تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسکن هاي طبيعي

مسکن هاي طبيعي

خبرگزاري آريا – داروهاي مسکن مانند ايبوپروفن و استامينوفن از گزينه هاي رايج براي تسکين دردهاي روزانه ما هستند. اما ضرر مصرف بسياري از اين داروهاي بدون نسخه به بدن مي تواند بيشتر از سود آنها باشد و اين در شرايطي است که با روند استفاده بيش از حد از اين قبيل داروها براي مقابله با درد مزمن مواجه هستيم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از عصر ايران، اين قبيل داروهاي ضد درد اعتيادآور هستند و مي توانند موجب آسيب جدي به کبد، کليه ها و روده شوند.
در همين راستا، طي ساليان اخير تعداد افرادي که در پي جايگزين هاي طبيعي براي تسکين درد و بهبود شرايط بدن خود هستند، افزايش يافته است.
برخي از مواد غذايي داراي خواصي هستند که مي توانند به بهبود و تسکين درد کمک کنند. در ادامه با برخي از بهترين نمونه ها در اين زمينه بيشتر آشنا مي شويم.
زردچوبه
زردچوبه از گذشته هاي دور براي مبارزه با التهاب، تقويت سمزدايي، ترميم بافت ها، تسکين درد، و بهبود سلامت کلي بدن مورد استفاده بوده است.
زردچوبه به عنوان يک مسکن طبيعي براي کاهش درد مزمن، دردهاي ماهيچه اي، کمر درد، دندان درد، و درد ناشي از آرتريت عمل مي کند.
زردچوبه مي تواند براي بهبود عطر و طعم غذاهاي مختلف استفاده شود يا به چاي، اسموتي، يا آبميوه ها اضافه شود. براي تقويت فراهمي زيستي کورکومين، ماده فعال موجود در زردچوبه، مي توانيد آن را با فلفل ترکيب کنيد.
سير
سير از تاريخچه اي طولاني براي تسکين درد دندان، عفونت هاي گوش، و درد ناشي از آرتريت برخوردار است.
شما با جوشاندن آهسته سه حبه سير خرد شده در نصف فنجان روغن زيتون به مدت دو دقيقه مي توانيد به سادگي روغن سير مورد نياز خود را تهيه کنيد.
اين روغن را مي توانيد از صافي عبور داده و براي دو هفته در يخچال نگهداري کنيد. براي تسکين درد مفاصل يا ماهيچه هاي دردناک مي توانيد روغن سير از پيش گرم شده را به آرامي روي موضع مالش دهيد يا دو قطره روغن سير گرم را در گوش عفوني ريخته تا درد آن تسکين يابد. براي دندان درد مي توانيد خميري از سير و اندکي نمک تهيه کرده و روي دندان دردناک قرار دهيد.
ميخک
ميخک يکي ديگر از گزينه هاي طبيعي خوب ديگر براي تسکين درد دندان و لثه است. براي تسکين درد مي توانيد يک ميخک را بجويد تا ماده ضد درد قوي آن به نام اوژنول آزاد شود. اگر نمي توانيد طعم ميخک را تحمل کنيد، مي توانيد يک چاي ميخک غليظ تهيه کنيد.
گيلاس
گيلاس گزينه اي خوشمزه براي تسکين درد آرتريت، نقرس، يا سردردهاي مزمن است. گيلاس حاوي سطوح بالا از آنتوسيانين ها است که مسئول خواص ضد التهابي و اثر کاهنده درد اين ميوه هستند. اين ترکيبات آنزيم هايي که موجب التهاب و درد در بافت مي شوند را از بين مي برند.
سرکه سيب
سرکه سيب يک محصول چند منظوره است. سرکه سيب در بهبود و تسکين سوزش سردل موثر عمل مي کند.
اين محصول به عنوان يک قليايي ساز عمل مي کند و به بدن در تجزيه چربي و پروتئين به شيوه اي کارآمد براي پيشگيري از سوزش سردل کمک مي کند.
اگر به طور معمول پس از وعده هاي غذايي با سوزش سردل مواجه مي شويد، يک ليوان آب به همراه يک قاشق غذاخوري سرکه سيب را پيش از وعده غذايي بنوشيد يا آن را جرعه جرعه پس از وعده غذايي مصرف کنيد.
پوست درخت بيد سفيد
پوست درخت بيد سفيد در گذشته توسط يوناني ها به عنوان محصولي شبيه به يک آسپرين استفاده مي شد.
ساليسين، ترکيب فعال موجود در پوست درخت بيد سفيد، از خواص کاهنده درد سود مي برد و مي تواند اثري مشابه با آسپرين به همراه داشته باشد.
پوست درخت بيد سفيد را مي توان براي تسکين درد در بخش هاي مختلف بدن از کمر تا مفاصل، ماهيچه ها، سر و دندان ها استفاده کرد. پوست درخت بيد در اشکال مختلف پودر، چاي گياهي يا کپسول در دسترس است.
آناناس
زماني که موضوع نفخ مطرح مي شود، آناناس مي تواند يکي از گزينه هاي موثر براي مقابله با اين شرايط باشد.
اين ميوه سرشار از بروملين است که اين آنزيم به گوارش کارآمد پروتئين و همچنين تسکين دستگاه گوارش کمک مي کند.
بخش مرکزي آناناس بيشترين تراکم بروملين را داراست. از اين رو، آناناس هاي رسيده انتخاب خوبي هستند زيرا بخش مرکزي آنها نرم است. همچنين، شمال مي توانيد بخش مرکزي آناناس را به اسموتي يا آبميوه هاي تازه اضافه کنيد.
نعناع بياباني
از آنجايي که نعناع بياباني از خواص ضد التهاب و ضد اسپاسم سود مي برد، نه تنها مي تواند به تسکين درد و التهاب کمک کند، بلکه در بهبود اسپاسم ها که موجب گرفتگي هاي ماهيچه اي مي شوند نيز موثر عمل مي کند.
شما مي توانيد از روغن اساسي نعناع بياباني براي ماساژ ناحيه تحت تاثير قرار گرفته استفاده کنيد که به بهبود گردش خون در پوست کمک کرده و با باز شدن منافذ پوست، احساس گرما و آرامش به ماهيچه ها و مفاصل منتقل مي شود.
ترب کوهي
ترب کوهي از سطوح بالاي سولفور برخوردار است که اثر آنتي بيوتيک ارائه مي کند و به درمان علائم عفونت سينوس کمک مي کند.
نگه داشتن ترب کوهي در دهان تا زماني که عطر و طعم آن منتشر شود به از بين بردن مخاط در مسيرهاي بيني کمک مي کند.
ريشه ترب کوهي رنده شده بهترين گزينه براي اين شرايط است. با اندکي ترب کوهي رنده شده آغاز کنيد و اگر تاثيري به همراه نداشت، مقدار آن را به يک قاشق چايخوري براي قوي‌ترين تاثير افزايش دهيد.
پس از پخش شدن عطر و طعم ترب کوهي آن را قورت دهيد تا به پاکسازي مخاط در پشت گلو نيز کمک کند. ريشه گياه ترب کوهي موثرترين گزينه براي درمان عفونت هاي سينوس است.
آب
نوشيدن آب مي تواند به تسکين درد ناشي از آسيب ديدگي کمک کند. زماني که بافتي آسيب مي بيند، جريان خون حاوي اکسيژن و مواد مغذي به آن دچار اختلال مي شود.
کاهش ميزان اکسيژن و مواد مغذي موجب مرگ سلول ها مي شود. بدن براي پاکسازي سلول هاي مرده جريان مايع به اين بخش را افزايش مي دهد که رشد سلول هاي جديد را امکان پذير مي کند.
پس از آن، جريان اکسيژن و مواد مغذي به بخش آسيب ديده براي بهبود جاي زخم استفاده مي شود و سطح ناکافي آب در بدن مي تواند در اين روند اختلال ايجاد کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسکن هاي طبيعي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..