تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران طرفدار منطق و گفتگو است / آیه یأس خواندن هنر نیست

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، با حضور معاون اول رئیس جمهور، نشست هم اندیشی با معتمدان، نخبگان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان سیستان و بلوچستان با هدف بررسی مسائل و مشکلات این استان در تالار فردوسی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این مراسم اظهار کرد: این سفر با انگیزه دیدن طرح‌ها و پروژه‌ها نیامده ام و بر خلاف رویه همیشه امروز برای دیدار با مردم، نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف به این منطقه آمده‌ام.

وی افزود: به گفته دکتر دهمرده نماینده سیستان، این استان محرومیت آشکار، اما مظلومیت پنهان دارد، اقدامات خوبی در زمینه زیرساخت‌ها انجام شده است، اما کافی نیست.

معاون اول رئیس جمهور گفت: شرایط کشور در حال حاضر هسته‌ای است و داریم تلاش می‌کنیم تا به دنیا بگوییم در بحث هسته‌ای از حدود خود تخطی نمی‌کنیم.

وی افزود: ما در دولت یازدهم تلاش کردیم با گفتگو به دنیا ثابت کنیم شما مسیر اشتباه رفتید و ما حرفمان درست بوده، اما کار‌های رئیس جمهور آمریکا با هیچ عرفی سازگار نیست و دیدیم که از توافق برجام خارج شد و مجدد تحریم‌هایی بر کشور ما اعمال کرد.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است، ایران طرفدار منطق و گفتگو است و از حدود قانونی تجاوز نمی‌کند، اما در مقابل آمریکا در مقابل ایران از همه حدود تجاوز کرده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: خالی کردن دل‌مردم و آیه یاس خواندن هنر نیست. بودجه سال آینده ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و می‌توان مشکلات کشور را مرتفع کرد.

وی افزود: نباید به مردم دروغ گفت و باید اعلام‌کنیم که شرایط سختی داریم و همه باید در کنار هم باشیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت:گردشگری یکی از نقاط قوت سیستان وبلوچستان است و طرح‌های زیادی در این حوزه اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در حوزه طرح‌های گلخانه‌ای و اشتغال نیز طرح‌های بسیار خوبی تدوین شده است و تامین زیرساخت‌های استان یکی از اولویت‌های دولت در سیستان وبلوچستان است.

جهانگیری افزود: مصوباتی نمی‌دهیم که اجرایی نشود و روی کار‌های قابل اجرا تمرکز خواهیم کرد در بحث آب به قطعیت رسیده ایم که از خروج آب‌های موجود که به سمت کشور‌های دیگر سرازیر می‌شود جلوگیری کنیم.

وی گفت: اتصال به آب دریای عمان تنها راه تامین آب سیستان وبلوجستان است و بخش خصوصی نیز می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

جهانگیری گفت: مساله حق آبه هامون بسیار جدی است و این موضوع را از طریق دیپلماسی با کشور افغانستان پیگیری می‌کنیم و تلاش مان بر این است که‌تمام شهر‌ها و روستا‌های سیستان وبلوچستان گاز دار شود.

وی گفت: ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به شهروندان ارائه می‌شود تا نسبت به دریافت اشتراک گاز منازل اقدام کنند.

موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان گفت:علیرغم توجه دولت به سیستان وبلوچستان و گفته‌های جناب آقای روحانی که این استان پیشانی کشور است باز هم در حوزه توزیع بودجه‌ای توجه خاصی به استان نشده است.

وی گفت: شاخصه‌های سیستان وبلوچستان نسبت به کشور دارای فاصله زیادی است که باید برطرف شود.

موهبتی افزود: خواسته ما از دولت این است که‌تمام وعده‌هایی که رئیس جمهور و وزرا در سفر به استان داده اند هر چه سریعتر عملی شود.

وی گفت: مسئولان دولت نیز خود را موظف بدانند که تا مدت حضور خود شاخص‌های استان را به میانگین نرمال کشوری برسانند سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های زیادی دارد، اما این استان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

انتهای پیام/ی

جهانگیری در زاهدان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران طرفدار منطق و گفتگو است / آیه یأس خواندن هنر نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..