تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت الله جوادی آملی: سرطان اختلاس، حقوق‌های نجومی و بی‌مدیریتی کشور را فلج می‌کند

آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اساتید برجسته حوزه درمان سرطان و اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با تاکید بر اینکه باید اخلاق و دین در جامعه حاکم شود، بیان کرد: شهدا این کشور را طیب و طاهر کردند که در زیارت وارث می‌خوانیم «طبتم و طابت الأرض الّذی فیها دفنتم» در سرزمین طیب هم باید میوه طیب و طاهر به ثمر برسد، اما متاسفانه شاهد مشکلاتی همچون اختلاس، حقوق‌های نجومی و بی مدیریتی در کشور هستیم، تا اخلاق و دین در جامعه حاکم نشود، اینگونه مشکلات حل نخواهد شد.

وی اظهار کرد: مشکل اساسی کشور آن سرطان فکری است که امروز با آن درگیر هستیم؛ همه امکانات و منابع در این مملکت وجود دارد با این حال سرطان اختلاس، حقوق‌های نجومی و بی مدیریتی، کشور را فلج می‌کند و تا این غده‌های بدخیم سرطانی حل نشود دیگر مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه بهداشت و درمان حل نخواهد شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شما که اساتید و فرهیختگان این کشور هستید باید به شاگردان خود بیاموزید که مرگ پوسیدن نیست، انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد، برخی خیال می کنند با مردن می پوسند و تمام می شوند در نتیجه به هر کاری دست می زنند و تا از دستشان بر می آید اختلاس و دزدی می کنند، در حالی که بیان قرآن این است که «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ»؛ یعنی انسان مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد چراکه هر ذائقی، مذوق را هضم می‌کند، بنا براین بعد از مرگ انسان تا ابد می‌ماند و باید پاسخگوی اعمال خود باشد.

آیت الله جوادی آملی اذعان کرد: عادل از عدل بالاتر است چون عدل وصف اوست، طبیب از طب بالاتر است چون طب وصف اوست، در مقابل اختلاس اگر هم از اختلاس بدتر است مانند اینکه مار از سم بدتر است چون سم اثر اوست.

وی ادامه داد: قرآن به ما می‌گوید هر چه در دنیا است آیینه است، اگر کسی به شناخت خود آیینه اکتفا کند در حقیقت کور است، شخص بینا کسی است که ببیند آیینه چه کسی را نشان می‌دهد و مفهوم حقیقی علم دینی همین است.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: نخبگان علمی خارج از کشور باید به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و اداره کشور خود را به دست بگیرند، تا آن نیروی متخصصِ عمیقِ عادلِ عاقلِ متدین در کشور نباشد این مشکلات در کشور وجود خواهد داشت.

2929




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت الله جوادی آملی: سرطان اختلاس، حقوق‌های نجومی و بی‌مدیریتی کشور را فلج می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..