تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۵۰ اثر خوشنویسی به جشنواره فجر ارسال شده است

۵۵۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال شده استامیراحمد فلسفی دبیر بخش خوشنویسی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آثار خوشنویسی یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر اظهار کرد: در این دوره ۵۵۰ اثر خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشیخط به دبیرخانه ارسال شد که در داوری مرحله نخست، ۱۵۰ اثر مطلوب شناخته شده و در نهایت ۵۰ الی ۶۰ اثر هم برای بخش نمایشگاه انتخاب خواهد شد.

وی ضمن اعلام رضایت از کیفیت آثار افزود: با توجه به اینکه دوسالانه خوشنویسی به تازگی برگزار شده و جشنواره فجر تنها جشنواره خوشنویسی نیست و عمدتا هنرمندان جوان در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، تعداد آثار هم در این دوره قابل قبول است.

دبیر بخش خوشنویسی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در پاسخ به اینکه بهتر نبود اعضای تیم داوری به جای استادان امیرخانی، کابلی و افجه‌ای از هنرمندان جوان‌تر انتخاب می‌شدند؟ گفت: تاکنون امکان حضور هنرمندان جوان به عنوان داور در جشنواره‌ها فراهم شده و از این پس نیز خواهد شد اما در جشنواره تجسمی فجر به دلیل محدودیت در تعداد داوران و حساسیت زیاد قضاوت را به کسانی سپرده ایم که خبرگان این عرصه هستند.

وی با بیان اینکه نگاهمان در این دوره از جشنواره به نقاشیخط هم مانند رشته‌های کلاسیک بوده است، یادآور شد: اگر اثری در هریک از گرایش‌های نوین خوشنویسی ارائه شود، کیفیت و خلاقیت آن برای داوری در نظر گرفته می‌شود. فرق نمی‌کند که خط آن اثر معلی و یا... باشد بلکه مهم کیفیت تابلو و تبحر هنرمند است.

فلسفی با بیان اینکه مرحله نخست داوری از روی تصاویر انجام شد، گفت: در مرحله دوم از برگزیدگان دعوت می‌شود تا آثارشان را در نمایشگاه ارائه کنند، مرحله سوم قضاوت هم از روی اصل آثار انجام و برگزیدگان نهایی اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/

چند اثر به  یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارسال شده است؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۵۰ اثر خوشنویسی به جشنواره فجر ارسال شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..