تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لامپ‌های هوشمند و کاربرد‌های شگفت‌انگیز آن‌ها +جزییات

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با ورود به عرصه دنیای دیجیتال و فناوری زندگی آدمی دچار تغییرات خاص و زیبایی می‌شود که حتی تصور آن در گذشته هم بسیار سخت و غیرقابل باور بود. یکی از این فناوری‌های شگفت انگیز لامپ‌هایی جادویی به نام لامپ‌های هوشمند است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی این لامپ‌ها و همچنین ویژگی‌های خارق العاده آن‌ها بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تعریف لامپ هوشمند

لامپ هوشمند را می‌توان نسل جدیدی از لامپ‌ها در سیستم روشنایی دانست که کاربرد جذابی برای دوست داران تکنولوژی و خصوصا خانه هوشمند دارد.

لامپ هوشمند مزایای فراوانی دارد؛ بطور مثال کمک به سیستم روشنایی هوشمند در مصرف انرژی به میزان زیادی صرفه جویی میشود و یا به عبارتی بهینه سازی مصرف انرژی اتفاق می‌افتد. علاوه بر این لامپ‌های هوشمند دارای این قابلیت هستند که به رنگ دلخواه شما در بیایند.

این مطلب را از دست ندهید: همکاری لامپ‌های هوشمند شیائومی با دستیار هوشمند گوگل

مثلا گر امروز دوست دارید در میهمانی‌ای که پیش رو دارید خانه تان به رنگ سبز و زیبا دیده شود می‌توانید با سیستم روشنایی هوشمند و نصب لامپ هوشمند در زمان میهمانی نورپردازی خانه را سبز یا هر نگی که دوست دارید کنید.

یکی از جذابیت‌های هوشمند سازی و خانه هوشمند این است که شما می‌توانید تمامی تجهیزات را از راه دور و به وسیله گوشی موبایل تان کنترل و تنظیم کنید. مثلا در مورد لامپ هوشمند شما می‌توانید از راه دور حتی کیلومتر‌ها فاصله از خانه یا محل کار خودتان فقط با لمس یک دکمه روی گوشی موبایل یا تبلت تان لامپ‌های هوشمند ساختمان را روشن یا خاموش کنید.

بررسی قابلیت‌های لامپ‌های هوشمند کنترل از راه دور

تعدادی از لامپ‌های هوشمند که به اینترنت متصل می‌شوند دارای قابلیت زمان بندی هستند و کاربران با بهره گیری از این قابلیت می‌توانند از راه دور لامپ‌های هوشمند منزل خود را کنترل نمایند بگونه‌ای که آن‌ها را به نحوی تنظیم نمایند که همواره در ساعاتی خاص روشن یا خاموش باشد.

ببینید: خلاقیت با استفاده از لامپ

چنین قابلیتی بخصوص در زمان سفر بسیار مفید و کاربردی بوده از آن جهت که هیچ گاه خانه‌ی شما خالی به نظر نمی‌رسد.

اکثر شرکت‌های سازنده لامپ‌های هوشمند، هاب‌هایی را عرضه می‌کنند که تمام این لامپ‌ها را با یکدیگر سینک کرده و کاربر تنها با استفاده از یک اپلیکیشن یا یک برنامه می‌تواند تمام لامپ را کنترل نماید.

تغییر رنگ

کاهش شدت نور شاید قابلیت جذابی باشد که افراد از آن شگفت زده شوند، اما امکان تغییر رنگ از این قابلیت هم شگفت انگیز‌تر و زیباتر است. در حیقیت برخی از این لامپ‌ها قادرند بیش از ۱۶ میلیون رنگ را ارائه نمایند.

این مطلب را از دست ندهید: ساخت دوش هوشمند حمام با لامپ های LED

در اپلیکیشن مختص به این لامپ ها، می‌توانید نوار رنگی را مشاهده کنید و با کلیک بر ناحیه‌ی مورد نظر، نور لامپ مذکور به همان رنگ تغییر می‌یابد.

اما واقعا دلیل جذابیت این قابلیت چیست؟!

اگر به دنبال ایجاد حس گرما در اتاق هستید، رنگ لامپ را به زرد تغییر دهید. اگر می‌خواهید فضای سردی را اتاق ایجاد نمایید، پس بهتر است رنگ لامپ را به آبی روشن تغییر دهید. در زمان مهمانی ها، می‌توانید کاری کنید که رنگ لامپ با توجه به موسیقی تغییر کند. اگر از رنگ دیوار‌ها دل خوشی ندارید، با تغییر رنگ لامپ‌های هوشمند می‌توانید رنگ محیط اطراف را خودتان تنظیم نمایید. پخش موسیقی

از دیگر قابلیت‌های جالب توجه برخی از لامپ‌های هوشمند، امکان پخش موسیقی است. حتی برخی از این لامپ‌ها این قابلیت را دارند که رنگ خود را با توجه به موسیقی در حال پخش تغییر داده که این حالت بسیار مناسب مهمانی‌ها است.

ببینید: چراغ های هوشمند خیابان

البته بسیاری از این لامپ‌ها کیفیت صدای چندان خوبی نداشته، به همین منظور اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم که پیش از خرید به این نکته مهم توجه داشته باشید و لامپی را خریداری نمایید که کیفیت صدای بالا و خوبی داشته باشد.

کنترل شدت نور

یکی از ساده‌ترین قابلیت‌های لامپ‌های هوشمند، امکان کنترل شدت نور آن هاست. با خرید لامپ‌های هوشمند و اتصال آن‌ها به برق می‌توانید شدت نور این لامپ‌ها را با استفاده از اپلیکیشن‌های مختص به آن تنظیم نمایید.

دانلود کنید: جعبه ابزار هوشمند اندروید

میزان کنترل شدت نور، به نوع لامپ بستگی داشته و به همین منظور قبل از خرید آن‌ها باید این نکات توجه نمایید.

کمک به فرآیند خواب

لامپ‌های هوشمند حتی می‌توانند کاری کنند که افراد راحت‌تر بخوابند! برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی را ایجاد نمایند که سبب کمک به تنظیم میزان ملاتونین موجود در بدن شود.

این لامپ‌ها با بهره گیری از نور‌های مختلف، در هنگام روز میزان ملاتونین بدن را کاهش داده و با نزدیک شدن به زمان خواب این رنگ‌ها را تغییر می‌دهند تا میزان ملاتونین بدن افزایش یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لامپ‌های هوشمند و کاربرد‌های شگفت‌انگیز آن‌ها +جزییات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..