجود دارد. به گفته متخصصان تغذيه، افراد بايد در طول روز سه وعده خوراکي‌هاي سرشار از کلسيم دريافت کنند. محصولات لبني منبع غني از کلسيم هستند اما کلم بروکلي، توفو (پنير لوبيا) و کنسرو ماهي سالمون نيز در گروه‌ خوراکي‌هاي سرشار از کلسيم به حساب مي‌آيند.
ويتامين B12
اين ويتامين تنها در محصولات حيواني يافت مي‌شود و به همين دليل کمبود آن در افرادي که رژيم‌هاي غذايي گياهي دنبال مي‌کنند بيشتر مشاهده مي‌شود. نتايج مطالعات نشان مي‌دهد که شيوع کمبود ويتامين B12 به طور نسبتا زيادي در گروه‌هاي سني بالا متغير است و بيشتر سالمندان به آن دچار هستند.
آهن
برآوردها حاکي از آن است که کمبود آهن يکي از شايع‌ترين مشکلات در ميان زنان و کودکان است و بيش از نيمي از تمامي زنان باردار در سراسر جهان آهن کافي دريافت نمي‌کنند. جدا از احساس خستگي، سيستم ايمني ضعيف، ريزش مو و ميل به خوردن مواد غيرمعمول همچون يخ از ديگر نشانه‌هاي کمبود آهن در بدن هستند. گوشت، منبع خوبي از آهن به حساب مي‌آيد و آهن گوشت در مقايسه با خوراکي‌هاي گياهي حاوي آهن با سرعت بيشتري جذب مي‌شود.
منيزيم
عوامل مختلفي باعث مي‌شوند ذخيره منيزيم بدن کاهش پيدا کند. مصرف خوراکي‌هاي فرآوري شده، نوشيدن مواد الکلي و قهوه، استرس و مصرف برخي داروها اين تاثير را دارند. منيزيم از جمله مواد مغذي است که کمبود آن بسيار شايع است اما بيشتر افراد در مورد اهميت آن اطلاعاتي ندارند.
ويتامين D
برآوردها نشان مي‌دهد حدود ۴۲ درصد از مردم آمريکا از کمبود ويتامين D رنج مي‌برند. سطح اين ويتامين نشان دهنده ميزان جذب کلسيم است که نقش مهمي در حفظ سلامت استخوان‌ها بازي مي‌کند. کمبود اين ويتامين به بيماري‌هايي همچون راشيتيسم و نرمي استخوان منجر مي‌شود که هر دوي آن‌ها خطر شکستگي را افزايش مي‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اين ۵ ماده غذايي را بدن بيشتر آدمها کم دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..