تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی‌نامه امانتدار زنجانی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان‌ شود/ حاج حسن نعلچگر‌ امانتدار ۴۵ ساله

ساعت: 10:26 منتشر شده در مورخ: 1397/10/10 شناسه خبر: 1443701

در قالب نامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزیر خواست تا زندگی‌نامه مرحوم حاج حسن نعلچگر‌ امانتدار زنجانی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان‌ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،حاج حسن نعلچگر، متولد 1316 بود، قصه حسن با یک دوچرخه 28 ساده و فرسوده شروع شد، محل اتفاق این قصه راسته مسگری بازار پایین زنجان بود.

حدود 45 سال پیش وقتی ماموران شهرداری زنجان برای ساماندهی محله مسگرها می ‌آیند، یکی از این ماموران،  دوچرخه‌اش را که خراب بود در  گوشه‌ای جا گذاشت و رفت که بعدا بیاید دنبالش.

 حاج حسن 45 سال به امید  برگشت دوباره آن مامور، از دوچرخه‌اش نگه‌داری کرد. اما آن مامور شهرداری هرگز نیامد.دوچرخه‌ای که بعد از گذشت 45 سال حتی یک بار هم کسی سوار آن نشد.

حاج حسن امانتدار آن وقت‌ها گفته بود روزگاری که ما جوان بودیم، روزگار یک رنگی و صداقت بود هر چند این روزها هم خوب است ولی روزگار بی انصافی است. یادش بخیر و روحش شاد.

این امانتدار زنجانی اگر چه در حال حاضر در کنار ما نیست اما قصه زندگیش دست به دست می چرخد و به مردم درس می دهد.

در جدیدترین اتفاق در این زمینه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از وزیر خواسته است تا  زندگی‌نامه مرحوم حاج حسن نعلچگر‌ امانتدار زنجانی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان‌ شود.

فاطمه کرباسی در نامه‌ای‌ به‌‌ سید عباس‌ صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی‌ خواست که‌‌ از طریق‌ شورای‌ فرهنگ عمومی کشور‌ از دفتر تألیف کتاب‌های‌ درسی دانش‌آموزان بخواهند که در راستای افزایش‌ و تقویت سرمایه‌ اجتماعی‌، زندگی‌نامه مرحوم حاج حسن نعلچگر‌ امانتدار زنجانی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان‌ شود.

گفتنی‌ است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی‌ درخواست‌ فاطمه کرباسی‌ توییتی‌ بدین شرح منتشر کرد:

امانتدار زنجانی حاج‌ حسن نعلچگر درگذشت

شخصی ۳۵‌ سال قبل دوچرخه‌ای‌ را پیش‌ او می‌گذارد‌ که این‌جا باشد‌ تا برگردد. او در تمامی این سال‌ها هر روز دوچرخه‌ را درب مغازه‌اش می‌گذارد‌ تا شاید از صاحبش‌ خبری شود‌.

بزرگان دین دو نشانه را علامت دینداری شمرده‌اند؛راستگویی‌ و امانتداری.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی‌نامه امانتدار زنجانی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان‌ شود/ حاج حسن نعلچگر‌ امانتدار ۴۵ ساله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..