تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷ فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

۸۱۴۶۵۷

۳۰۲ بازدید

ورزش سه: سالی که گذشت پر بود از اتفاقات هیجانی و جنجالی در فوتبال؛ از چمپیونزلیگ گرفته تا جام جهانی. در زیر، اتفاقات جالب سال 2018 را به قلم حمیدرضا صدر می‌خوانیم:

یک: لوپتگی بازنده بزرگ

درام قصه با ترک ناگهانی زیدان پس از فتح لیگ قهرمانان آغاز شد. او طی وداع سردی به فلورنتینو پرس گفت "نه" و راهی خانه شد. رئال در پایان فصل و قهرمانی اروپا بلافاصله بدون زیدان شده بود، بدون مربی... در سوی دیگر تیم ملی اسپانیا خوش بینانه راه می رفت و یکی از امیدهای فتح جام جهانی خوانده می شد.

آنها به رهبری لوپتگی بیست دیدار بی شکست را سپری کرده بودند. ولی رئال و فلورنتینو قاعده بازی را بهم زدند و تورشان را پهن کردند. لوپتگی در فاصله چهل و هشت ساعت تا آغاز جام جهانی اعلام کرد در پایان جام راهی برنابئو خواهد شد، بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال اسپانیا، خودسرانه...او کنار گذاشته شد و فرناندو هیرو جایش را گرفت. اسپانیا در نخستین گام مرحله پلی آف مغلوب روسیه شد و همه چیز ترکیب آشفته ای پیدا کرد. نفرین تیم ملی ادامه پیدا کرد و لوپتگی در مادرید طی چهارده دیدار فقط شش بار پیروز شد که یعنی اخراج لوپتگی که عنوان بازنده بزرگ سال را گرفت.

7 فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

دو: مانوئل نوئر دور از قاب

هیچ صحنه ای جز آن لحظه بازتابنده سقوط حیرت آور ژرمن ها در مرحله گروهی جام جهانی برابر کره جنوبی نبود: مانوئل نوئر سنگربان آهنین آلمان هفتاد متر دور از دروازه اش رفته بود کنار خط راست میدان تا توپ را به چنگ آورده سانتر کند. قهرمان جهان برای صعود به پیروزی نیاز داشت و آسیمه سر برای جبران گل کیم یونگ و زدن دو گل به در و دیوار می کوفت.

نوئر در واپسین لحظات به جلو تاخت تا گره کور را باز کند، ولی جو سی جونگ توپ را ربود و سون لحظاتی بعد دروازه را دوباره باز کرد. چشم های مان را می مالیدیم: کره جنوبی 2 - آلمان صفر. ژرمن ها شده بودند تیم آخر جدول. پایین تر از کره، مکزیک و سوئد

7 فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

سه: بیرانوند و رونالدو

خاطرات جام جهانی 2018 ما پرشمار بودند: پیروزی برابر مراکش، نبرد با اسپانیا شامل آن پرتاب اوت میلاد محمدی، ولی رویارویی بیرانوند و کریستیانو رونالدو طی آن ضربه پنالتی در دیدار برابر پرتغال نقطه اوج دیگری بود. بهترین بازیکن جهان، رکورد شکن همه دوران ها برابر سنگربان ما. بیرانوند ضربه کریستیانو رو مهار کرد و امید صعود را زنده نگاه داشت. کریم انصاری فرد در سوی دیگر دروازه پرتغال را با نواختن توپ از روی نقطه پنالتی گشود و دیدار را 1-1 کرد. صعودی در راه نبود. حیف.

7 فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

چهار: پیروزی رم برابر بارسلونا

همه در استادیوم المپیک اشک می ریختند پایکوبی می کردند: طرفداران، بازیکنان و مربیان. رم، بارسا بزرگ را پس از شکست سنگین در نوکمپ از لیگ قهرمانان بیرون بیندازد. کاتالان ها یک فصل پیش پاری سن ژرمن را با قصه مشابهی به زانو درآورده بودند، اما این بار ورق برگشته بود. دو گل بارسا طی پیروزی 1-4 در نوکمپ توسط رمی ها به ثمر رسیده بود: دنیله دروسی و کاستاس مانولاس.

این بار ادین ژکو و دروسی دروازه بارسا را به آتش کشیدند و عقربه روی دقیقه 82 که رسید کاستاس مانولاس تیر خلاص را شلیک کرد و خودش را هم تطهیر کرد. رم 3- بارسا صفر: یکی از بزرگ ترین بازگشت های تاریخ لیگ قهرمانان.

7 فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

پنج: وداع با آرسن ونگر

طی چهار سال اخیر همه انتظار رفتنش را می کشیدیم، ولی کی؟

حدود یک چهارم بریتانیایی ها از زمانی که به دنیا آمده بودند آرسن همان اطراف بود. در لندن. در آرسنال. بیش از پنج میلیون بریتانیایی از آخرین باری که توپچی ها قهرمان لیگ شده به دنیا آمده بودند...ولی سرانجام آن روز فرا رسید. بیست آوریل. روزی که آرسن گفت در پایان فصل خواهد رفت. او هفت دیدار خداحافظی را سپری کرد، شامل شکست در اولدترافورد و سقوط در لیگ اروپا برابر آتلتیکو مادرید. آخرین دیدار با پیروزی تک گله برابر هادرزفیلد پایان یافت: پایان یک عصر. تمام.

7 فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

شش: اخراج مورینیو، ورود سولشایر

تلخ شده بود، بی حوصله، اهل نق. شکست 1-3 از لیورپول آخر خط شد. ژوزه را اخراج کردند و کسی حیرت نکرد. ولی کسی که وارد شد همه را متعجب ساخت: اوله گونار سولشایر. دومین بازیکن اسکاندیناویایی یونایتد پس از هنریک لارسن، بازیکن تعویضی طلایی، زننده گل پیروزی بخش فینال لیگ قهرمانان 1999 برابر بایرن. تئاتر رویاها برای تمام شدن کابوس مسیر غیرمنتظره ای را انتخاب کرده بود.

7 فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

هفت: رونالدو و یووه

کریستیانو و بانوی پیر در دو پرده... پرده اول: گل رونالدو با ضربه قیچی در تورین برابر بوفون چنان زیبا بود که طرفداران یووه به پا خواسته و به تحسینش پرداختند... پرده دوم: چهار ماه بعد رونالدو مادرید را با 99 میلیون پوند ترک کرد، راهی تورین شد و راه راه پوش شد.

7 فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره

نویسنده: حمیدرضا صدر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷ فلاش بک فوتبالی ۲۰۱۸: خوب، بد، غیرمنتظره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..