تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار بدن پيش از حمله قلبي

هشدار بدن پيش از حمله قلبي

خبرگزاري آريا – عدم توجه و ناديده گرفتن شرايط سلامت و خطرات مي تواند موجب ضرري جبران ناپذير و مرگبار شود. پيش از وقوع حمله قلبي بدن ممکن است با ارائه برخي نشانه ها به شما هشدار دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از عصر ايران، اين باور اشتباه وجود دارد که تنها چند ثانيه پيش از وقوع حمله قلبي از اين مساله آگاه خواهيد شد اما ممکن است حتي يک ماه پيش از حمله قلبي، بدن تلاش کند تا نسبت به عوامل خطرآفرين و هرگونه اختلال در جريان خون قلب به شما هشدار دهد.
در شرايطي که وقوع برخي موارد حملات قلبي ناگهاني و بدون هيچ هشداري هستند، برخي موارد نيز پس از نشانه ها و علائم تدريجي رخ مي دهند.
تشخيص حمله قلبي يک ماه پيش از وقوع آن
عدم توجه و ناديده گرفتن شرايط سلامت و خطرات مي تواند موجب ضرري جبران ناپذير و مرگبار شود. پيش از وقوع حمله قلبي بدن ممکن است با ارائه برخي نشانه ها به شما هشدار دهد. در ادامه با برخي از اين نشانه هاي شايع که مي توانند يک ماه پيش از وقوع حمله قلبي شکل بگيرند بيشتر آشنا مي شويم.
ناراحتي معده
در شرايطي که انتخاب هاي غذايي يا آنفلوانزا معده را مي توان دليل احساس درد در ناحيه شکم دانست، اما بايد به بروز هرگونه مشکل ناگهاني در بلع، حالت تهوع، استفراغ، يا ناراحتي کلي معده توجه داشت.
معده و قلب داراي ارتباطي پيچيده هستند. از اين رو، زماني که معده نشانه هاي ناراحتي و پريشاني را نشان مي دهد، ممکن است نشانگري از بروز مشکل در قلب نيز باشد.
خستگي شديد
تجربه گاه به گاه خستگي شديد، به ويژه در دنياي امروز که همه چيز بسيار سريع شده است، مساله اي شايع محسوب مي شود. اما اگر به طور ناگهاني با احساس خستگي و ضعف شديد که دليلي براي آن نمي يابيد مواجه شده ايد، اين شرايط مي تواند نشانه اي از بروز مشکلي جدي‌تر از استرس روزانه باشد.
در اين حالت از خستگي کارهاي ساده ايي مانند دوش گرفتن يا مرتب کردن تخت خواب نيز فعاليت هايي بسيار دشوار براي قرباني آينده حمله قلبي به نظر مي رسند. احساس خستگي و بي حالي اغلب بدون دليل خاص و حتي در صورت انجام کارهاي ساده رخ مي دهد.
اگر با احساس خستگي بدون انجام فعاليت جسماني خاص يا استرس بيش از حد مواجه هستيد، به آنچه بدن تلاش مي کند به شما بگويد توجه بيشتري داشته باشيد. از آنجايي که خستگي بي دليل و ناگهاني يکي از نشانه هاي هشداردهنده پيش از وقوع حمله قلبي است، مراجعه به پزشک براي بررسي دقيق شرايط بهترين گزينه است.
تنگي نفس
تنگي نفس يکي از مشکلاتي است که بسياري از قربانيان حمله قلبي پيش از وقوع اين شرايط آن را تجربه مي کنند.
حتي زماني که نشسته ايد يا تنها فعاليت هاي عادي روزانه را انجام مي دهيد، ممکن است با تنگي نفس مواجه شويد. اختلالات قلبي مي توانند بر سطح جريان اکسيژن در خون اثرگذار باشند و تنفس را براي شما دشوارتر سازند. اين شرايط مي تواند به احساس سرگيجه و تنگي نفس روزانه چند هفته پيش از وقوع حمله قلبي منجر شود.
اختلالات خواب
اگر سر ميز شام يا هر نقطه ديگر خانه در طول روز خوابتان مي برد، اين ممکن است نشانه اي هشدار دهنده از بروز مشکل در بدن باشد. از سوي ديگر، اگر با بي خوابي مواجه هستيد نيز ممکن است بدن در تلاش براي بيان بروز مشکل باشد.
اختلالات خواب مي توانند نشانه اي از بروز اختلال در سطوح اکسيژن بدن باشد که به واسطه بيماري قلبي يا بروز مشکل در سرخرگ ها شکل گرفته اند. اگر تا پيش از اين، الگوهاي خواب منظم داشته ايد، اما اکنون بي قراري يا دشواري در به خواب رفتن و خواب باقي ماندن را تجربه مي کنيد، اين شرايط ممکن است نشانه اي هشداردهنده از بروز مشکل در بدن باشد.
سينه درد
بيشتر بيماران يک ماه پيش از وقوع حمله قلبي احساس تنگي، فشار يا درد کلي در قسمت سينه خود را تجربه مي کنند. اما افراد بسياري پس از برطرف شدن اين ناراحتي ديگر توجهي به آن نمي کنند، در شرايطي که مي تواند به بروز مشکلي جدي در بدن اشاره داشته باشد.
اگر با احساس تنگي و فشار ناگهاني در ناحيه سينه خود مواجه شده ايد يا احساسي غير عادي در قلب خود داريد، مراجعه به پزشک براي بررسي دقيق شرايط بهترين گزينه است.
توجه به نشانه ها و علائمي که بدن پيش از وقوع حمله قلبي يا شرايط سلامت جدي ديگر ارائه مي کند مي تواند جان شما را نجات دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار بدن پيش از حمله قلبي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..