تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات تنفسي خود را با مصرف آويشن درمان کنيد

مشکلات تنفسي خود را با مصرف آويشن درمان کنيد

خبرگزاري آريا- کارشناس نظارت بر فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مکمل هاي معاونت غذا و داروي همدان، مصرف آويشن را موثر در درمان مشکلات تنفسي برشمرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايفدانا، دکتر نگار مهري با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما و بروز مشکلات تنفسي، خواص بيشمار تغذيه اي و دارويي آويشن در سلامت افراد،را در مطلب زير براي شناخت بيشتر اين گياه ارائه داد:
رايج‌ترين شکل آويشن با نام علمي Thymus vulgaris، گياهي است که براي هزاران سال مصارف دارويي و آشپزي داشته است.اين گياه ،بومي مناطق مديترانه‌اي و بخش‌هاي خاصي از آفريقا بوده و مصرف آن به دوران امپراطوري رم بر مي‌گردد. در آشپزي، ساقه‌ها و برگ‌هاي آن براي طعم بخشيدن به غذاهاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين گياه معمولا به سوپ‌ها ، سس‌ها ، غذاهاي گوشتي و ساير موارد اضافه مي‌شود. آويشن براي مصارف پزشکي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از روغن اين گياه براي موارد مختلف پزشکي استفاده مي‌شود.برگ‌هاي اين گياه را مي‌توان به صورت دم‌کرده استفاده کرد و روغن و کرم حاصل از آن بر روي پوست بدن اعمال مي‌شود.

خاصيت ضدقارچي آويشن:

تيمول، مشهورترين ماده‌ي فعالي است که در آويشن وجود دارد، اين ترکيب آلي داراي اثرات بسيار زيادي بر روي بدن است. اين ترکيب مي‌تواند از عفونت هاي قارچي و ويروسي جلوگيري کند. بنابراين فشار بر روي سيستم ايمني بدن کاهش پيدا مي‌کند.

خاصيت آنتي اکسيداني آويشن:

آويشن داراي خاصيت آنتي اکسيداني بسيار قوي بوده و براي سلامت کلي بدن بسيار مفيد است. آنتي اکسيدان‌هاي فنولي موجود در آويشن همچون لوتئين، زيگزانتين و تيمونين باعث خنثي سازي و حذف راديکال‌هاي آزاد در بدن مي‌شود. راديکال‌هاي آزاد از محصولات جانبي خطرناک حاصل از متابوليسم سلولي است که مي‌تواند آسيب عمده‌اي به سلول‌هاي سالم بدن برساند. اين آنتي اکسيدان‌ها همچنين مي تواند از استرس اکسيداتيو در همه اندام‌هاي بدن جلوگيري کند.

رفع مشکلات تنفسي با مصرف آويشن:

يکي از کاربردهاي معروف و شناخته شده‌ي آويشن در پزشکي ، براي سلامت و بهبود مشکلات تنفسي است. اگر شما از برونشيت، آسم،احتقان بيني ، سرماخوردگي ، آنفلونزا ،سينوس مسدود و يا آلرژي فصلي رنج مي‌بريد ، مي‌توانيد از آويشن استفاده کنيد. آويشن خاصيت ضدالتهابي دارد و مي‌تواند خلط را از بين ببرد. همين امر موجب مي‌شود تنفس راحت‌تر شود. دم کردن برگ‌هاي آويشن بهترين و قدرتمندترين روش براي بهبود دستگاه تنفسي است.

گردش خون بهتر با مصرف آويشن:

غلظت بالاي آهن و ديگر مواد معدني در آويشن ، آن را به يک ماده‌ي ايده آل براي تحريک جريان خون تبديل کرده است. افزايش گردش جريان خون در بدن و اکسيژن رساني به اندام‌ها ، بسيار ضروري بوده و مي‌تواند براي سلامت بدن بسيار مفيد باشد.

تاثير آويشن در سلامت قلب:

ترکيب غني از آنتي اکسيدان‌ها ، مواد معدني و ويتامين ها در آويشن داراي تاثيرات کوچک بي شماري بر روي سلامت قلب هستند اما پتاسيم و منگنز موجود در آن بسيار مهم است. پتاسيم يک گشادکننده عروق است.اين ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشار خون مي‌تواند فشار موجود بر روي سيستم قلبي عروقي را کاهش دهد. جلوگيري از تصلب شرايين و اجتناب از سکته مغزي، حملات قلبي و بيماري عروق کرونر قلب، مي‌تواند عمر فرد را افزايش دهد.

فوايد آويشن براي تقويت بينايي:

غلظت کاروتنوئيد و ويتامين A موجود در آويشن يک عامل آنتي اکسيداني موثر براي سلامت چشم است. کاروتنوئيدمي‌تواند راديکال‌هاي آزاد در سيستم چشم را خنثي سازد و گسترش دژنراسيون ماکولا و آب مرواريد را کند، کند.

تاثير آويشن بر استرس:

B6  يکي از ويتامين‌هايي است که در آويشن يافت مي‌شود. ويتامين B6 تاثير بسيار خوبي بر روي انتقال دهنده‌هاي عصبي در مغز دارد و بنابراين مي‌تواند استرس را تا حد زيادي کاهش دهد. مصرف منظم آويشن در رژيم غذايي مي‌تواند حال شما را خوب کند و افکار استرس زا را از ذهن دور کند.

هشدار درمورد مصرف زياد آويشن:

دکتر مهري تاکيد کرد: افرادي که داراي معده‌ي ضعيف و حساس هستند ، مصرف زياد آويشن مي‌تواند باعث ايجاد ناراحتي گوارشي آنهاشود. ولي به طور کلي، اين گياه ماده‌ي آلرژي زايي نبوده و مي‌تواند در رژيم غذايي بيشتر افراد وجود داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات تنفسي خود را با مصرف آويشن درمان کنيد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..