تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکید وزیر رفاه بر کاهش فقر مطلق در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ،  محمد شریعتمداری در آئین تکریم انوشیروانی محسنی‌بندپی و معارفه وحید قبادی‌دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور که عصر امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران و مدیران و معاونین سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: بنده زمانی که از سوی نمایندگان رای اعتماد را برای حضور در وزارت رفاه‌ اخذ کردم وعده دادم تا ساعتی که این مسئولیت به دوشم است فعالیت مثبتی را داشته باشم.

وی تصریح کرد: ما مدیران روزمزد هستیم و هر وقتی گفتند ما را بس، ما کار را مثل مهر می‌بوسیم و تقدیم می‌کنیم، اما جریان خدمت ادامه دارد و بنده هرچه در توان دارم از دانش و آبرو و ارتباطاتم را برای جامعه هدف بهزیستی خواهم گذاشت.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی افزود:بنده به عنوان عضوکوچکی از سازمان بهزیستی امیدوارم بتوانم خدمات موثری را به جامعه هدف این سازمان ارائه کنم و بسیار خشنودم که خدمات سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید یک خدمات قابل قبول و در مقایسه با گذشته کارنامه درخشانی را دارد.

شریعتمداری تصریح کرد: در عرصه خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها استفاده شود. ضمن این که صاحبان اصلی سازمان بهزیستی جامعه هدف آن هستند.

وی در ادامه این مراسم تصریح کرد: از آقای محسنی بند‌پی رئیس سابق سازمان بهزیستی که در این مدت 4 سال منشاء خدمات بسیاری بودند قدردانی می‌کنم. علاوه بر این که در این مسیر نیز معاونان و مشاورین وی نیز خدمت‌رسانی موثری را داشته‌‌اند.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم خدمت در این سازمان نعمت بزرگ الهی است و آقای قبادی‌دانا رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور چهره‌ای دانشگاهی برجسته است و جوان و ممکن است همه زحمات وی در سال‌های اخیر به دلیل جوانی وی دیده نشده باشد، اما وی مدیری کارآمد و متخصص است.

شریعتمداری تصریح کرد: بنده برای انتخاب رئیس جدید سازمان بهزیستی از بین 15 نفر در نهایت قبادی دانا را انتخاب کردم که پس از انتخاب وی رئیس جمهور نیز حضور قبادی‌دانا را در بهزیستی مورد تایید و در نهایت ابلاغ کرد.

وی خطاب به قبادی‌دانا رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: من کلید بهشت را تقدیم شما کردم و امیدوارم از این فرصت خوب برای رستگاری استفاده کنید و خدمت در این سازمان یک میانبری است به بهشت موعود.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنایت مقام معظم رهبری به بهزیستی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نگاه عائله محور بودن مورد تایید مقام معظم رهبری است و باید این موضوع نیز مورد توجه مسئولان بهزیستی قرار بگیرد.

شریعتمداری در ادامه این مراسم با تاکید بر این که مددجویان بهزیستی نیازی به نگاه ترحم‌آمیز ندارند گفت: بسیاری از افراد تحت پوشش بهزیستی دارای توانمندی‌های بلقوه‌ای هستند و بسیاری از آنها از ماها که به ظاهر سالم هستیم توانمندی‌های بلقوه‌ای دارند و باید از این توان و ظرفیت آنها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که فقر مطلق زمانی کاهش می‌یابد که ماشین تولید فقر در حوزه اقتصادی متوقف شود گفت: ما باید بتوانیم فقر مطلق را در جامعه از بین ببریم و برای رسیدن به این هدف مهم باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر این که در طی 4 سال گذشته مدیریت محسنی‌بندپی رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور اقدامات موثری در این سازمان صورت گرفته است، بیان کرد: علی‌رغم تمامی اقدامات اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

شریعتمداری همچنین به مسئولیت سنگین رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم در این دوره شاهد حرکت جهشی‌گونه در بهزیستی باشیم و بهزیستی باید از تمامی ظرفیت‌ و پتانسیل دستگاه‌ها و سازمان‌ها استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی به عنوان بخش دولتی باید تسهیل‌گر باشد و باید بتواند مسئولیت‌ها و تصدی‌گری‌های خود را واگذار کند و در این زمینه از مشارکت و ظرفیت ثمن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که تمام منابع سازمان بهزیستی باید شفاف و روشن باشد، گفت: ما باید بتوانیم تمام فعالیت‌های سازمان بهزیستی را به اتاق شیشه‌ای منتقل کنیم و در واقع منابع و هزینه‌کردها در این سازمان شفاف باشد و اگر شفافیت در دستور کار باشد می‌توانیم از اعتماد عمومی و مشارکت خیرین به نحو مطلوب استفاده کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر این که هیچ بهانه‌ای برای عدم شفافیت در بهزیستی وجود ندارد، تصریح کرد: باید هر دست ناپاک در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ببریم و بنده به عنوان وزیر هیچ معامله‌ای را نخواهم داشت و برای شفافیت در این سازمان گام برخواهم داشت.

وی خطاب به رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور گفت: جوان‌گرایی، بومی‌گرایی باید سرلوحه کاری سازمان بهزیستی قرار بگیرد و ما نباید نگاه قومیتی برای مسئولیت داشته باشیم و قطعاً این قرارها ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی افزود: زمانی که ما می‌گوییم جوان‌گرایی شعار نیست و باید به آن عمل کنیم و قطعاً ما از ظرفیت جوان‌ها استفاده خواهیم کرد، که این رویه می‌تواند ما را به پیشرفت برساند.

شریعتمداری ادامه داد: هم اکنون 4 میلیون و 400 هزار نفر از مددجویان و افراد پشت نوبتی و موردی از سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند که از این تعداد یک میلیون و 600 هزار معلول، 600 هزار سالمند، 190 هزار زن سرپرست خانوار و... هستند.

وی افزود: 753 هزار کودک در مهدهای کودک و تعداد قابل توجهی از معتادان برای درمان در 2300 مرکز کمپ اعتیاد در سطح کشور حضور دارند و فرایند درمان خود را طی می‌کنند.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: مجموعه کار در سازمان بهزیستی بسیار سخت است و نیاز است برای ارائه خدمات همکاری نزدیکی با وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها انجام بگیرد و ان‌شاءالله در آینده کارهای بزرگتری در حوزه پیش‌گیری و توانمندسازی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکید وزیر رفاه بر کاهش فقر مطلق در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..