تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسل پنجم سیستم محرکه برقی بی ام و در راه است

بی‌ام‌و در حال تولید سیستم محرکه‌ی برقی جدیدی است که علاوه‌بر حجم و وزن پایین، پیچیدگی کمتر و سازگاری بیشتر با محیط زیست دارد.

بی‌ام‌و در آینده‌ی نزدیک از سیستم محرکه جدید نسل پنجم خود برای مدل‌های برقی و پلاگین هیبرید رونمایی خواهد کرد. خودروساز آلمانی معتقد است که تحقیقات این شرکت به نتایج خوبی نزدیک می‌شود و در آینده باید منتظر اخبار خوشی باشیم. این تحقیقات باعث حصول اطمینان از دستیابی به تمام جنبه‌های مورد نیاز خودروهای آینده خواهند شد، هرچند که ممکن است کمی با تأخیر همراه باشد. بااین‌حال چنین فناوری، بی‌ام‌و را قادر می‌سازد که سریع‌تر از سایر شرکت‌های رقیب در زمینه‌ی تولید خودروی الکتریکی (مانند تسلا) به قابلیت سازگاری با تقاضای بازار دست یابد. بنابراین اهمیت نسل پنجم سیستم محرکه‌ی در اینجا مشخص می‌شود که چرا این شرکت روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند. 

نسل آینده موتورهای الکتریکی، حجم و وزن کمی دارند

این همان موردی است که اکثر مقامات این شرکت در مصاحبه‌های مختلف به آن اشاره می‌کنند. اخيراً استفان یوراشک، معاون توسعه سیستم محرکه برقی بی‌ام‌و ادعاهای جالبی درباره‌ی واحد تولید قدرت در خودروهايی مانند iX3 و i4 مطرح کرد. به‌گفته‌ی یوراشک، مزیت اساسی در سیستم محرکه‌ی نسل پنجم بی‌ام‌و این است که موتور الکتریکی، جعبه‌دنده و واحد کنترل الکترونیکی هم‌اکنون دستگاهی یکپارچه را تشکیل می‌دهند. این واحد بسیار جمع‌وجور، فضای بسیار کمتری نسبت به سه جزء جداگانه که در نسل‌های گذشته استفاده می‌شود، اشغال می‌کند.

bmw / بی ام و خودروی الکتریکی

مسئله‌ی فضا و وزن در خودروی الکتریکی ممکن است حتی مهم‌تر از مدل‌های معمولی باشد؛ زیرا باتری فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند و بخش عمده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. بی‌ام‌و قصد دارد محصولاتی تولید کند که تاحد ممکن جمع‌وجور و با حجم و وزن کم باشند. باتوجه‌به اینکه هنوز مشخص نیست چه زمانی خودروسازان به نتایج قطعی در این زمینه می‌رسند، آن‌ها فعلاً انعطاف‌پذیر هستند و خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی برای مشتریان تولید می‌کنند. 

بااین‌حال بی‌ام‌و باتوجه‌به سیستم محرکه‌ی برقی جدید خود که مقیاس‌پذیر است، تا حدودی با مشکل اغلب سازندگان درگیر نیست. سیستم جدید به این شرکت اجازه می‌دهد تا آن را طبق فضای نصب و الزامات قدرت خودروی برقی تغییر دهد. تلاش مداومی برای توسعه‌ی باتری در این شرکت انجام می‌شود و نسل پنجم سلول‌های باتری آن ماژولار هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد این باتری‌ها را درنهایت انعطاف‌پذیری روی هر نوع معماری خودرو سوار کنند. این توانایی‌ها را اگر درکنار واحد شارژ مستقیم/متناوب بی‌ام‌و که باعث کاهش زمان شارژ می‌شود، قرار دهیم، دست برتر خودروساز آلمانی را در رقابت برای تولید خودروی الکتریکی در آینده نشان می‌دهد. 

موتورهای الکتریکی بی‌‌ام‌و در مقایسه با رقبا متفاوت هستند

وقتی که قصد داشته باشیم موتورهای الکتریکی را توصیف کنیم، اطلاعات زیادی نمی‌توان ارائه داد. ساختار ساده و پیچیدگی کم آن‌ها باعث می‌شود تا تمام لحظات پشت فرمان خودروی برقی بسیار آرام باشد؛ هرچند که این خودروها گاهی اوقات بسیار سریع عمل می‌کنند و شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای دارند. گشتاور آنی و شتاب‌گیری سریع باعث می‌شود تا نظر بسیاری از افراد درباره‌ی آن‌ها تغییر کند. اما آیا بیشتر افراد تفاوت بین موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی را احساس می‌کنند؟ مطمئناً‌ بی‌ام‌و این موضوع را درک می‌کند و حتی اگر تفاوت کمی نیز وجود داشته باشد، از آن وجه افتراق بسیار خوب بهره می‌برد.

bmw / بی ام و خودروی الکتریکی

پیشرانه‌های احتراق داخلی باتوجه‌به معماری یا سازنده‌ی آن، احساس متفاوتی ایجاد می‌کنند. پیشرانه‌ی خورجینی ۸ سیلندر قطعاً با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر متفاوت است؛ هر دو در صدا و احساس رانندگی تفاوت‌هایی دارند. حتی گاهی اوقات پیشرانه‌های ۶ سیلندر احساس بهتری از رانندگی به راننده القا می‌کنند که این تفاوت‌ها بیشتر به‌دلیل نحوه‌ی چیدمان و تعداد سیلندرها است. بی‌ام‌و در دنیای ساخت پیشرانه، خود را از سایر خودروسازان جدا کرده است و به‌عنوان یکی از بهترین سازندگان در دنیا شناخته می‌شود. پیشرانه‌هایی مانند S62 V8 همراه‌با S85 V10 و حتی M88 این تمایز را به خوبی ثابت می‌کنند. بنابراین موضوع سیستم محرکه اهمیت زیادی دارد و بی‌ام‌و به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها، این اهمیت را به خوبی درک می‌کند. 

bmw / بی ام و خودروی الکتریکی

اما اکنون که ما به‌آرامی وارد عصر خودروهای برقی می‌شویم، بحث طراحی و ساخت سیستم محرکه برقی بیشتر خودنمایی می‌کند. یوراشک، در این‌باره می‌گوید:

مشتری ممکن است قادر به شناسایی تمام ویژگی‌های موتور الکتریکی نباشد، اما تفاوت قابل‌توجه در مقایسه‌ی بین صدای آن‌ها را متوجه می‌شود. احتمالا واضح‌ترین موردی که مشتری متوجه خواهد شد این است که سرعت موتور می‌تواند عملکرد آن را حفظ کند. 

bmw / بی ام و خودروی الکتریکی

این مسئله درست است که موتورهای برقی به سرعت بالا در ابتدای حرکت توجه می‌کنند، اما آن‌ها پس از رسیدن به حد مجاز سرعت به منحنی مسطحی می‌رسند؛ یعنی سرعت آن‌ها بیش از آن افزایش نمی‌یابد. بااین‌حال مهندسان زمان زیادی را برای توسعه‌ی این موتورها صرف می‌کنند و سعی دارند که با هوشمند کردن تنظیمات، عملکرد آن‌ها را بهبود بخشند.  علاوه‌بر این در صورتی که عملکرد خودروی برقی در محدوده‌ی مناسب نباشد، شعاع حرکتی آن‌ها نیز به سرعت کاهش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود تا شعاع حرکتی کوتاه‌تر و دفعات شارژ باتری بیشتر شود. هنوز اکثریت قریب به اتفاق مشتریان این اختلافات کوچک را درباره‌ی سیستم محرکه متوجه نخواهند شد، اما برای ما بسیار واضح است که بی‌ام‌و به‌شدت تلاش می‌کند تا در عصر ورود به دنیای جدید خودروهای برقی، اصالت خود را زیر پا نگذارد. 

موتورهای الکتریکی آینده بی‌ام‌و عاری از عناصر کمیاب خاکی خواهند بود 

استدلال بزرگی که بعضی از افراد دربرابر خودروهای برقی مطرح می‌کنند این است که آن‌ها در ساختار خود از عناصر کمیاب خاکی استفاده می‌کنند، بنابراین بیشتر آلودگی ایجاد خواهند کرد. این موردی است که هر سازنده‌ی خودروی برقی برای توسعه نسل آینده باید به آن توجه کند. حذف گازهای خروجی آلاینده و اطمینان حاصل کردن از اینکه خودروهای تولیدی کاملاً دوستدار محیط‌زیست باشند، دو موضوع کاملا متفاوت هستند. به همین دلیل است که بی‌ام‌و تلاش می‌کند تا استفاده از عناصر کمیاب را کاهش دهد.

مقاله‌های مرتبط:

مدتی قبل درباره‌ی پروژه‌ای صحبت کردیم که در آن کبالت مورد نیاز برای باتری خودروهای برقی بی‌ام‌و از منابع پایدار خریداری شده است. این پروژه سعی خواهد کرد تا ببیند که تاثیر افزایش تقاضا برای مواد خام در مناطقی که در آن استخراج انجام می‌شود، چه تاثیری دارد. به‌گفته‌ی استفان یوراشک، به‌طور همزمان محققان در جستجوی روش‌هایی برای کمترین استفاده از این فلز کمیاب هستند.

bmw / بی ام و خودروی الکتریکی

یوراشک در آخرین مصاحبه‌ی خود گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا به‌تدریج نسبت مواد اولیه بحرانی مورد استفاده را کاهش دهیم. به‌عنوان مثال یکی از اهداف کلیدی فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ی ما کاهش قابل‌توجه در نسبت کبالت مورد استفاده در سلول‌های باتری است. این خبر خوبی است؛ اما آلمانی‌ها می‌خواهند با سیستم محرکه‌ی برقی نسل پنجم و جدید خود، قدم بزرگ‌تری را دنبال کنند. موتور الکتریکی در نسل پنجم سیستم محرکه‌ی برقی ما تصویری دیگر از این تلاش است، زیرا استفاده از عناصر کمیاب خاکی در آن کاملاً به صفر می‌رسد. این گامی بزرگ برای هدف کلی ایجاد خودروهای سازگار با محیط‌زیست طی نسل جدید است. این موضوع نه‌تنها نشان می‌دهد که بی‌ام‌و نسبت‌به توسعه‌ی پایدار تعهد دارد، بلکه میزان سرمایه‌گذاری در تکنولوژی جدید را نیز که در خودروهایی مانند iX3، i4 و iNext عرضه می‌شود، نشان می‌دهد».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسل پنجم سیستم محرکه برقی بی ام و در راه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..