تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دل پیچه مردم از نسخه پیچان سنتی نامعتبر/ نسخه پیچی تلگرامی بدون ویزیت بیمار!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  رامین نسیمی دوست در گفتگو با پایگاه سبلان‌ما، هدف از تشکیل اداره طب سنتی ایرانی و طب مکمل را تشریح کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اساتید دانشگاه ها در ۱۴ شهریور ماه ۱۳۸۹ فرمودند: «یکی از دوستان اشاره کردند که دانشکده های طب سنتی راه اندازی شده، این برای من یک مژده است.» این فرمایش رهبری معظم انقلاب، اهمیت نگاه ایشان به بحث طب سنتی و راه اندازی دانشکده های مرتبط با این رشته می باشد و براین اساس و در راستای سیاستهای وزارت بهداشت، اداره طب سنتی ایرانی و طب مکمل در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشکیل شد.

رئیس اداره طب سنتی ایرانی و طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اهداف ایجاد این اداره در زیرمجموعه دانشگاه به شرح زیر اعلام کرد:

- مشارکت در راه اندازی و پشتیبانی سلامتکده طب ایرانی (سنتی) در سطح دانشگاه علوم پزشکی

- مشارکت در بررسی و پاسخگویی به شکایات مرتبط با خدمات طب سنتی و مکمل

- نظارت بر حسن اجرای ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی دفتر طب سنتی ایرانی وزارت در حوزه های تابعه

- ارزشیابی مستمر برنامه های اجرا شده و ارسال نتایج ارزشیابی انجام شده

- تهیه و ارائه گزارش عملکرد به صورت دوره ای در حوزه طب سنتی و مکمل

- تعامل با دفتر طب ایرانی وزارت متبوع در جهت طراحی، تدوین و اجرای برنامه توانمند سازی گروه های شاخص و مرجع در زمینه طب سنتی و مکمل و فرآورده های طبیعی به منظور ایفای نقش برای آگاهی سازی عمومی و ترویج رعایت اصول ششگانه سلامت مکتب طب سنتی در میان آحاد جامعه با برگزاری کلاس های آموزشی، سمینارها و همایش های دانشگاهی و غیردانشگاهی

- اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی جامعه درباره روشهای سبک زندگی و تغذیه

- ترویج سبک زندگی سالم منطبق بر مبانی و آموزه های طب سنتی در برنامه های آموزش عمومی مردم با استفاده از ظرفیت های رسانه های محلی، مطبوعات، مراکز سلامتی و سایر اماکن عمومی توسط روش های اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی

- در نهایت هدف اداره طب سنتی این است که مردم روش بهتر زندگی کردن را بیاموزند و رویکرد این طب، سلامت محوری است.

متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره برنامه های در دست اقدام اداره طب سنتی اعلام داشت:

-پیگیری راه اندازی سلامت کده طب سنتی ایرانی بخش دولتی و خصوصی

-پیگیری راه اندازی داروخانه فرآورده های طبیعی و مکمل

- بازدیدهای مستمر از مراکز ارائه دهنده خدمات طب سنتی ایرانی

- راه اندازی کمیته راهبردی طب سنتی ایرانی در سطح دانشگاه

- اطلاع رسانی و آموزش عمومی در سطح دانشگاهی و غیر دانشگاهی

تنها پزشکان دارای پروانه معتبر می توانند ارائه خدمات کنند

رئیس اداره طب سنتی ایرانی و طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص افراد و نهادهای مجاز و غیرمجاز آموزشی در این حوزه گفت: براساس اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر فقط دانشکده های طب ایرانی و انجمن های علمی طب سنتی ایران مجاز به برگزاری دوره های آموزشی و گواهینامه معتبر در حوزه طب ایرانی هستند.

نسیمی دوست تصریح کرد:طبق آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت، فقط پزشکان متخصص طب سنتی و پزشکان دوره دیده مورد تایید وزارت متبوع، دارای پروانه و مجوز معتبر در زمینه ارائه خدمات طب سنتی می توانند با رعایت ضوابط اقدام کنند.

طب سنتی شفا است اگر طبیب حاذق باشد

وی افزود: در صورتی که طب سنتی ایرانی و توسط افراد باتجربه و مجاز به ارائه خدمات درمانی بکار گرفته شود می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ اما نکته اصلی این است که وقتی هر کسی به خود اجازه کار در این حوزه را می دهد و با شرکت در یک دوره کوتاه مدت آموزشی، چه مجاز و چه غیر مجاز، شروع به نسخه پیچی برای آحاد مردم می کند، باید منتظر عواقب ناخوشایندی در زمینه سلامت مردم بود.

ویزیت مجازی با تجویز کسیه ای دارو

تصویر مصایب نسخه پیچی

 رامین نسیمی دوست تاکید کرد: متاسفانه سوء استفاده در زمینه طب سنتی بسیار گسترده شده و افراد بسیاری بدون هیچ تخصص، تجربه و مدرک معتبر علمی به ویزیت و پیچیدن رایگان نسخه های چند هزار تومانی برای مردم پرداخته و بیماران را با کیسه ای از داروها که اصلاً معلوم نیست از چه موادی و در چه شرایطی تهیه شده اند راهی می کنند.

وی افزود: این افراد در برخی عطاری ها، منازل شخصی و یا حتی بعضاً در مراکزی تحت عنوان مطب و... فعالیت می کنند و برخی از آنها حتی بعنوان پزشک شناخته می شوند.

این مسئول اضافه کرد:برخی دیگر هم با ایجاد دید منفی نسبت به پزشکان و طب رایج سعی در جلب مشتریان خود دارند. بنظر می رسد آحاد مردم باید بیشتر در مورد مسائل مربوط به سلامتشان حساس باشند و فریب این تبلیغات را نخورند.

نسخه پیچی مجازی داروخانه های اینترنتی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دل پیچه مردم از نسخه پیچان سنتی نامعتبر/ نسخه پیچی تلگرامی بدون ویزیت بیمار!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..