تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه CES 2019 و هرآنچه از آن انتظار داریم

لاس‌وگاس آمریکا تا چند روز دیگر میزبان یکی از رویدادهای فناوری‌محور بزرگ‌ دنیا خواهد بود. در مقاله‌ی پیش‌ رو، زومیت انتظاراتش از نمایشگاه CES 2019 را بیان می‌کند.

نمایشگاه CES بی‌شک یکی از رویدادهای بزرگ‌ دنیا برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری است که به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و افراد زیادی از جای‌جای این کره‌ی خاکی از آن بازدید می‌کنند. این نمایشگاه که تنها چند روز پس از تعطیلات کریسمس در شهر لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود، همواره توانسته توجهات را به‌خود جلب کند و امسال نیز قطعا از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

CES همواره در روزهای آغازین سال نو میلادی برگزار می‌شود تا به ما امکان دهد بدانیم در سال پیش‌ رو، قرار است چه ترندهایی را در دنیای فناوری شاهد باشیم. گفتنی است CES 2019 قرار است میزبان ۴هزار و ۵۰۰ غرفه‌دار و ۱۸۰هزار بازدیدکننده باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

بسیاری از شرکت‌های دنیا با حضور در محل برگزاری CES، محصولات خود را درمعرض دید قرار می‌دهند. CES 2019 درواقع همایشی چندروزه است و چون محصولات بسیار زیادی در آن به‌نمایش گذاشته می‌شود، یکی از بازه‌های زمانی پرکارتر برای رسانه‌ها ازنظر پوشش سریع اخبار به‌شمار می‌آید. در CES، تقریبا هرآنچه فکرش را بکنید، به‌نمایش گذاشته می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، این همایش در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد است. شرکت‌های کوچک‌و‌بزرگ زیادی از سامسونگ گرفته تا استارتاپ‌های نوپا در CES حضور پیدا می‌کنند و محصولشان را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند.

با همه‌ی این‌ها، نباید فراموش کرد طی سال‌های اخیر از جذابیت نمایشگاه‌های بزرگی مثل CES و IFA کاسته شده است؛ چراکه اکثر شرکت‌های بزرگ این حوزه ترجیح می‌دهند برای رونمایی محصولات جدیدشان رویدادی اختصاصی برگزار کنند. این موضوع ماهیت کلی CES را از جوانب زیادی دستخوش تغییر کرده و امروزه، بیشتر شرکت‌های کوچک و اکثرا نوپا در آن حضور پیدا می‌کنند. درکنار همه‌ی این‌ها، CES در سال‌های اخیر به‌شکل ویژه‌تری به حوزه‌ی خودرو و حمل‌ونقل پرداخته است و همایش امسال نیز احتمالا به این روند ادامه خواهد داد.

در فاصله‌ی باقی‌مانده تا برگزاری CES 2019، عده‌ی زیادی از کاربران بحث درباره‌ی این نمایشگاه را آغاز کرد‌ه‌اند. درادامه، زومیت را همراهی کنید تا به‌اتفاق هم نگاهی بیندازیم به هرآنچه از نمایشگاه CES 2019 انتظار داریم.

5G

نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G)

5G هم‌اکنون یکی از فناوری‌های مهم‌ موردبحث دنیا است و اغلب شرکت‌ها درحال‌ورود به آن هستند. شکی نداریم امسال در CES 2019 قرار است تمرکز زیادی روی 5G را شاهد باشیم. اپراتورهای بزرگ تلفن‌همراه آمریکا اعلام کرده‌اند پشتیبانی از 5G را در سال ۲۰۱۹ امکان‌پذیر خواهند کرد. این موضوع باعث می‌شود CES 2019 محل بسیار مناسبی برای شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه‌های هوشمند نظیر گوشی‌های موبایل برای رونمایی محصولات 5G باشد. البته، از مدتی قبل می‌دانیم شرکت‌های بزرگی قرار است به تولید گوشی‌های 5G روی بیاورند؛ با‌این‌حال انتشار اخبار جدید مرتبط با این فناوری در CES 2019 تقریبا حتمی به‌نظر می‌رسد.

5G سردمدار نمایشگاه CES 2019 خواهد بود

انتظار انتشار اخبار زیادی درباره‌ی تجهیزات مربوط به 5G داشته باشید؛ خصوصا ازطرف شرکت اینتل. کوالکام پیش‌تر در جریان برگزاری همایشی، ضمن رونمایی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، اطلاعاتی از اکثر برنامه‌هایش برای سال جدید بیان کرده بود. با‌این‌حال، شک نداریم این شرکت قصد دارد در جریان برگزاری CES 2019، جزئيات بیشتری در این زمینه بیان کند. کوالکام احتمالا در این همایش روش‌هایی را بیان خواهد کرد که با انجام آن‌ها می‌توان فناوری 5G را فراتر از مقوله‌هایی مثل اینترنت اشیاء، گوشی‌های هوشمند، خودروها و دیگر موارد بُرد. 

در واقع، پیش‌بینی می‌کنیم یکی از اخبار بزرگ‌ CES امسال، این باشد که 5G قرار است فراتر از گوشی‌های موبایل برود. اپراتورهای بزرگ نظیر T-Mobile ،Verizon ،AT&T و Sprint همواره در پی اثبات این موضوع بوده‌اند که چگونه شبکه‌های ارتباطی پرسرعت می‌توانند گجت‌ها را بیشتر از قبل در ارتباط باهم نگه دارند. این ارتباط بین گجت‌ها احتمالا تمامی حوزه‌ها را شامل خواهد شد: از دستگاه‌های سازمانی گرفته تا پوشیدنی‌های ردیاب سلامتی و حتی دستگاه‌های هوشمند خانگی. 5G قرار است آینده‌ای را برایمان به‌ارمغان بیاورد که در آن، همه‌‌ی دستگاه‌های همواره به اینترنت متصل هستند. 

HTC VIve Video Review

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

صرف‌نظر از هر چیز دیگری، شکی نداریم واقعیت مجازی قرار است نقش پررنگی در سی‌ایی‌اس ۲۰۱۹ ایفا کند. در همایش امسال، احتمالا معرفی هدست‌های واقعیت مجازی ارزان‌تر و مستقل‌تری درمقایسه‌با قبل را شاهد خواهیم بود (نظیر آکیولس Go). باوجوداین‌، اکثر شرکت‌های بزرگ بیشتر از اینکه به حضور در بازار واقعیت مجازی علاقه‌مند باشند، به قابلیت‌هایی تمایل دارند و می‌خواهند در این حوزه بدرخشند که واقعیت افزوده دراختیارشان قرار می‌دهد. 

بیشتر شرکت‌ها روی بهره‌گیری از واقعیت افزوده در دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها با استفاده از کیت‌های توسعه‌ای نظیر ARKit یا ARCore متمرکز هستند. باوجوداین‌، فراموش نکنید شمار درخورتوجهی از هدست‌ها و عینک‌های هوشمند نیز از مدتی پیش به دنیای واقعیت افزوده وارد شده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم در CES 2019 اخبار متعددی درباره‌ی هدست‌ها و عینک‌های هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده منتشر شود.

خودرو خودران

خودرو

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، در سال‌های اخیر، حوزه‌ی خودرو و حمل‌و‌نقل نقش پررنگ‌تری درمقایسه‌با قبل در نمایشگاه CES پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که اختصاص سالن‌هایی ویژه برای حوزه‌ی حمل‌و‌نقل را شاهد هستیم و درخلال CES، کنفرانس‌های کوتاه مختلفی نیز دراین‌باره برگزار می‌شوند. همه‌ی این‌ها به‌ این دلیل است که خودروسازان بزرگ طی چند سال اخیر، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی استفاده‌ی هرچه‌بیشتر از فناوری در محصولاتشان کرده‌اند.

از چند ماه پیش، کم‌کم انتشار شایعات و اخبار مختلف درباره‌ی مهم‌ترین ترندهای حوزه‌ی خودرو در نمایشگاه CES 2019 را شاهد بوده‌ایم. همچون سال‌های قبل، انتظار رونمایی خودروهای الکتریکی جدید و همچنین پرداختن به فناوری خودروهای خودران را داشته باشید. واقعیت افزوده قطعا یکی از ترندهای بزرگ‌ این حوزه خواهد بود. درضمن، محصولات دیگری نظیر ربات‌های حمل‌و‌نقل نیز رونمایی خواهند شد.

خانه هوشمند / Smart Home

خانه‌‌ی هوشمند

محصولات مرتبط با خانه‌ی هوشمند بر نمایشگاه CES 2018 حکمرانی کردند. گرچه انتظار می‌رود سردمدار نمایشگاه امسال فناوری 5G باشد، شکی نداریم محصولات خانه‌های هوشمند نیز همچنان با قدرت در CES 2019 حضور خواهند داشت و حوزه‌های مختلفی را پوشش خواهند داد. از قفل هوشمند در و دوربین‌های جدید گرفته تا مایکروویو و ساعت‌های دیواری. انتظار تنوع بالایی از محصولات خانه‌ی هوشمند را در CES 2019 باید داشته باشید.

خانه‌ی هوشمند یکی از حوزه‌هایی است که تقریبا تمامی شرکت‌های بزرگ‌وکوچک دنیای فناوری در آن حضور دارند. با همه‌ی این‌ها، دو شرکت بزرگ به‌احتمال بسیار زیاد قرار است اکثر توجهات این حوزه را در CES 2019 به‌خود جلب کنند. از زمان عرضه‌ی اسپیکرهای هوشمند اکو (محصول آمازون) و هوم (محصول گوگل)، CES به نمایشگاهی بسیار مهم برای دو شرکت نام‌برده تبدیل شده است. در CES امسال، انتظار این را داشته باشید که دستیارهای هوشمند الکسا و گوگل اسیستنت با دستگاه‌های زیادی همگام‌سازی شوند.

تلویزیون Q7F سامسونگ / Samsung Q7F

تلویزیون شکی نیست بزرگ‌ترین تمرکز روی تلویزیون‌ها در CES امسال، به کیفیت پخش 8K مرتبط خواهد بود. درحال‌حاضر، 4K کیفیتی فوق‌العاده و چشم‌نواز است و کاربران از تماشای آن لذت می‌برند. پس، خودتان تصور کنید کیفیت 8K واقعی قرار است چه کیفیتی داشته باشد! شرکت‌های مختلف سال‌ها است که محصولات 8K خود را نمایش می‌دهند؛ اما امسال قطعا این موضوع جدی‌تر دنبال خواهد شد. بااین‌حال، یکی از نکات مهم‌ وجود محتوای 8K است که هنوز در این زمینه‌ ضعف‌های مهمی دیده می‌شود.

OnePlus 6T / وان پلاس 6T

گوشی هوشمند مقاله‌ی مرتبط:

چند سالی است که شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تلفن‌همراه ترجیح می‌دهند به‌جای رونمایی محصولاتشان در نمایشگا‌ه‌‌هایی نظیر CES، با برگزاری رویدادی ویژه محصولشان را معرفی می‌کنند. این موضوع باعث شده نتوانیم انتظار معرفی محصول جذاب جدیدی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند داشته باشیم. فراموش نکنید حدودا یک ماه تا برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا فاصله داریم؛ همایشی که کاملا روی گوشی‌های هوشمند متمرکز است و به رقبایی نظیر CES اجازه نمی‌دهد آن‌چنان در این حوزه خودی نشان دهند. 

البته، انتظار می‌رود شرکت‌ها برخی از گوشی‌های 5G خود را در CES 2019 نمایش دهند. گرچه نمایشگاه امسال قرار نیست اتفاقی مهم و فراموش‌نشدنی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی رقم بزند، در این زمینه نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ خصوصا از این‌ نظر که در CES امسال، قرار است نگاهی نزدیک‌تر به نسخه‌ی نهایی گوشی فلکس پای بیندازیم. درکنار این‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم اکثر شرکت‌ها نمونه‌های مفهومی گوشی‌های تاشدنی خود را در CES 2019 به‌نمایش بگذارند.

احتمال حضور نمونه‌ی مفهومی گوشی‌های تاشدنی در CES 2019

در ۲۰۱۸ عرضه‌ی گوشی‌های جالب زیادی را به بازار شاهد بودیم؛ اما مطمئنیم شما هم قبول دارید این سال، یکی از سال‌های سخت‌ برای گوشی‌های هوشمند بود؛ چراکه اکثرا طراحی‌ها تکراری شده بودند و شمار درخورتوجهی از مردم دوست داشتند طراحی کاملا جدیدی ببینند. این موضوع باعث شد شرکت‌ها فشارِ به‌وجودآمده را حس کنند و سراغ تولید محصولات تاشدنی بروند؛ محصولاتی نوآورانه که البته هنوز در اول راه هستند و در آینده بیشتر درباره‌شان خواهیم شنید.

اگر تمایل دارید از قیمت گوشی موبایل و قیمت تبلت و قیمت تلویزیون و موارد دیگری نظیر مشخصات فنی باخبر شوید، حتما به بانک محصولات زومیت سر بزنید.

افزون‌براین، اگر از علاقه‌مندان حوزه‌ی فناوری هستید، حتما در روزهای آینده زومیت را به‌دقت دنبال کنید؛ چراکه طبق سنّت هرساله، امسال نیز قصد داریم CES 2019 را به‌شکلی ویژه پوشش دهیم و اخبار را در سریع‌ترین زمان ممکن روی خروجی سایت قرار دهیم.

نمایشگاه CES 2019 از هشتم تا یازدهم ژانویه‌ی‌۲۰۱۹ (هجدهم تا بیست‌ویکم دی‌۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه CES 2019 و هرآنچه از آن انتظار داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..