تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در جلسه مدیران گمرک با نمایندگان کمیسیون اصل نود چه گذشت؟

امیر خجسته عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این کمیسیون و مدیران ارشد گمرک جمهوری اسلامی، گفت: مسئله قاچاق کالا یکی از مهم ترین چالش های اقتصاد کشور است؛ لذا نمایندگان معتقد به ضرورت مبارزه با این چالش هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: بخش بزرگی از اقتصاد کشور بر پایه تجارت از طریق گمرکات کشور است و بایستی دقیق ترین ابزار و امکانات در این بخش مستقر باشد.

خجسته تصریح کرد: مسئله گمرکات و تجارت خارجی همانطور که می تواند موجب رشد و توسعه اقتصاد یک کشور گردد ممکن است در صورت عدم مبارزه با قاچاق تبدیل به یک چالش برای اقتصاد آن کشور گردد و در پی آن بحران هایی از جمله ایجاد امواج بیکاری و ورشکستگی صنایع ایجاد شود.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی نسبت به رصد دقیق وضعیت گمرکات کشور ورود نمایند.

نماینده  مردم همدان در ادامه افزود: در جلسه ویژه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با موضوع قاچاق کالا و گمرک، آقای میر اشرفی رئیس کل جدید گمرک به همراه معاونین خود نسبت به تشریح برنامه های آتی خود اقدام کردند و در خصوص راهکار های موثر برای جلوگیری از ورود قاچاق از طریق مبادی رسمی و گمرکات کشور بحث های مفصلی صورت پذیرفت.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم برقراری نظام شفافیت در همه دستگاه ها بخصوص دستگاه های اقتصادی از جمله گمرک، پیچیدگی و حجم انبوهی از قوانین را یکی از عوامل موثر در بروز فساد دانست و افزود: حجم انبوهی از فساد در زمانی رخ می دهد که شفافیت بر نحوه ی عملکرد دستگاه های اقتصادی وجود ندارد.

خجسته افزود: در خصوص قاچاق زمانی که همه معاملات تجاری و واردات شفاف باشد و همه امور به صورت سیستمی انجام پذیرد دیگر شاهد جعل اسناد و اظهار های خلاف نخواهیم بود برای مثال بر اساس گفته ی رئیس کل گمرک در سال های گذشته در یکی از گمرکات کشور انواع اسناد و مدارک مورد نیاز برای ترخیص و امور گمرکی به همراه مهر و علائم مرتبط با گمرک در داخل یک خودرو زانتیا وجود داشته است و قاچاقچیان به راحتی اقدام به ورود کالاهای خود می کردند. البته لازم است تاکید شود اکثریت کارمندان شریف گمرک هستند و علی رغم شرایط دشوار کاری و دریافت حداقل حقوق و مزایا نقشی در موضوع قاچاق ندارند و صرفا تعداد انگشت شمار از این افراد فریب مافیاهای کلان قاچاق را می خورند و ممکن است با آنان همکاری نمایند.

وی اظهار داشت: مسئولان گمرک معتقد بودند موضوع قانون حق الکشف لازم است احیا گردد و ماده ۱۱۸ قانون برنامه ششم توسعه اصلاح گردد در همین راستا پیگیر طرحی برای ارائه به مجلس خواهیم بود.

این نماینده مجلس افزایش تعداد مناطق آزاد را امری در مغایرت با منافع ملی و اصل توزیع عادلانه ثروت توصیف کرد و گفت: متاسفانه طرح هایی که در مجلس برای افزایش تعداد مناطق آزاد پیگیری می شوند همگی مغایر با منافع ملی و اصل توزیع عادلانه ی ثروت می باشد.

امیر خجسته افزود: بسیاری از کشور های پیشرفته جهان به سمت محدودیت در تعداد گمرکات و متمرکز سازی آن ها حرکت کرده اند اما در ایران برخی از افراد به دنبال ایجاد مناطق آزاد با هدف توسعه محلی هستند که این امر موجب کاهش نظارت ها و در نهایت افزایش قاچاق در کشور خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه اقتصادی مناطق مرزی از عدم توقف ورود کالاهای اساسی به کشور خبر داد و گفت: متاسفانه دشمن با راه اندازی انواع شایعات در خصوص عدم توانایی کشور در تامین کالاهای اساسی به دنبال ایجاد گرانی و تشویش اذهان مردمی است برای مثال در بحث تامین گوشت و مرغ اقلام مورد نیاز برای کشور در حال مدیریت است و اقلام وارداتی نیز در حال حرکت به سمت کشور است که لازم است با فوریت امور مرتبط با گمرک نیز برطرف گردد و این اقلام به بازار تزریق گردد.

وی تاکید کرد: دولت ها موظف هستند علاوه بر برقراری عدالت اجتماعی یکسان در تمامی مناطق کشور نسبت به تامین معیشت مناطق مرزنشین به صورت ویژه نگاه داشته باشد و البته این امر موجب کاهش قاچاق خواهد شد.

2929




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در جلسه مدیران گمرک با نمایندگان کمیسیون اصل نود چه گذشت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..