تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنج نکته مهم در غذا خوردن

پنج نکته مهم در غذا خوردن

خبرگزاري آريا- کارشناسان مرکز جهاني بهداشت معتقدند اگر ۵ نکته مهم را در غذا خوردن رعايت کنيد، هميشه سالم خواهيد ماند.
به گزارش خبرگزاري آريا، بيمار چاقي، بيماري‌هاي قلبي، ديابت و انواع مختلف سرطان با نوع غذا خوردن ارتباط نزديک دارد. مرکز اطلاع رساني سازمان جهاني بهداشت ۵ نکته کليدي در غذاي سالم را ذکر مي کند:

مصرف مواد غذايي متنوع

بدن انسان کاملا پيچيده است و هيچ غذايي به تنهايي حاوي تمامي مواد مغذي که بدن براي داشتن بهترين عملکرد به آن‌ها نياز دارد، نيست. در نتيجه، رژيم غذايي بايد شامل انواع مختلفي از مواد غذايي سالم و تازه باشد که به حفظ قدرت بدني و سلامت جسم و روان کمک کند.

کاهش ميزان نمک مصرفي

مصرف بسيار زياد نمک فشار خون را افزايش مي دهد که فاکتور اصلي خطرزا در بروز بيماري‌هاي قلبي و سکته مغزي است.

کاهش مصرف برخي از چربي‌ها و روغن‌ها

چربي‌هاي ترانس خطرناک‌ترين نوع چربي‌ها براي سلامتي به حساب مي‌آيند. رژيم غذايي سرشار از اين نوع چربي مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌ قلبي را نزديک به ۳۰ درصد افزايش دهد.

محدود کردن مصرف مواد قندي

مصرف زياد مواد قندي نه تنها براي سلامت دندان‌ها ضرر دارد بلکه خطر چاقي و اضافه وزن را نيز متوجه بيمار مي‌کند که عامل مشکلات جسمي و مزمن است.

خودداري از مصرف الکل

مصرف الکل در هيچ رژيم غذايي سالمي توصيه نمي‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنج نکته مهم در غذا خوردن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..