تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقدیر از موسوی بلده برای بیش از نیم قرن خدمت به قرآن کریم/قرآن و اهل بیت(ع) باید در کنار یکدیگر باشند

تقدیر از استاد موسوی بلده برای بیش از نیم قرن خدمت به قرآن کریمبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم تجلیل از محسن موسوی بلده با عنوان «ماندگاران»، قاری و معلم قرآن چهارشنبه ۱۲ دی در سالن اجتماعات مجموعه‌ی فرهنگی کوثر برگزار شد.

موسوی بلده بیش از نیم قرن است که در حوزه‌ی قرائت، تلاوت، تجوید و فهم قرآن کریم فعالیت می کند. کتاب حلیه القرآن که مشهورترین کتاب تجوید قرآن است، با قلم این معلم قرآن نگارش شده است.این مراسم به سبب تقدیر از تلاش‌های این استاد گرانقدر برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، تابلویی قرار داده شد که اعضای جامعه‌ی قرآنی، دوستان و شاگردان استاد موسوی بلده یادداشت هایی درباره‌ی این استاد قرآن می نوشتند.این مراسم به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می شد.

پس از خیر مقدم مجری برنامه، رحمان زاده شهردار منطقه‌ی ۱۳، پشت میکروفن رفت و گفت: «بنده از طرف شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری، توفیق میزبانی از شما را داریم. صحبت کردن از استاد کار سختی است. استاد موسوی بلده در خانواده مذهبی بزرگ شدند. مسیر حرکت انسان و رسیدن به سعادت در قرآن بیان شده است. انسان عصر حاضر بیش از گذشته نیاز به این دستورات دارد. ما می دانیم که قوانین دنیایی ساخته ذهن انسانی است و کمال را به انسان نمی دهد. فقط دستورات خدا با ذات انسان و هویتش همخوانی دارد. از خدا می خواهیم که درک بیشتری نسبت به ظاهر و باطن قرآن کریم بدهد. همچنان که استاد موسوی بلده به این درک رسیدند. شهردار محترم در پیامی تلفنی به من گفتند که سلام ما را به استاد موسوی بلده برسانید.»

در ادامه استاد عباس سلیمی معلم قرآن پشت میکروفن رفت و اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است. در جایگاه رفعت این کتاب، همین بس که پیامبر(ص) فرمودند، قرآن از همه چیز جز خدا بالاتر است. قرآن ضامن خوشبختی تمامی انسان‌های حق طلب است. ضرورت آموزش قرآن کریم در فرمایشات اهل بیت(ع) وجود دارد. رسول اکرم (ص) فرمودند، شایسته است که انسان قرآن نمیرد مگر اینکه قرآن را فراگیرد یا در حال یادگیری قرآن مرگش فرارسد.

وی افزود: استاد موسوی بلده نیاز به تعریف من ندارد. او فرزندی از فرزندان رسول خداست که بی ادعا بیش از نیم قرن او  و خانواده اش تمام هستی خود را وقف قرآن کریم کردند. من پیش از انقلاب ایشان را در لباس نظامی دیدم. ایشان حتی به واسطه‌ی تحصیلات پزشکی که داشتند، خدمات فراوانی برای رزمندگان اسلام کردند. موسوی بلده عاری از هرگونه بخل و تنگ نظری، فروتن و مومن هستند. وی استاد تجوید مفاهیم و لحن است و سبکی لطیف و آرامش بخش دارد.

در ادامه کلیپی با نام «داخل شهر» پخش شد. در میان شاگردان استاد موسوی بلده، برخی توفیق شهادت کسب کردند. در کلاس های استاد بلده اسامی این شهدا خوانده می شود و شاگردان از طرف شهدا دستانشان را بالا می آورند و اعلام حضور می کنند. کلیپ «داخل شهر» به این موضوع اشاره کرد.

اجرای تواشی گروه «محراب» بخش دیگری از برنامه بود.

تقدیر از موسوی بلده برای بیش از نیم قرن خدمت به قرآن کریم

سپس حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران پشت میکروفن رفت و گفت: جامعه‌ی ما زشتی‌هایی دارد، اما خالی از زیبایی نیست. زشتی های ما به این دلیل است که با قرآن مانوس نیستیم. خدانکند جامعه ای از قرآن دور شود.

وی افزود: استاد موسوی بلده از مفاخر قرآن است. تلاوتشان را پس از الهام از اساتید مصری چون عبدالباسط، صاحب سبک شد. دو جلد کتاب حلیه القرآن ایشان به تیراژ ۷ میلیون رسیده است.

در ادامه خود استاد موسوی بلده پشت میکروفن رفت و گفت: این جلسه‌ی تجلیل از قرآن است. من کمتر از آن هستم که از من تقدیر شود. از همه بزرگواران تشکر می کنم. توفیق معلمی قرآن مسئولیت سنگینی است. این تجلیل مسئولیت ما را سنگین تر می کند. امیدوارم مرگم در جلسه‌ی قرآن یا مجلس عزاداری سید الشهدا اتفاق بیفتد.

وی افزود: در طول تاریخ کسانی بودند که از میان قرآن و عترت یکی را انتخاب کردند و به موفقیت نرسیدند. باید این دو را کنار هم داشت. تاکید من به اینکه معلم تجوید قرآن باشم، از این جهت است که قرآن کلامی معجزه است و خداوند تمامی نوابغ زبان عرب را با نزول قرآن متحیر کرد. وقتی نوابغ عرب قرآن را شنیدند، تب کردند و کنار رفتند. بعد از آن بسیاری گفتند، قرآن سحر است. وقتی قرآن قرار است با زانو زدن این افراد بماند، نباید با قرائت غلط دچار تحریف غیر عمدی شود. امروز اگر قرآن با لهجه‌های عرب خوانده می شد، چیزی از قرآن نمی ماند. امروز با تجوید، شیوه‌ی تلاوتمان همان تلاوت زمان پیامبر (ص) است‌. پرداختن به علم تجوید، فانتزی نیست. رسول اکرم (ص) هم به ظاهر و هم به محتوا توجه داشتند. باید قرآن را زیبا خواند و زیبا فهمید.

تقدیر از موسوی بلده برای بیش از نیم قرن خدمت به قرآن کریم/قرآن و اهل بیت(ع) باید در کنار یکدیگر باشند

در ادامه با حضور رحمان زاده، ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن، پورزرگری قاری قرآن، مادر، برادر، همسر و چند تن دیگر از خانواده و دوستان استاد موسوی بلده تقدیر شد. لوح تقدیر، تابلو و قرآن نفیسی به محسن موسوی بلده تقدیم شد.

هنگام تقدیر موسوی بلده گفت: «من مدیون استاد کلاس چهارمم هستم که با اجبار ایشان وارد قرآن شدم. پدر، مادر، همسر و استادم استاد مروت از دیگر کسانی هستند که به من کمک کردند.»

مراسم تجلیل از استاد موسوی بلده با قرائت دعای این معلم قرآن به پایان رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقدیر از موسوی بلده برای بیش از نیم قرن خدمت به قرآن کریم/قرآن و اهل بیت(ع) باید در کنار یکدیگر باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..