تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برداشت هاي عاميانه از اثرات کافئين

برداشت هاي عاميانه از اثرات کافئين

خبرگزاري آريا – تحقيقات نشان داده است که تمام فوايد کافئين به صرف نوشيدن قهوه حاصل نمي‌شود و مي توان با استفاده از شامپوهاي حاوي کمپلکس کافئين، به تقويت موها کمک کرد.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از مهر، امروزه يکي از پر مصرف‌ترين ترکيبات غذايي-دارويي کافئين‌ و يا محصولات متشکل از آن‌ هستند. نتايج تازه ترين همه پرسي در ايران نشان مي دهد که ايراني‌ها بيشترين تاثير کافئين را بر بي‌خوابي مي‌دانند. در حالي که نسبت دادن مصرف کافئين به بي‌خوابي يک استدلال غير علمي بوده و بيشتر شبيه يک اصطلاح عاميانه است.
نتايج همه پرسي مرکز تحقيقاتي دکتر ولف بيانگر آن است که چيزي در حدود ۷۰ درصد ايراني‌ها بر اين باورند که کافئين و ترکيبات آن باعث بي‌خوابي مي‌شود. از سويي تعدادي معتقدند که مصرف کافئين موجب افزايش انرژي و برخي نيز فکر مي‌کنند کافئين باعث زرد شدن دندان‌ها مي‌شود. و در نهايت بخش ديگري از مردم هم بر اين باورند که کافئين سبب تحريک سلول‌ها و تپش قلب مي‌شود. تمام نتايج به دست آمده از اين تحقيقات ميداني حول باورهاي شايع در جامعه و تجربيات شخصي افراد از مصرف کافئين به صورت خوراکي است.
اين در حالي است که نتايج علمي اين تحقيق با آنچه که مردم از تاثيرات کافئين بر بدنشان مي‌دانند، متفاوت است.
تحقيقات گسترده دکتر ولف و همکارانش به هشت اثر کليدي کافئين بر اعضاي بدن اشاره دارد.
در قدم نخست با توجه به تخصص اين مرکز تحقيقاتي در زمينه پوست و مو، مشخص شد که کافئين با ترکيبي خاص به نام کمپلکس کافئين مي‌تواند باعث جلوگيري از ريزش موي ارثي ‌شود. علاوه بر کنترل ريزش مو مي‌تواند تأثير مطلوبي بر روي پيشگيري از سرطان سينه داشته باشد که اين روزها در ايران نيز بسيار شايع است. همچنين کافئين مي‌تواند از شما در مقابل ديابت نوع ۲ محافظت کند. ضمنا در اين تحقيقات مشخص شد که کافئين مي‌تواند از ابتلا به سرطان کبد و پوست نيز جلوگيري کند.
اما نکته کليدي اين تحقيقات در اين است که تمام فوايد کافئين و تاثيرات مثبتش به صرف نوشيدن قهوه محقق نمي‌شود. به عنوان مثال براي تاثير کافئين بر جلوگيري از ريزش ارثي مو، مي بايست کافئين را از طريق پوست سر به فوليکول هاي مو رساند که آن هم به واسطه‌ مصرف ليکوييد و يا شامپوهاي داراي کمپلکس کافئين امکان پذير است.
مجتبي اميري متخصص پوست و مو، در خصوص نتايج اين تحقيقات ميداني، مي‌گويد: نتايج اين تحقيق نشان مي‌دهد که تأثير بيشترين پارامتر يعني بي خوابي با کمترين پارامتر يعني تحريک سلولي تنها ۱۰ درصد است و همين تاثير تحريک سلولي است که تمايل مردم را در اغلب کشورهاي جهان در انتخاب محصولات آرايشي و بهداشتي به سمت محصولات حاوي کافئين سوق داده است.
وي افزود: مرکز تحقيقات دکتر ولف براي اين گرايش به سمت محصولات حاوي کافئين، يک پاسخ علمي محکم يافته است و ثابت کرده است که ترکيب کمپلکس‌کافئين از مو در مقابل اختلالات هورموني محافظت مي‌کند. کافئين کمک مي‌کند تا از حمله تستسترون به موها که خود سبب محدود کردن انرژي رساني به آنها مي‌شود، جلوگيري کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برداشت هاي عاميانه از اثرات کافئين»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..