تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استرس با جسم و روح ما چه مي‌کند؟

استرس با جسم و روح ما چه مي‌کند؟

خبرگزاري آريا –
روشهاي کاهش استرس
فشار ناشي از استرس، باعث اختلال در آب‏رساني مناسب به پوست مي‏شود
گاهي چند سال طول مي‌کشد تا براي شما آشکار شود استرس چه آثار نامطلوبي بر جسم‌تان گذاشته است. متاسفانه مجبور به زندگي در دنياي پر از استرس اطرافمان هستيم و عواملي مثل تنش‌هاي محيط کار، ماندن در ترافيک و دير رسيدن، جروبحث کردن و رسيدگي به امور مهم فرزندان آثار منفي زيادي بر ما مي‎گذارد. تاثير استرس بر سلامتي جسم و روح، بر هيچ کس پوشيده نيست و متاسفانه بيشتر مردم به‏طور مرتب از آن رنج مي‏برند. در ادامه با برخي از اين آثار آشنا مي‏شويم.
سياهي و گودي زير چشم: استرس و بي خوابي‏هاي مکرر، ارتباط زيادي با به خطر افتادن زيبايي صورت دارند. نگراني‎ها، مشکلات زناشويي، پرکاري و غيره باعث کاهش کيفيت خواب و ايجاد هاله‏اي نازيبا در اطراف چشم‎ها مي‏شود. اين موضوع باعث مي‎شود پوست و چشم‎ها ظاهري خسته و پير داشته باشند.
خشک شدن پوست: فشار ناشي از استرس، باعث اختلال در آب‏رساني مناسب به پوست مي‏شود. افرادي که تحت استرس زندگي مي‎کنند و قادر به کنترل آن نيستند، ميل کمتري به نوشيدن آب دارند و بيشتر به سمت مصرف قهوه يا نوشابه گرايش پيدا مي‌‎کنند، در حالي که نوشيدن آب کافي، يکي از قوانين داشتن پوست سالم است. مصرف آب باعث رطوبت‎دهي به پوست مي شود و اکسيژن‏رساني آن را ضمانت مي‏‎کند.
بروز آکنه: محققان به اين نتيجه رسيده‎اند که استرس ارتباط نزديکي با بروز جوش، پسوريازيس (بيماري صدفي)، اگزما و ديگر بيماري‎هاي پوستي دارد. کورتيزول زياد در بدن باعث اختلال در عملکرد فلور طبيعي روده مي شود و به اين ترتيب، به سلامت پوست آسيب جدي مي‏زند، چون فلور روده نقش مهمي در حفظ سلامت پوست دارد.
ضايعات پوستي و کهير : ضايعات پوستي و کهير در اثر اختلال عملکرد روده که با نام علمي «ديسبيوز» شناخته مي‎شود، بروز مي‎‏کند. اين مشکل زماني ديده مي‌شود که ميزان باکتري‌هاي مفيد روده، افت شديدي پيدا مي کند و باکتري‏هاي منفي، روده را به اشغال خود در مي‏‎آورد.
روشهاي کاهش استرس
استرس ارتباط نزديکي با بروز جوش، پسوريازيس ، اگزما و ديگر بيماري‎هاي پوستي دارد
ريزش موها: ريزش مو دلايل متعددي دارد. گاهي دليل ريزش شديد موها، قرار گرفتن در شرايط استرس‎زاست. اين وضعيت مانع رشد فوليکول مو مي شود و موها را حساس و آسيب‏پذير مي کند که به ريزش آن ها منجر مي‎شود.
چين و چروک زودهنگام: اگر به فکر کنترل استرس نباشيد، هورمون کورتيزول به طور مشهودي دچار اختلال مي‎شود و تاثير جدي بر وزن بدن، افزايش فشار خون و کاهش کلاژن مي‏گذارد.
افزايش سرعت سفيدي موها : با اين که سفيد شدن زودهنگام موها بيشتر جنبه ژنتيکي دارد اما استرس هم باعث پيري زودهنگام موها مي‎شود. خوشبختانه با افزايش مصرف بيوتين پروتئين و ويتامين E مي‎توان تا حدودي آثار منفي استرس را کاهش داد و استحکام و جواني موها را حفظ کرد.
ايجاد خطوطي روي ناخن‏ها: ايجاد خطوط عمودي روي ناخن ها موضوع شناخته شده‎اي است، با اين حال اگر تعداد اين خطوط زياد باشد و همگي روي کوتيکول ناخن ايجاد شود، يکي از نشانه ‏هاي قابل مشاهده استرس محسوب مي‎شود.
ايجاد تاول در دست‎‏ها: برخي مواقع تاول‏هايي روي دست‌ها ايجاد مي‎شود که ما آن ها را با قارچ يا ديگر عفونت‏‎هاي ايجاد شده توسط قارچ‏‎ها اشتباه مي‌گيريم اما اين نوع تاول‌ها نشان دهنده يک بيماري پوستي به نام «ديس هيدروز» است که ارتباط نزديکي با استرس شديد و طولاني مدت دارد.
عفونت پوست : استرس باعث مي‎شود پوست محافظ طبيعي خود را از دست بدهد و در برابر عوامل محرک و عفونت‎زا آسيب‎‏پذير باشد. نداشتن مراقبت لازم باعث افزايش بروز قارچ‌ها، سوختگي‎هاي سطحي، لکه‏‎ها و ديگر علايم زودهنگام پيري مي‎شود.رايحه گياه استوقودوس هيجان هاي احساسي و استرس را کاهش مي‌دهد. نتيجه‌ تحقيقي در اين باره نشان داد بيماراني که در اتاق انتظار دندان‌پزشکي نشسته بودند، وقتي فضاي اتاق با رايحه‌ عصاره‌ استوقودوس پُر شده بود، اضطراب کمتري داشتند.
روان پزشکان، زود نگران شدن را اضطراب مي نامند. افرادي که درخصوص مسائل روزمره زندگي زود نگران مي شوند و همواره درباره کارهاي معمول زندگي پيش بيني منفي دارند، افرادي مضطرب هستند اما احساس اضطراب لزوما غيرطبيعي نيست و حتي در مواردي سبب افزايش کارايي افراد مي شود.
منبع: khorasannews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استرس با جسم و روح ما چه مي‌کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..