تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتریش مالیات خود را بر تولیدات غول‌های فناوری افزایش می‌دهد

اتریش مالیات خود را بر تولیدات غول‌های فناوری افزایش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،

تا پیش از این فرانسه تنها کشور اروپایی بود که قصد داشت مالیات خود برای تولیدات غول‌های فناوری در جهان را افزایش دهد، ولی حالا اتریش نیز در این زمینه قدم پیش گذاشته است و تصمیم دارد بخشی از کسری مالیاتی خود را از این طریق جبران کند.

زباستیان کورتس صدراعظم اتریش اعلام کرده است: اتریش قصد دارد مالیات خود را بر گوگل، اپل، فیس‌بوک و تعدادی دیگر از شرکت‌های فناوری افزایش دهد. هنوز جزییاتی از این طرح در دسترس نیست، ولی مرحله اولیه اجرای آن از اواسط دی ماه سال جاری آغاز می‌گردد. دولت اتریش این کار را بخشی از اصلاحات گسترده مالیاتی تا سال ۲۰۲۰ عنوان کرد.

کورتس معتقد است به زودی سایر کشور‌های اتحادیه اروپا نیز به حرکت اتریش و فرانسه می‌پیوندند. او علاوه بر مفید بودن این طرح برای اقتصاد کشورش، این چنین طرح‌هایی را برای مقابله با سیاست‌های اقتصادی اشتباه دونالد ترامپ لازم دانست. فرانسه نیز هم زمان با اتریش افزایش مالیات شرکت‌های تکنولوژی را اجرا می‌کند.

شرکت‌های یاد شده که مشمول افزایش مالیات می‌گردند با ابراز ناراحتی از این اقدامات گفتند: مطمئنا این گونه طرح‌ها بر میزان فروش ما در کشور‌هایی مانند اتریش و فرانسه تاثیر منفی می‌گذارد، ولی امیدواریم با همکاری نزدیک دولت‌ها و حمایت خریداران بتوانیم بیش از گذشته به ارائه خدمات در اتریش و فرانسه بپردازیم. این شرکت‌ها افزایش مالیات از ۹ درصد به ۲۳ درصد را موجب بیشتر شدن شکاف هزینه‌ها بین خریداران و تولیدکنندگان دانستند.

حال باید منتظر بود تا دید اجرای این طرح در کوتاه مدت و بلند مدت چگونه بر اقتصاد دو کشور فرانسه و اتریش اثر می‌گذارد و در نهایت چه مزیت‌هایی را برای طرفدارن فناوری به همراه دارد. دونالد ترامپ که در ابتدا تنها جنگ اقتصادی خود را با چین دنبال می‌کرد اکنون مدتی است با اعمال تعرفه‌های بالا و سنگین بر کالا‌های واراداتی از اروپا درصد است تا بخشی از کسری‌های اقتصاد آمریکا را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اصرار ترامپ بر اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر آیفون‌های ساخت چین

انتهای پیام/

مالیات شرکت‌های بزرگ فناوری در اتریش افزایش می‌یابد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتریش مالیات خود را بر تولیدات غول‌های فناوری افزایش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..