تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصيه هايي در رابطه با سوراخ کردن گوش

توصيه هايي در رابطه با سوراخ کردن گوش

خبرگزاري آريا –
سوراخ کردن گوش بچه,سوراخ کردن گوش کودک
سوراخ کردن گوش را به متخصص بسپاريد
سوراخ کردن گوش کودکتان را به پزشک بسپاريد و به مراکز درماني مراجعه کنيد تا با استفاده از لوازم استريل و بهداشتي اين کار انجام شود.
سوراخ کردن گوش بچه
رسمي است که از قديم بوده و هنوز هم هست؛ اين روزها فقط شکل و شمايلش عوض شده، ولي هنوز هم طرفداران زيادي دارد.
چه آن روزها که مادربزرگ با نخ و سوزن مي آمد و گوش نوزاد دختر را سوراخ مي کرد، چه حالا که به کمک دستگاه ها و روش هاي جديد گوش بچه ها را سوراخ مي کنند، اين کار مرسوم بوده و طرفدار داشته، اما اين روزها درباره خطرات و عوارضي هم صحبت مي شود که قبلا خبري از آنها نبود. البته نه اين که چنين خطراتي وجود نداشته، بلکه فقط کسي به دنبال آنها نبوده و اهميتي برايشان قائل نمي شده.
آن روزها که گوش دختر بچه ها در خانه و به کمک نخ و سوزن سوراخ مي شد هم تمام اين مشکلات وجود داشت، ولي آن طور که بايد مورد توجه قرار نمي گرفت.
روش قديمي را کنار بگذاريد
مي گويند گوش اين همه نوزاد را سوراخ کرده و هيچ مشکلي پيش نيامده، به همين دليل هم فکر مي کنند هنوز مي تواند به کارش ادامه دهد. در صورتي که متخصصان هشدار مي دهند و مي گويند سوراخ کردن گوش کودکان در خانه عوارض و خطرات بيشتري دارد و مي تواند مشکلات متعددي را برايشان ايجاد کند.
البته اين روزها اغلب افراد ترجيح مي دهند اين کار را به پزشک بسپارند، ولي هنوز هم بعضي ها هستند که روش قديمي را بيشتر قبول دارند.
دکتر احساني، متخصص پوست و مو به اين گروه توصيه مي کند سوراخ کردن گوش کودکان را به پزشکان بسپارند و به مراکز درماني مراجعه کنند تا با استفاده از لوازم استريل و بهداشتي اين کار انجام شود.
احتمال بروز عفونت در اين شرايط بسيار بيشتر مي شود و در نتيجه به هيچ عنوان توصيه نمي شود، اين کار را در خانه انجام دهيد. البته قديمي ها سوزن را روي آتش مي گذاشتند يا از روش هاي ديگري براي ضدعفوني کردن استفاده مي کردند که از نظر بهداشتي صحيح نيست.
علاوه بر اين، با اين که خيلي ها از همان دوره نوزادي گوش کودک را سوراخ مي کنند، اما امروزه توصيه مي شود، در سنين بالاي سه سال گوش بچه ها را سوراخ کنيد و پيش از آن به فکر اين کار نباشيد. مسلما اگر براي سوراخ کردن گوش کودک به پزشک يا مراکز درماني مراجعه کنيد، راهنمايي هاي لازم در اين زمينه را هم به شما ارائه مي دهند و مشکلي از اين نظر وجود نخواهد داشت.
در کنار همه اينها، سوراخ کردن گوش به کمک نخ و سوزن خيلي دقيق هم نيست و در پايان کار ممکن است سوراخ روي گوش ها قرينه يکديگر نباشد. بنابراين اين نکته هم دليلي است براي اين که کار سوراخ کردن گوش را به متخصص بسپاريد.
عفونت هايي که به گوش آويزان مي شود
به طور کلي اگر گوش کودکان را در سنين مناسب و در مراکز بهداشتي و معتبر سوراخ کنيد، مشکل خاصي وجود نخواهد داشت، اما مسائلي هم هست که شايد در اثر سوراخ کردن گوش ايجاد شود.
دکتر احساني در اين باره مي گويد: در اثر سوراخ کردن گوش ممکن است مشکلات متعددي براي کودک ايجاد شود که بروز عفونت هاي مختلف در محل سوراخ گوش يکي از اين موارد به حساب مي آيد.
به گفته اين پزشک متخصص، زرد زخم شايع ترين عفونتي است که در چنين شرايطي ايجاد مي شود. اين عفونت ميکروبي در اثر استفاده از وسايل غيربهداشتي مي تواند در مکان سوراخ گوش بروز کند.
علاوه بر اين، اگر براي سوراخ کردن گوش فرزندتان به يکي از اين مراکز مراجعه کرده باشيد، حتما ديده ايد پس از سوراخ کردن، از گوشواره هايي از جنس فلزاتي خاص استفاده مي شود تا سوراخ گوش باز بماند و پس از آن مي توان از گوشواره هاي طلا يا جنس هاي ديگر هم استفاده کرد. آن طور که دکتر احساني مي گويد در بعضي از شرايط همين فلزات هم مي تواند موجب بروز حساسيت شود که اين حساسيت به صورت قرمزي، خارش، التهاب و پوسته ريزي خودش را نشان مي دهد.
به گفته ايشان، احتمال ايجاد گوشت اضافه نيز در اين وضعيت وجود دارد و متاسفانه چنين مشکلي قابل پيش بيني هم نيست. به اين معني که ممکن است براي بعضي از افراد گوشت اضافه در محل سوراخ گوش ايجاد شود، ولي بعضي ها هم چنين مشکلي نداشته باشند. در صورت بروز اين مشکل، پس از گذشت مدتي در اثر سوراخ کردن، توده سفتي در محل سوراخ گوش ايجاد مي شود.
پس از سوراخ کردن گوش هم بايد مراقب باشيد
زماني که گوش کودک را سوراخ کرديد، هنوز کارتان تمام نشده و باز هم بايد مراقبت هاي لازم را در نظر داشته باشيد. يکي از مشکلاتي که ممکن است در اثر استفاده از گوشواره براي افراد و بخصوص بزرگسالان پيش بيايد، پاره شدن گوش است که به گفته دکتر احساني به دليل استفاده از گوشواره هاي سنگين اتفاق مي افتد. زماني که اين گوشواره ها براي مدتي به گوش آويزان باشد، کم کم سوراخ گوش را گشاد مي کند و علاوه بر ظاهر نامناسب موجب پارگي گوش هم مي شود. البته وي تاکيد مي کند چنين مشکلي بيشتر براي بزرگسالان رخ مي دهد و کودکان کمتر در معرض آن قرار دارند.
همچنين وي توصيه مي کند به صورت دوره اي جاي گوشواره را به کمک الکل تميز و ضدعفوني کنيد، ولي با توجه به اين که حساسيت به طلا بندرت اتفاق مي افتد، معمولا مشکلي هم در اين زمينه وجود نخواهد داشت. بنابراين در چند ماه اول پس از سوراخ کردن گوش اگر يکي دو بار محل سوراخ گوش را کنترل کنيد و از سلامت آن مطمئن شويد، کافي است.
وي مي افزايد: پس از سوراخ کردن گوش احتمال بروز مشکلات سطحي پوست نيز وجود دارد که با استفاده از روش هاي درماني مي توان آنها را برطرف کرد.
دکتر احساني يادآور مي شود: اگر پس از سوراخ کردن گوش با هرگونه مشکلي مانند تورم، درد يا قرمزي در محل سوراخ گوش روبه رو شديد حتما به پزشک مراجعه کنيد تا با تشخيص علت، مشکل درمان شود.
منبع: جام جم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصيه هايي در رابطه با سوراخ کردن گوش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..