تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درسی که اینتر به باشگاه‌های ایرانی داد!

۸۱۳۳۶۶

۳۰ بازدید

باشگاه اینترمیلان برخلاف رویه معمول در فوتبال ایران، اشتباهات هوادارانش در دیدار برابر ناپولی را پذیرفت و در بیانیه ای اعلام کرد، هوادارانی که فلسفه باشگاه را نمی فهمند، کنار تیم نباشند.

ورزش سه: فوتبال ایران یکی از خشن ترین سال های خود روی سکوهای استادیوم ها را پشت سر گذاشت و کار به جایی رسید که بسیاری از چهره های غیرفوتبالی شناخته شده در کشور هم پا پیش گذاشتند تا قدمی در جهت کاستن از خشونت ورزشگاه ها بردارند؛ خشونت‌هایی که حتی در مورد ریشه های آن هم اتفاق نظر وجود ندارد.

اتفاقات سال های گذشته و امسال در ورزشگاه یادگار امام و بنیان دیزل تبریز، اتفاقات سال گذشته در فینال جام حذفی که با کور شدن یک هوادار خاتمه یافت، درگیری های امسال در آزادی میان سکوهای هواداران تراکتورسازی و استقلال، درگیری های خونین روی سکوهای غدیر در دیدار دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس و همینطور حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان تنها بخشی از ناهنجاری های ایجاد شده در لیگ فوتبال ایران هستند؛

اتفاقاتی که معمولا با بیانیه ای از سوی باشگاه ها و مبرا کردن هوادارانشان از دست داشتن در این حواشی خاتمه می یابد تا همچنان این رفتارها ادامه دار باشد و در نیم فصل دوم هم نگرانی های زیادی در این خصوص وجود دارد.

رفتار باشگاه اینترمیلان اما در این میان می تواند الگویی برای باشگاه های ایرانی باشد؛ باشگاه اینترمیلان پس از حواشی عجیب حین بازی و پایان دیدار برابر ناپولی که با کشته شدن یکی از هوادارانش و همینطور زخمی شدن تعدادی از هواداران ناپولی که به میلان آمده بودند، روبرو شد،

به جای بیانیه دادن و صحبت از اینکه هوادارانش در ایجاد حواشی نقش نداشته اند یا به اصطلاح انداختن تقصیر به گردن هواداران تیم میزبان که با توجه به کشته شدن یک هوادار اینترمیلان چندان هم دشوار نبود، راه دیگری در پیش گرفت.

درسی که اینتر به باشگاه‌های ایرانی داد !

درسی که اینتر به باشگاه‌های ایرانی داد !

باشگاه اینترمیلان که خود را پیشگام مبارزه با نژادپرستی می داند و نام باشگاه (اینترنوسیوناله به معنی اینتر بین المللی) هم به همین دلیل برگزیده شده با وجود اینکه فدراسیون فوتبال ایتالیا دو بازی آنها را از حضور هوادارنشان محروم کرد و هواداران افراطی تیم یعنی "کوروانوردها" را سه جلسه محروم کرد، خودش هم بیانیه ای محکم در واکنش به رفتارهای ناپسند هوادارانش منتظر کرد.

باشگاه اینترمیلان در بیانیه ای که در این باره منتشر کرده، نوشته :« از سال 1908، اینتر نماینده یکپارچگی، اتحاد و درآمیختن گروه های مختلف است. تاریخ شهر میلان در این زمینه یکی از مورد احترام ترین ها بوده است. ما در کنار هم می جنگیم تا آینده ای بدون تبعیض داشته باشیم. کسانیکه این موضوع و تاریخ را نمی فهمند در کنار ما قرار نمی گیرند.»

درسی که اینتر به باشگاه‌های ایرانی داد !

درسی که اینتر به باشگاه‌های ایرانی داد !

البته طی چند روز گذشته بازیکنان مختلف اینترمیلان و همینطور سایر بازیکنان شاغل در فوتبال ایتالیا و دنیا نسبت به شعارهای نژادپرستانه ای که علیه کالیدو کولیبالی در ورزشگاه سن سیرو سر داده شد، واکنش نشان دادند؛ واکنش هایی که چندان غیر طبیعی نبود.

در این میان اما نکته مهم، رفتار باشگاه اینتر و محکوم کردن هواداران خودی است؛ به کار بردن این جمله که "اگر فلسفه ما را نمی فهمید، کنار ما نمانید"، می تواند الگویی برای باشگاه های ایرانی باشد تا از این پس به جای توجیه رفتار هواداران خودی، اشتباهات آنها را گوشزد کنند؛ چرا که مهم ترین گام برای از بین بردن اشتباهات گذشته، پذیرش آنها خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درسی که اینتر به باشگاه‌های ایرانی داد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..