تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنايي با خواص شگفت‌انگيز «پنير نخل»

آشنايي با خواص شگفت‌انگيز «پنير نخل»

خبرگزاري آريا – در ميانه تنه نخل مغز ترد و شيري‌رنگ با طعم شيرين و گس وجود دارد که به آن «پنير نخل» مي‌گويند؛ اين ماده بسيار مفيد و مغذي است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از تسنيم؛ براي دستيابي به پنير نخل (با رنگ سفيد) که در اصطلاح محلي به آن غاپ مي‌گويند معمولاً سر درخت را مي‌اندازند و برگ‌ها و ليف‌هاي دور برگ‌ها را تا رسيدن به ميانه و پنير نخل، جدا مي‌کنند و در همه فصل‌هاي سال به دست مي‌آيد و در فصل‌هاي پربارش از طعم شيرين‌تري برخوردار است.
در ابتداي بهار که نخل شکوفه مي‌زند، شکوفه‌ها را که «تارونه» نام دارد، مي‌‌چينند و از آن عرق تارونه مي‌گيرند که مانند بقيه عرقيجات مفيد و درمان‌گر دردهاي معده است؛ عرق تارونه مقوي، گرم و براي قلب مفيد است.
پنير نخل يا همان غاپ، سوغات لذيذي است که از دل نخل بيرون مي‌آيد و بسيار مقوي است. هر نخل ۳ تا ۱۰ کيلوگرم پنير دارد و پنير نخل تمام خواص خرما را دارد يعني سرشار از قند، مواد معدني، ويتامين، کالري و آهن است‌.
پنير نخل که در واقع مريستم انتهايي نخل بوده بسيار مقوي و عامل رشد و نمو و توليد برگ و ميوه جديد است؛ مريستم که يکي از حساس‌ترين بخش‌هاي گياهي بوده در صورت آسيب ديدن باعث مرگ گياه مي‌شود.
نخل‌داران آن دسته از نخل‌هايي را که زمان ثمردهي آنها تمام شده است، قطع مي‌کنند و پنير آن را که در قسمت انتهايي تنه نخل است بيرون آورده و استفاده مي‌کنند.
از جمله خواص آن درمان نازايي، درمان بيماريهاي عصبي از جمله آلزايمر، پارکينسون و درمان کم‌خوني و ضعف قواي جسمي و جنسي را مي‌توان نام برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنايي با خواص شگفت‌انگيز «پنير نخل»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..