تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رمزگشایی آیت‌الله منتظری از خط عجیب آیت‌الله مصباح‌یزدی در «آن زمستان»

مستند «آن زمستان» که امسال در جشنواره سینما حقیقت اکران عمومی شد، روایتی از زندگی آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است که کارگردان در پلان‌های مختلف اصرار دارد به مخاطب القا کند آیت‌الله مصباح علاقه‌ای به مسائل سیاسی ندارد.

در این مستند که از صد روز مانده به انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری آغاز شده و تا یک ماه بعد از آن ادامه دارد، به مخاطب می‌گوید آیت‌الله مصباح در بحبوحه انتخابات توجهی به مسائل مربوط به آن ندارد و حتی زمانی که گروه‌های سیاسی به او مراجعه می‌کنند، آیت‌الله آنان را به ادای نماز در حرم حضرت معصومه دعوت می‌کند.

با این حال کارگردان مستند «آن زمستان» سعی کرده با استناد به چند برگ کاغذ که با خطوط عجیب و غریب پر شده، فعالیت‌های سیاسی محمدتقی مصباح‌یزدی قبل از انقلاب را نشان دهد.

در جایی از این مستند، چند برگ کاغذ با خطوطی عجیب ‌و ‌غریب، شبیه خط میخی نشان داده می‌شود. یکی از افراد حاضر در این صحنه ماجرای این برگه‌ها را از آیت‌الله مصباح می‌پرسد که او در جواب می‌گوید این خط اختراعی‌اش پیش از انقلاب برای جلسات سری بوده است. مصباح‌یزدی می‌گوید او مشروح جلساتی را که با دیگر روحانیون داشته، با این خط می‌نوشته است و خودش این خط را اختراع کرده بود: «چون کاتب جلسه من بودم و هیچ‌کسی جز خودم نمی‌توانست آن را بخواند.»

در این مستند بیش از این به سوابق انقلابی آیت‌الله مصباح‌یزدی اشاره نشده است. اما آیت‌الله حسینعلی منتظری در کتاب خاطرات خود روایتی از فعالیت‌های پیش از انقلاب محمدتقی مصباح‌یزدی دارد که از خطوط عجیب‌وغریب نمایش داده شده در مستند «آن زمستان» رمزگشایی و ابعاد فعالیت انقلابی آیت‌الله را بیان می‌کند.

کتاب «خاطرات» بخشی از خاطرات مرحوم آیت‌الله حسینعلی منتظری مشتمل بر یازده فصل است که در 1600 صفحه تنظیم شده و کلیشه و اصل اکثر اسناد و نامه‌ها در آن آمده است.

آیت‌الله منتظری در خاطرات خود به جلسه 11 نفره متشکل از او و آقایان عبدالرحیم ربانی شیرازی، علی مشکینی، احمد آذری‌قمی، ابراهیم امینی، علی قدوسی، اکبر هاشمی‌رفسنجانی، سیدعلی خامنه‌ای، سیدمحمد خامنه‌ای، محمدتقی مصباح‌یزدی و مهدی حائری تهرانی اشاره می‌کند که یک بخش از برنامه‌های آنان اصلاح حوزه علمیه بوده است، هرچند اهداف انقلابی هم داشتند. منتظری می‌گوید که محمدتقی مصباح‌یزدی منشی جلسات این هیات 11 نفره بوده است.

با این حال این تشکیلات که در مستند «آن زمستان» به عنوان نمونه فعالیت انقلابی آیت‌الله مصباح‌یزدی معرفی شده، به فاصله اندکی توسط مامورین ساواک برچیده و برخی اعضای آن هم دستگیر می‌شوند. اما آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی جزو بازداشت‌شدگان نیست.

2929




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رمزگشایی آیت‌الله منتظری از خط عجیب آیت‌الله مصباح‌یزدی در «آن زمستان»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..