تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص درماني نبات در طب سنتي

خواص درماني نبات در طب سنتي

خبرگزاري آريا – نبات در مقايسه با انواع آب‌نبات‌ها خاصيت ملين و ضد نفخ بالايي داشته و ماده اوليه آن با قند و شکر يکسان و از نوع ساکاروز است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از زندگي آنلاين، خواص درماني نبات را مي توان به شرح زير بيان کرد:
* نبات بسيار مقوي، نشاط آور، ضد نفخ، ملين و مدر است.
* نباتي که از نيشکر تهيه شده، از دير هضم شدن غذا جلوگيري مي‌کند.
* نبات زعفراني تسکين درد معده و دردهاي ناشي از انقباض ماهيچه‌هاست. توصيه مي‌شود از ترکيب‌هاي مختلف نبات، نبات زعفراني، نبات سفيد به‌صورت شاخه يا نبات چوبي در نوشيدني‌هاي گرم استفاده کنند.
* در گذشته براي افرادي که به علت کهولت سن دچار کم‌حواسي مي‌شدند، چاي نبات و آب جوش نبات داغ توصيه مي‌شده است.
* براي درمان تنگي نفس، تپش قلب و کرم‌هاي کدو يا کرمک در انتهاي روده بزرگ نيز شکل‌هاي متفاوت مصرف نبات توصيه مي‌شود.
* نبات داغ در تسکين درد پشت، کمر، ناحيه شکم و پادرد بسيار مؤثر است.
* از آنجا که از نشانه‌هاي بلغم، نقرس، فلج شدن قسمتي از بدن، پيسي، لقوه و رعشه است، مصرف مرتب نبات، چاي نبات، آب جوش نبات و نبات داغ جهت رفع بلغم پيشنهاد مي‌شود.
* کساني که تکرر ادرار دارند يا مثانه‌ي آن‌ها ضعيف شده و اصطلاحاً به ضعف مثانه دچار شده‌اند، در روز مقداري نبات در دهان خود قرار داده و کم کم آب نبات را فرو برند، اين روش در طب سنتي بسيار تأکيد شده است.
* ماده‌ي اوليه نبات با قند و شکر يکسان و از نوع ساکاروز است، به همين دليل خاصيت ملين و ضدنفخ بالايي دارد.
ساير خواص نبات
نبات در مقايسه با انواع آبنبات ها خاصيت ملين و ضد نفخ بالايي داشته و ماده اوليه آن با قند و شکر يکسان و از نوع ساکاروز است.
نبات در مقايسه با قند نيز طبع گرم‌تري دارد و اگر آن را بسوزانيد تبديل به يک ماده قهوه‌اي مايل به سياه با مزه‌اي تلخ مي‌شود، که به دليل قابض بودن براي درمان اسهال بسيار نافع است.
* نبات به واسطه دارا بودن مقدار زيادي ساکاروز خيلي سريع جذب بدن شده به خاطر تقويت عضلات باعث افزايش سوخت و ساز چربي‌ها و مواد پروتئيني در بدن مي‌شود و چنانچه يک تکه کوچک از آن در دهان گذاشته و به مرور مکيده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سينه و دردان را برطرف مي‌کند.
در مجموع نبات طبق تحقيقاتي که تا به حال انجام شده بسيار مقوي, نشاط آور، ضد نفخ، ملين و مدّر مي‌باشد علاوه بر اين از گذشته‌هاي خيلي دور در درمان دل درد نيز چاي نبات تجويز بسيار مؤثري داشته است. نبات زعفراني جهت رفع خستگي‌هاي مفرط جسمي و فکري ناشي از کار و فعاليت جنسي زياد بسيار مؤثر بوده و هنگامي که چاي نبات، قهوه شيرين شده با نبات، شير نبات و يا هر نوع نوشيدني گرم ديگر ميل شود آرامش و نشاط را براي شما به ارمغان مي‌آورد.
* از فوايد نبات رفع خواب آلودگي بخصوص هنگام رانندگي مي‌باشد، لذا به رانندگان محترم توصيه مي‌شود هنگام رانندگي حتماً از چاي نبات استفاده کنند استفاده از يک ترکيب ساده چاي نبات براي رفع خستگي و خواب‌آلودگي بسيار مؤثر بوده و احتمالات تصادفي که به جهت خواب آلودگي و خستگي هستند را کاهش مي‌دهد.
* يکي از خواص و فايده‌هاي مهم نبات جلوگيري از جاري شدن آب دهان مي‌باشد، بخصوص افرادي که آب دهانشان در خواب جاري مي‌شود توصيه مي‌شود از ترکيب‌هاي مختلف نبات، نبات زعفراني، نبات سفيد به‌صورت شاخه يا نبات چوبي در نوشيدني‌هاي گرم استفاده کنند چاي نبات مي‌تواند علاج خوبي براي رفع جاري شدن آب دهان افراد در خواب و در بيداري باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص درماني نبات در طب سنتي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..