تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهران صاحب سند گردشگری می شود

تدوین «سند گردشگری شهر تهران» در دستور کار شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران قرار گرفت.

صنعت گردشگری ایران هنوز طرح یا سند جامعی برای توسعه گردشگری ندارد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۱۳۹۳ اعلام کرده بود برنامه جامع گردشگری کشور تا پایان سال ۹۴ تهیه و آماده می کند تا همزمان با اجرای برنامه ششم توسعه در سال ۱۳۹۵ اجرا شود، اما این طرح به آن سال نرسید.

در سال ۱۳۹۶ زهرا احمدی پور با بدست گرفتن سکان این سازمان وعده داد این طرح را بازنگری و اصلاح خواهد کرد، اما اتفاقی نیافتاد. در دور جدید مدیریت این سازمان نیز قرار شد سند جامع گردشگری را تا پایان سال ۹۶ به مجلس برسانند اما باز به تعویق افتاد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اینک تصمیم گرفته سند جامع گردشگری را با حمایت مالی و مشورتی سازمان جهانی جهانگردی بروزرسانی کند.

سندی که پایه گذار نخست آن نیز این سازمان بین المللی بوده است اما با تغییر مدیریت ها طرح آن در ایران هرگز به مرحله اجرا نرسید. در تمام این سال ها که به چهار دهه می رسد برنامه ریزی سایر استان ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

اکنون با اعلام آمادگی سازمان جهانی جهانگردی برای بروزرسانی سند جامع گردشگری ایران، در ششمین جلسه شورای راهبردی گردشگری شهرداری تهران برای تهیه سند گردشگری این شهر نیز تصمیم گرفته شد.

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به ایجاد طرح جامع گردشگری برای رسیدن به طرح آمایش سرزمین، افزود: بر اساس این طرح می توان یک سند راهبردی برای گردشگری شهر تهران تعریف کرد.

ابوالحسنی قائم مقام حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و عضو شورای راهبردی گردشگری تهران با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی گردشگری برای این شهر، گفت: دستیابی به قوانین بالادستیِ سازمان های متولی گردشگری می تواند ما را در تهیه و تدوین یک سند راهبردی جامع گردشگری در شهرداری تهران یاری کند.

او همچنین بر اهمیت تشکیل جلسات شورای راهبردی که به استفاده کاربردی از نظرات اعضاء در تهیه برنامه های عملیاتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری، منجر می شود، تاکید کرد.

اسماعیل قادری استاد دانشگاه دیگر عضو این شورا با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی پویا و تاثیر گذار است، گفت: شهرداری تهران باید زمینه را برای توسعه گردشگری شهر تهران به منظور رشد و توسعه ساختار بخش خصوصی فراهم کند.

توجه به گردشگری به عنوان یکی از حوزه های صنعت خلاق به تقویت زیر ساخت ها و هویت فرهنگی منجر خواهد شد.

فریدون عموزاده خلیلی مشاور امور کودکان و نوجوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: در بحث گردشگری، فرهنگ لذت بردن امری است ضروری که بر اساس آن می توان رویکردی هدفمند برای همه رده های سنی تعریف کرد.

محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران دیگر عضو شورا با بیان این که گردشگری امروزه متفاوت از گذشته و در قالبی دیگر تعریف می شود گفت: گردشگری به معنای درک مفاهیم انسانی از یکدیگر است که به شناخت و صلح به عنوان یک ارزش اصلی منجر می شود که در این میان تدوین و اجرای استراتژی صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محسن امامی قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و دیگر عضو شورا با بیان این که توسعه صنعت گردشگری در تهران باعث ایجاد توازن و توسعه پایدار در شهر می شود، اظهار کرد: هر پروژه ای در تهران باید پیوست گردشگری داشته باشد تا پروژه ها به سمت حوزه گردشگری تمایل پیدا کنند.

مهدی یحیی پور مشاور عالی ستاد گردشگری گفت: با تغییر نگاه و رویکرد مدیران شهری انتظار می رود جایگاه ستاد گردشگری در سطحی مناسب به دیگر ارگان های شهرداری معرفی شود.

جبرئیل نوکنده مدیرکل موزه ملی ایران با بیان این که شهروندان نسبت به هویت شهر خود بی تفاوت اند، گفت: با آسیب شناسی گردشگری شهر تهران می توان گامی موثر در تقویت صنعت گردشگری شهر برداشت.

نرگس شجاعی عضو دیگر شورای راهبردی گردشگری، ادامه داد: وظیفه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تسهیل گری است که بر اساس آن باید زیر ساخت ها را برای رونق گرفتن گردشگری آماده کرد. باید به گردشگری به عنوان یک حرکت فرهنگی نگاه کرد که خود باعث یک درآمد پایدار خواهد شد.

مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای ارشاد تهران گفت: برای تصویب یک برنامه جامع باید فعالیت های دانشگاه ها و ارگان های دیگر نیز بررسی شود و بر اساس آن به ایجاد زیر ساخت های گردشگری در شهر تهران پرداخت.

حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش با اشاره به تغییرنگاه به تهران در دوره جدید مدیریت به شهری انسان محور، اظهار کرد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران هدف ما تبدیل تهران به مقصد گردشگری است ولی قبل از آن توسعه فرهنگ گردشگری مد نظر است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهران صاحب سند گردشگری می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..