تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزش‌هاي مناسب براي درمان مينيسک زانو

ورزش‌هاي مناسب براي درمان مينيسک زانو

خبرگزاري آريا –
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
براي خارج کردن قسمت پاره شده منيسک عمل جراحي باز صورت مي‌گيرد
مينيسک در واقع يک غضروف منحني شکل با خاصيت ارتجاعي است که از زانو محافظت مي‌کند.
پارگي مينيسک زانو معمولاً پي‌آمد پيچ خوردن يا چرخيدن سريع زانوي خم شده است. اگرچه پارگي‌هاي مينيسک در ميان بازي کنندگان ورزش‌هاي پربرخورد بسيار شايع است، اما هر فردي در هر سني ممکن است دچار علايم پارگي مينيسک زانو شود. علت زانو درد مي تواند مربوط به پارگي مينيسک باشد.
پارگي منيسک ممکن است هيچ مشکلي براي بيمار ايجاد نکند،‌ حتي ممکن است بيمار نداند مينيسک زانوي او پاره شده اما در بسياري اوقات اين پارگي‌ها موجب بروز علائمي مي‌شوند که زندگي را براي وي سخت مي‌کند، مهمترين اين علائم درد زانو، قفل شدن زانو، خالي شدن زير زانو و تورم گهگاهي آن است.
ممکن است براي حل اين مشکل پاي عمل جراحي به ميان بيايد. عمل جراحي که براي اين بيماران انجام مي‌شود معمولا منيسکتومي است.
منيسکتومي روشي است که در آن قسمت پاره شده مينيسک از داخل زانو خارج مي‌شود. خارج شدن قسمت پاره شده مشکلات بيمار را حل خواهد کرد زيرا گير کردن اين قسمت در بين سطوح مفصلي است که موجب قفل شدن زانو و کشيده شدن آن و در نتيجه تحريک بافت سينوويال مفصل و به‌دنبال آن درد و تورم زانو خواهد شود.
براي خارج کردن قسمت پاره شده منيسک عمل جراحي باز صورت مي‌گيرد. امروزه براي اين کار معمولا از روش آرتروسکوپي استفاده مي‌شود. مسلما خارج کردن قسمت پاره شده منيسک شکل آن را به حالت اول برنمي‌گرداند اما مي‌تواند مشکلات بيمار را کلا و يا تا حدود زيادي از بين برده و جلوي آسيب هاي بيشتر به زانو را بگيرد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
پارگي مينيسک زانو معمولاً پي‌آمد پيچ خوردن يا چرخيدن سريع زانوي خم شده است
يکي از اصلي ترين راه‌هاي درمان و بازتواني در مينيسک زانو انجام تمرينات ورزشي است؛ براي انجام اولين تمرين روي زمين دراز کشيده و آرنج و ساعد را طوري روي زمين قرار دهيد که بالاتنه از زمين فاصله بگيرد، زير مچ پاي آسيب ديده يک حوله قرار دهيد تا به ارتفاع ۱۵ سانتي متر از زمين فاصله بگيرد.در اين حالت عضلات پا شل هستند، سعي کنيد با منقبض کردن عضلات زانو را به طرف پايين حرکت دهيد. اين وضعيت را دو دقيقه نگه داريد و ۳ بار اين حرکت را تکرار کنيد، چنانچه احساس درد شديد داشتيد حرکت را متوقف کنيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
درمان و بازتواني در مينيسک زانو
روي زمين نشسته و دست‌ها را در کنار بدن قرار دهيد، هر دو پا را دراز کنيد، پاي آسيب ديده را از زانو خم کرده و به طرف بدن حرکت دهيد، زانو به طرف قفسه سينه حرکت کند. اين حرکت را در ۳ ست و با هر ست با ۱۵ تکرار انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
به فاصله يک دست از ديوار فاصله بگيريد پاي آسيب ديده را نسبت به پاي سالم عقب تر قرار دهيد؛ سپس در حالي که کف دست ها را بر روي ديوار و روبروي سينه قرار داده ايد؛ به آرامي بدن را به ديوار نزديک کنيد، تا زماني که در ناحيه ساق پا کشش احساس شود، در اين وضعيت ۱۵ تا ۳۰ ثانيه بمانيد، سپس به موقعيت اول برگرديد. اين حرکت را ۲ بار تکرار کنيد. مي توانيد در طول روز اين حرکت را چند بار تکرار کنيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
پشت به زمين به طوري که باسن شما نزديک به يک در قرار گيرد بخوابيد و پاهايتان را روي زمين به حالت کشيده قرار دهيد. يک پا را بلند کرده و روي ديوار نزديک به قاب در قرار دهيد. پاي ديگر شما بايد روي زمين و در کنار در قرار گيرد. در اين حال شما بايد يک کشش را در پشت عضلات ران خود حس کنيد. اين حالت کشش را ۳۰-۱۵ ثانيه حفظ کرده و به آرامي به حالت اول برگرديد. اين حرکت را ۳ بار تکرار کنيد. حرکات را براي پاي مقابل هم انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
به پشت روي زمين دراز کشيده و پا ها را در حالت دراز کش به جلو روي زمين نگه داريد. زانوي سالم را خم کرده و کف پاي آن را بر روي زمين قرار دهيد. پاي ديگر را بدون اينکه زانوي آن را خم کنيد مستقيم به اندازه ۲۰ سانتي متر (يک وجب) بالا بياوريد و عضلات ران را منقبض کنيد. به آرامي پا را پايين بياوريد. اين حرکت را در دو ست و هر ست با ۱۵ تکرار انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
پشت به ديوار قرار بگيرد و به اندازه ۹۰ سانتي متر از ديوار فاصله بگيرد، يک توپ فوتبال يا بسکتبال را درپشت بگذاريد، ميان ديوار و پشت.سپس به آرامي مانند حرکت اسکوات در حالي که هنوز توپ بين بدن و ديوار است به طرف پايين برويد ، زانو‌ها تا زوايه ۴۵ درجه خم شوند، اين وضعيت را به مدت ۱۰ ثانيه نگه داريد. حرکت را ۱۰ بار تکرار کنيد. اگر تواناي شما بالا رفت اين حرکت را در ۲ ست و هر ست با ۱۵ تکرار انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
پاي آسيب ديده را روي بر روي يک ارتفاع قرار دهيد. ارتفاع بايد ۷ تا ۱۲ سانتي متر باشد.پاي ديگر را صاف بر روي زمين بگذاريد.سپس وزن خود را بر روي پاي آسيب ديده بياندازيد و بپاي ديگر را بلند کنيد. اين حرکت را به آرامي انجام دهيد.در ۲ مرحله و هر مرحله با ۱۵ تکرار.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
روبروي درب بايستيد ، يک کش را به دور مچ پا حلقه کنيد و سر ديگر را آن را به در يا و جاي ديگري محکم کنيد.سپس پا را به عقب ببريد و زانو را خم کنيد تا وقتي که عضلات ران درگير مي شوند.اين حرکت را در ۲ ست و هر ست با ۱۵ تکرار انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
مانند حرکت شماره ۸ کش را به دور مچ پا حلقه کنيد اما اين بار پشت به در بايستيد، پا را رو به جلو و مقداري به طرف بالا حرکت دهيد، اين تمرين را در ۲ ست با ۱۵ تکرار انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
سر پا کنار يک در بايستيد بطوري که پاي سالم شما به در نزديک باشد. يک کش را بصورت حلقه در آورده و آن را دور مچ پاي ديگر خود بيندازيد.
سر ديگر حلقه را يک گره بزنيد و گره را لاي يک در گذاشته و در را ببنديد. بدون اينکه زانو را خم کنيد پاي دور از در را مستقيم به کنار برده و از پاي ديگر دور کنيد. اين حرکت را در ۲ ست با ۱۵ تکرار انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
اين حرکت نيز مانند تمرين شماره ۱۰ مي باشد. با اين تفاوت که اين بار پاي آسيب ديده کنار در قرار مي گيرد. پا را به آرامي به طرف پاي سالم حرکت دهيد تا زا آن عبور کند. اين حرکت را نيز در ۲ ست با ۱۵ تکرار انجام دهيد.
درمان مينيسک زانو, ورزش مينيسک زانو
منبع: yjc.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزش‌هاي مناسب براي درمان مينيسک زانو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..