تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماهواره پیام در مجموعه آزمایشگاه پژوهشگاه فضایی تحویل‌گرفته می‌شود

تحویل‌گیری ماهواره پیام در مجموعه آزمایشگاه پژوهشگاه فضایی در حال انجام استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صمیمی‌ رئیس پژوهشگاه‌ فضایی ایران در مراسم افتتاحیه چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای‌ علمی و فنی‌ پژوهشگاه فضایی، اظهار کرد: این نشست‌های تخصصی همراه با اقدامات ارزنده‌ای دیگر یادگاران ارزشمندی هستند که از مدیران قبلی به ما رسیده‌اند و در حال حاضر چشم‌انداز پژوهشگاه فضایی تبدیل شدن به قطب توسعه فناوری فضایی و خدمات فضا پایه در کشور است.

رئیس پژوهشگاه‌ فضایی ایران با بیان اینکه تبدیل شدن به قطب فضایی نیازمند ملزومات اساسی و مهمی است، گفت: اولین لازمه برای تحقق چشم‌اندازمان‌ داشتن بدنه تخصصی مجهز به علم روز و دارای اخلاق حرفه‌ای است و همچنین وجود یک شبکه همکار توانمند در خارج از پژوهشگاه هم برای ما معیاری مهم تلقی می‌شود.

وی درباره رسالت مهم پژوهشگاه فضایی بیان کرد: رسالت پژوهشگاه، مدیریت تحقیقات بخش فضایی است و در این چارچوب باید به توانمندی‌های موجود در بخش فضایی اشراف کامل داشته باشیم و به کمک دیگر بازیگران حوزه فضایی پژوهشگاه را توانمند کنیم.

صمیمی درباره تعامل دانشگاه و پژوهشگاه فضایی گفت: رویکرد ما رفع نیازهای دانشی و فناورانه‌ فضایی ایران است و برای انجام پژوهش‌های خود و جهت‌دهی به تحقیقات دانشجویان، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

همکاری پژهمکاری پژوهشگاه فضایی با ۱۲ دانشگاه برتر کشور

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی با دانشگاه‌های کشور همکاری می‌کند، گفت: پژوهشگاه فضایی با ۱۲ دانشگاه برتر کشور همکاری‌ای به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان داشته و در این میان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به ترتیب با ۵۳، ۵۲ و ۴۲ طرح به ارزش‌های ۱.۴، ۱.۲ و ۹۵۰ میلیارد تومان در صدر این همکاری‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این برنامه ۱۱۷ استاد و ۱۸۰ دانشجو با ما همکاری داشته‌اند و حدود ۱۰۰ همکار در پژوهشگاه فضایی هم ناظر پروژه‌های دانشگاهی بوده‌اند.

صمیمی درباره همکاری پژوهشگاه‌ با بخش خصوصی گفت: ما رقیب هیچ دانشگاه و بخش خصوصی نیستیم بلکه تعاملمان‌ با دانشگاه و رویکردمان‌ در راستای رفع نیازهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی است.

زیرساخت‌های پژوهشگاه فضایی، زیرساخت‌های ملی هستند

رئیس پژوهشگاه‌ فضایی ایران درباره تست و تحویل‌گیری ماهواره پیام امیرکبیر بیان کرد: با مطالعات آزمایشگاهی‌ اقدامات خوبی در زمینه ماهواره‌ای برداشته شده است و اکنون تست و تحویل‌گیری ماهواره پیام امیرکبیر‌ در مجموعه آزمایشگاه AIT در دست انجام است.

وی یادآوری کرد: اعتبار پژوهشگاه فضایی مرهون‌ زحمات متخصصان آزمایشگاهی است و اکنون زیرساخت‌های آزمایشگاهی ما زیرساخت‌های ملی هستند و امیدوار هستیم تا پرچمداری‌ شایسته برای اعتلای بخش فضایی کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماهواره پیام در مجموعه آزمایشگاه پژوهشگاه فضایی تحویل‌گرفته می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..